تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815553977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرداخت جرایم‌رانندگی از طریق پیام‌ کوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ناز: رییس مرکز اجراییات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی سیستم جدید پیام کوتاه برای دریافت صورت وضعیت تخلفات خبر داد. ‌سرهنگ "علیرضا جهانگیری" گفت: در این سیستم، کاربران با ارسال پیامک "ستاره و شماره VIN کارت خودرو" شماره قبض و شناسه پرداخت دریافت خواهند کرد و از این طریق می توانند رقم ریالی تخلفات را از طریق دستگاه های عابربانک پرداخت کنند.
پیش از این دارندگان خودرو برای اطلاع از میزان، تعداد، مبلغ و تاریخ تخلفات رانندگی خود پیامکی به شماره 30005151 ارسال می کردند و پس از دقایقی پاسخ پیامک به تلفن همراه فرستنده پیامک ارسال می شد.
وی میانگین دریافت پیام در روز را 14 هزار پیام اعلام کرد و گفت: در مدت زمان 574 روزی که از راه اندازی سامانه پیامک استعلام تخلفات می گذرد، هشت میلیون پیامک دریافت و پاسخ داده شد.
رییس مرکز اجراییات راهنمایی و رانندگی با اشاره به وجه تمایز بین پیامک ها گفت: افرادی که قصد دارند، فقط مبلغ و تعداد تخلفات را بدانند، شماره VIN کارت خودرو را بدون ستاره و افرادی که قصد پرداخت داشته باشند، علامت ستاره را پیش از شماره VIN پیامک بزنند.
جهانگیری تلاش پلیس را کاهش هزینه ها و سفرهای دورن شهری شهروندان اعلام کرد و گفت: اجرایی شدن این سیستم گام بزرگی در اصلاح الگوی مصرف خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: این سیستم در آینده توسعه خواهد یافت و رویکرد پلیس به این سمت است که به جای مراجعه فرد، پلیس به سراغ آنها رود و در نتیجه میزان حضور و مراجعات عمومی کاهش یابد.
رییس مرکز اجراییات ثابت ماندن روند تخلفات را نشان دهنده بهبود وضعیت رانندگی افراد و باور پذیری قانون در رانندگان اعلام کرد و افزود: در مواردی نیز با تهدیدهایی مواجه هستیم که بی پروایی برخی رانندگان، حاشیه امنیت قائل بودن برای خود و باور نکردن اعمال قانون از سوی پلیس از جمله این تهدیدات است.
جهانگیری توضیح داد: در ایام عید نوروز با توجه به اعلام سختگیری از سوی پلیس، شاهد کاهش تخلفات رانندگی و در نتیجه کاهش تصادفات بوده ایم.
وی سقف تخلفات رانندگی را در دو سال گذشته 140 میلیون ریالی اعلام کرد و گفت: در دو سال گذشته با تلاش هایی که صورت گرفته این سقف به 100 میلیون ریال رسیده است.
رییس مرکز اجراییات راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: هم اکنون یک دستگاه سواری و یک دستگاه اتوبوس هر کدام 100 میلیون ریال تخلف داشته اند که مربوط به سال 83 به بعد بوده است.





ارسال شده در ۰۰۰۰/۰۰/۰۰ ۰۰:۰۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ناز]
[مشاهده در: www.irannaz.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن