تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815427899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمايت قاطع 202 نماينده مجلس از بيانات حكيمانه رهبر انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: حمايت قاطع 202 نماينده مجلس از بيانات حكيمانه رهبر انقلاب
202 نماينده مجلس با صدور بيانيه اي ضمن حمايت قاطع از خطبه هاي رهبر معظم انقلاب، اين بيانات را راهگشا، اميدآفرين و وحدت بخش دانستند.
روز گذشته بيانيه اي با 202 امضا در صحن علني بهارستان قرائت شد تا بدينوسيله وكلاي ملت تجديد بيعت خود را با ولي امر مسلمين اعلام كنند.
متن اين بيانيه به شرح ذيل است:
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي در خطبه هاي نماز جمعه 14 بهمن سال 1390 و در ايام مبارك دهه فجر و در آستانه انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي راهگشا، اميدآفرين و وحدت بخش بود.
حضور باشكوه و انبوه نمازگزاران مومن نشانه وحدت مردم در دفاع از آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي و بصيرت آنان با توجه به رهنمودهاي رهبري و پيروي از ولايت فقيه بود.
مقام معظم رهبري علاوه بر آنكه دستاوردهاي انقلاب اسلامي را يادآور شدند، تحليل دقيقي از شرايط و اوضاع فعلي جهان و منطقه بيان فرمودند و بر اهميت انتخابات و ضرورت مشاركت هرچه بيشتر مردم در انتخابات 12 اسفند و بر جايگاه مجلس تاكيد كردند و در خطبه بيداري بخش خود به زبان عربي با تشريح علل و انگيزه هاي انقلاب هاي منطقه، اسلامي بودن اين حركت ها را تبيين فرمودند و امت اسلامي را از انبوه خطرها و توطئه هاي دشمنان اسلام برحذر داشتند.
ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن عرض تبريك به مناسبت هفته وحدت و ميلاد پيامبر اعظم(ص) به حضور همه مسلمين جهان، با تائيد كامل رهنمودهاي مقام معظم رهبري بار ديگر در دهه فجر با آرمان هاي امام راحل تجديد عهد و با ولي امر مسلمين تجديد بيعت مي كنيم و همه تلاش و همت خود را در حفظ وحدت و ايفاي وظيفه در مجلس براي انتخابات آينده به كار خواهيم گرفت و دوام سلامت و توفيق رهبري معظم را از خداوند كريم مسئلت مي كنيم.
مخالفت با كليات طرح تحويل صورتجلسات شمارش آرا
به نامزدها
گزارش كميسيون شوراها و امور داخلي كشور مبني بر رد طرح الزام تحويل تصاوير صورتجلسات شمارش آرا به نامزدهاي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي روز يكشنبه در صحن علني مجلس مورد بررسي قرار گرفت.
در اين جلسه مصطفي كواكبيان يكي از طراحان طرح فوق بود و علي اصغر يوسف نژاد در مخالفت با رد اين طرح و محمدكاظم دلخوش و حجت الاسلام نوروزي نماينده رباط كريم نيز در موافقت با رد اين طرح صحبت كردند.
اين طرح با 93 راي موافق، 49 راي مخالف، 16 راي ممتنع از مجموع 195 نماينده حاضر در مجلس تصويب نشد. 40 نماينده نيز در اين راي گيري شركت نكردند.
فوريت اين طرح اول آبان ماه امسال با 117 راي موافق 51راي مخالف و 20 راي ممتنع از 211 نماينده حاضر در مجلس تصويب شده بود.
براساس ماده واحد اين طرح كه به تصويب مجلس نرسيد فرمانداران هر يك از مراكز حوزه انتخابيه موظف مي شدند حسب درخواست هر يك از نامزدهاي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي يك نسخه برابر اصل صورتجلسه شمارش آرا در شعب اخذ راي و نيز صورت جلسات تجميع آراي شعب اخذ راي هر يك از بخش ها، شهرها و حوزه هاي فرعي انتخابات را ظرف 24 ساعت پس از شمارش آرا در اختيار نامزد درخواست كننده قرار دهد. طبق اين ماده استنكاف از اجراي دقيق اين ماده واحده جرم محسوب مي شد و مخالفان علاوه بر آن از سمت خويش به مجازات شش ماه تا يك سال محكوم مي شدند.
در اين ميان، كميسيون شورا به سه دليل مهم براي رد اين طرح اشاره كرده است: 1-با توجه به قوانين جاري حق اعتراض نامزدهاي نمايندگي محفوظ بوده و ضرورتي به تدوين قوانين موازي نيست. 2-اجراي طرح زمان بر بوده و با توجه به شرايط و فضاي خاص انتخابات، تهيه تصاوير صورتجلسات هر شعبه اخذ راي ظرف 24 ساعت مورد نظر در طرح امكان پذير نبوده و روند انتخابات را مختل و با كندي مواجه خواهد كرد. 3-با توجه به حضور نماينده هر يك از نامزدهاي انتخاباتي در شعبات اخذ آرا و نظارت مستمر آن بر نحوه و چگونگي شمارش آرا و امكان دريافت نتايج شمارش آرا از مبادي قانوني و به صورت رسمي نيازي به تصويب طرح تقديمي نيست.
الزام آموزش و پرورش به استخدام فارغ التحصيلان تربيت معلم
جزئيات طرح يك فوريتي اصلاح بند 111 قانون بودجه سال 1390 كل كشور نيز روز گذشته در دستور كار مجلس شوراي اسلامي قرار داشت.
يك فوريت اين طرح آبان ماه سال جاري به تصويب رسيده بود.
با اصلاح بند 111 قانون بودجه مقرر شد به منظور احيا مراكز تربيت معلم در آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش مي تواند بخشي از نيروهاي انساني مورد نياز خود را در چارچوب مجوزهاي استخدامي موضوع ماده 51 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه با رعايت شرايط قانوني استخدام و طبق قانون متعهدين خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 8/3/1369 به استثناي دانش آموزان دانشسراهاي تربيت معلم و احكام مترتب بر اين گونه دانش آموزان و دانشسراهاي مقدماتي را بدون هرگونه بار مالي جديد تامين كند. پيش از اين دولت موظف بود بخشي از نيروهاي انساني خود را از اين طريق تامين كند.
علاوه بر اين دو تبصره نيز به بند 111 قانون بودجه اضافه شد.
براساس تبصره يك اين ماده واحده قانون متعهدين خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب
8/3/1369 مشمولين اين بند را كه خدمت زير پرچم خود را نگذرانده اند شامل مي شود.
همچنين طبق تبصره 2 اين ماده وزارت آموزش و پرورش بايد به نحوي اقدام نمايد كه تا پايان سال جاري مراحل استخدامي مشمولين اين بند به اتمام برسد.
موضوع طرح سؤال از رئيس جمهور نيز روز گذشته وارد مرحله تازه اي شد. در اين رابطه مصطفي رضا حسيني سخنگوي طراحان سؤال از رئيس جمهور در گفتگو با مهر اظهار داشت: گزارش تهيه شده از سوي طراحان سؤال از رئيس جمهور در جلسه علني روز يكشنبه به رئيس مجلس تقديم شد.
طبق آيين نامه هيئت رئيسه مجلس بايد درخواست طراحان سؤال براي حضور رئيس جمهور در صحن مجلس را به اطلاع رئيس جمهور رسانده و رئيس جمهور يك ماه فرصت دارد تا در صحن مجلس براي پاسخ به سؤال نمايندگان حضور يابد.
رضا حسيني گفت: در اين گزارش تأكيد شده هيچ كدام از پاسخ ها نسبت به 10 سؤال ارائه شده در اين طرح قانع كننده نبوده و اولويت بندي طراحان در اين گزارش قيد شده كه از جمله آن عدم پرداخت اعتبارات مترو، موضوع 11 روز خانه نشيني رئيس جمهور، مباحث مطرح شده درباره در رأس امور نبودن مجلس و آمار نادرست ارائه شده درباره اشتغال و رفع بيكاري است.
وي تصريح كرد: اعضاي كميته پيگيري اين طرح پاي اين گزارش را امضا كرده و به لاريجاني رئيس مجلس تقديم كردند و انتظار مي رود در اين هفته موضوع از سوي هيئت رئيسه پيگيري شود.

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن