تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806759489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير امور خارجه ايران در گفت‌و‌گو با شبكه «المنار»:اقدام نظامي عليه سوريه منطقه را منفجر مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: وزير امور خارجه ايران در گفت‌و‌گو با شبكه «المنار»:اقدام نظامي عليه سوريه منطقه را منفجر مي‌كند


وزير خارجه ايران در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني المنار لبنان بيان كرد
هشدار درباره اقدام نظامي عليه سوريه
هر اقدام نظامي عليه سوريه باعث انفجار اوضاع در منطقه خواهد شد
دنياي‌اقتصاد- شنبه شب در حالي كه اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل خود را براي راي‌گيري درباره پيش‌نويس قطعنامه ضد سوري آماده مي‌كردند، علي‌اكبر صالحي، وزير خارجه در يك گفت‌وگوي تلويزيوني با شبكه لبناني المنار هشدار داد: هر اقدام نظامي عليه سوريه باعث انفجار اوضاع در منطقه خواهد شد و همه كشورهاي منطقه تحت تاثير آن قرار خواهند گرفت.
پس از اتمام اين گفت‌وگو بود كه خبر وتوي قطعنامه يادشده از سوي روسيه و چين در رسانه‌ها انتشار يافت. نمايندگان روسيه و چين در شوراي امنيت نيز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با دفاع از اقدام خود در دادن راي منفي به پيش‌نويس قطعنامه ضدسوري، اين اقدام را در راستاي حل مسالمت‌آميز بحران سوريه قلمداد كردند. اين موضوع، اما به مذاق اعراب خوش نيامده است. آنچنان كه خبرگزاري مهر گزارش داده است، روزنامه الحيات چاپ لندن روز يكشنبه با اشاره به مخالفت روسيه و چين با قطعنامه ضدسوري كه شدت آن از قبل بسيار كاهش يافته بود، نوشت: پكن و مسكو، اتحاديه عرب و «نبيل العربي» دبيركل آن، «حمد بن جاسم» نخست‌وزير قطر و ديگر كشورهاي عربي كه حامي اين قطعنامه بودند را تحقير كردند.در اين گزارش آمده است: روسيه و چين روز گذشته توافق صورت گرفته در شوراي امنيت درباره طرح عربي روند انتقال قدرت در سوريه را بر هم زدند در حالي كه پيش‌نويس اين قطعنامه از سوي بحرين، اردن، كويت، ليبي، مغرب، عمان، قطر، عربستان سعودي، امارات، آمريكا، فرانسه، انگليس، پرتغال، توگو و تركيه به تاييد رسيده بود. بر اين اساس، پكن و مسكو با استفاده از حق وتو موضع 13 كشور فوق در شوراي امنيت را رد كردند.
تاوان مقاومت در برابر اسرائيل
همزمان با اين رويداد، صالحي در گفت‌وگو با شبكه المنار در پاسخ به اينكه چرا ايران آنچه را كه در سوريه رخ مي‌دهد، توطئه عليه محور مقاومت مي‌داند؟ گفت: تنها كشور عربي كه در منطقه به مقاومت در برابر اسرائيل ادامه مي‌دهد، سوريه است. در جنگ سي و سه روزه در لبنان و نيز در حمله اسرائيل به غزه حمايت‌هاي سوريه مهم بود و در همه مسائلي كه مربوط به مقاومت و مبارزه با اسرائيل است، حمايت‌هاي سوريه وجود دارد. اين مساله براي همه برادران عرب و مسلمانان روشن است. به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني المنار، وي افزود: هيچ كشور ديگري به جز سوريه باقي نمانده است كه در برابر اسرائيل مقاومت كند. اكنون سوريه در حال دادن تاوان مقاومت خود است. البته بشار اسد نسبت به اين مساله آگاهي دارد و با شجاعت ايستاده است. او اعلام كرد كه سياست مقاومت در سوريه ادامه خواهد داشت. اگر بشار اسد از مقاومت دست مي‌كشيد، فرداي آن روز غربي‌ها و ديگر طرف‌ها مي‌گفتند بهترين حكومت در سوريه وجود دارد و هيچ مشكلي در آن نمي‌ديدند. وزير خارجه افزود: بشار اسد اعلام آمادگي كرد كه اصلاحات انجام دهد و قانون اساسي جديدي تدوين شود و با فساد مبارزه كند. بايد به او فرصت بدهيم كه تا اين وعده‌ها را عملي كند.
شگفتي از اقدام اتحاديه عرب
صالحي در مورد ارجاع پرونده سوريه از اتحاديه عرب به شوراي امنيت با حمايت غرب گفت: از اينكه اتحاديه عرب اين پرونده را به سازمان ملل منتقل كرد، شگفت‌زده شديم. زيرا دولت سوريه سفر هيات ناظران اتحاديه عرب به اين كشور را پذيرفته و ناظران پس از يكماه فعاليت در سوريه گزارش متوازني از اوضاع اين كشور به اتحاديه عرب ارائه كردند. اما زماني كه گزارش آنان منتشر شد، اتحاديه عرب دستور توقف فعاليت ناظران را بدون هيچ دليلي صادر كرد. وزير خارجه ادامه داد: ما هيچ دليلي براي اين اقدام نشنيديم. حتي اگر ناظران به طور مناسب به ماموريت خود عمل نكردند، خود اين اتحاديه بود كه اين ناظران را تعيين كرد. صالحي در پاسخ به اينكه آيا از طرح اتحاديه عرب در مورد واگذاري اختيارات بشار اسد به فاروق‌الشرع حمايت مي‌كنيد؟ گفت: اين مساله داخلي است و اولين اصل در سياست خارجي دخالت نكردن در امور داخلي ديگر كشورهاست. روس‌ها هم در شوراي امنيت اعلام كردند كه اين شورا نبايد به جايي براي تعيين روساي جمهور كشورها تبديل شود.
رايزني ايران با روسيه و چين
وي در مورد موضع روسيه در برابر سوريه و تماس‌ها بين تهران و مسكو در اين باره تصريح كرد: ما با روس‌ها، چيني‌ها، ترك‌ها و بسياري از كشورها از جمله بعضي كشورهاي عربي رايزني مي‌كنيم. برداشت من آن است كه روس‌ها احساس كرده‌اند كه كشورهاي غربي با دخالت مستقيم در كشورهاي منطقه مي‌خواهند نقشه خاورميانه در آينده را ترسيم كنند. در اين باره آگاهي و هوشياري سياسي در مسكو و پكن وجود دارد. همه طرف‌هايي كه با حسن نيت با تحولات منطقه برخورد مي‌كنند، اين مساله را درك كردند كه غرب حسن نيت ندارد و مي‌خواهد اوضاع منطقه را بر اساس خواست خود اداره كند.
صالحي در پاسخ به سوالي درباره قاچاق سلاح از تركيه به سوريه تصريح كرد: ما هم مي‌دانيم كه قاچاق سلاح وجود دارد و راه‌هاي زيادي است كه از آنها سلاح به سوريه قاچاق مي‌شود. ما احساس نكرديم كه تركيه از دخالت نظامي در سوريه حمايت مي‌كند. ترك‌ها در زمينه سياسي، حرفه‌اي و محتاط هستند. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا هيچ تصميمي از سوي بعضي طرف‌ها براي حمله نظامي به سوريه وجود دارد و در اين صورت ايران چه موضعي اتخاذ خواهد كرد؟ گفت: بر اساس اطلاعاتي كه وجود دارد، دخالت نظامي در سوريه مطرح نيست. اين مساله در رايزني‌ها در شوراي امنيت هم مشخص است. اتحاديه عرب هم مخالف دخالت نظامي در سوريه است. هر نوع دخالت نظامي در سوريه بيش از آنكه مشكلي را حل كند، مشكلاتي را به وجود خواهد آورد. مساله سوريه با ليبي به طور كامل متفاوت است. من اطمينان دارم كه هر اقدام نظامي عليه سوريه باعث انفجار اوضاع در منطقه خواهد شد و همه كشورهاي منطقه تحت تاثير آن قرار خواهند گرفت.
مقابله با بدترين سناريوها
وزير خارجه همچنين در رابطه با مساله تحريم‌ها عليه ايران در اين مصاحبه تصريح كرد: تهران بدترين سناريوها را هم بررسي و خود را براي مقابله با آنها آماده مي‌كند.
طراحي آمريكا براي سوريه
مواضع تازه وزير خارجه در حالي اعلام شده است كه سه‌شنبه هفته گذشته نيز، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با رمضان عبدالله دبيركل جهاد اسلامي فلسطين موضع رسمي ايران در قبال تحولات سوريه را اين گونه تبيين كرده بودند: موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال سوريه، حمايت از هرگونه اصلاحات به نفع مردم اين كشور و مخالفت با دخالت آمريكا و كشورهاي دنباله رو آن در مسائل داخلي سوريه است.ايشان در تحليل روند تحولات در اين كشور نيز گفته بودند: درخصوص سوريه اگر با ديد جامع و فراگير به تحولات اين كشور نگريسته شود، طراحي آمريكا براي سوريه كاملا مشخص است كه متاسفانه برخي كشورهاي خارجي و منطقه نيز در اين طراحي آمريكا مشاركت دارند.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كرده بودند: هدف اصلي طراحي آمريكا در سوريه، ضربه زدن به خط مقاومت در منطقه است؛ زيرا سوريه از مقاومت فلسطين و مقاومت اسلامي لبنان حمايت مي‌كند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزوده بودند: اگر دولت سوريه، به آمريكايي‌ها قول دهد كه حمايت خود را از مقاومت اسلامي فلسطين و لبنان قطع خواهد كرد، همه مسائل تمام خواهد شد و تنها جرم سوريه حمايت از مقاومت است. ايشان خاطرنشان كرده بودند: آمريكايي‌ها و برخي كشورهاي غربي مي‌خواهند انتقام شكست‌هاي اخير خود در منطقه از جمله مصر و تونس را در سوريه بگيرند.

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن