تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815489790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي ايرنا / مپسا مجري طرح صنعتي‌سازي مسكن در كشور شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي ايرنا / مپسا مجري طرح صنعتي‌سازي مسكن در كشور شد
اقتصاد. صنعت. مسكن
شركت مديريت پروژه‌هاي ساختماني ايران (مپسا) وابسته به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، به عنوان مجري طرح صنعتي‌سازي مسكن در كشور انتخاب شد.

مديرعامل شركت مديريت پروژه‌هاي ساختماني ايران روز جمعه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا، گفت: ساخت و ساز و توليد مسكن در كشور ما به روش سنتي صورت مي‌گيرد و سهم صنعتي‌سازي در اين بخش هم اكنون ‪ ۲‬درصد است.

حسن قلعه نويي افزود: دولت هدف‌گذاري كرده كه سهم صنعتي‌سازي مسكن را به ‪۲۰‬درصد ارتقا دهد.

وي با اشاره به نياز كشور به يك ميليون و ‪ ۵۰۰‬هزار واحد مسكوني در سال، اظهار داشت: توليد اين ميزان واحد مسكوني به روش سنتي امكان پذير نيست.

چون مقياس درخواست تغيير كرده بايد روش توليد مسكن هم تغيير يابد زيرا روش‌هاي سنتي جوابگوي نياز جامعه نيست.

قلعه نويي گفت: براي توليد اين ميزان واحد مسكوني، نياز به چهار ميليون و ‪ ۵۰۰‬هزار نيروي كار به صورت مستقيم و ‪ ۱۲‬ميليون نيروي كار به صورت غيرمستقيم داريم.

مديرعامل مپسا يادآور شد: با توجه به ضرورت صنعتي‌سازي مسكن، هيات دولت طي ابلاغيه اي، وزارت صنايع و معادن را موظف به پيگيري صنعتي‌سازي مسكن كرده است و اين موضوع در زمان حاضر توسط سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و شركت مديريت پروژه‌هاي ساختماني ايران (مپسا) دنبال مي‌شود.

قلعه نويي گفت: صنعتي‌سازي را با نمونه‌سازي و از طريق برگزاري مناقصه در بين شركت‌هاي داراي مجوز شروع مي‌كنيم.

** مزاياي صنعتي‌سازي مسكن
مديرعامل مپسا، تاكيد كرد: صنعتي‌سازي ساختمان به معني مصنوعي‌سازي نيست، در اين روش قطعات و اجراي ساختماني بصورت كارخانه‌اي توليد مي‌شود كه به طور انبوه و بر اساس استانداردهاي مدولار و زنجيره‌اي و با رعايت موازين توسعه پايدار انجام مي‌گيرد.

وي افزود: در روش صنعتي‌سازي مسكن، نقشه‌ها صنعتي تهيه و تيپ‌سازي مي‌شود و مصالح به صورت سري در كارگاه‌هاي صنعتي توليد مي‌شوند و مديريت كار و شيوه از ابتداي تهيه نقشه تا توليد مصالح ساختماني و غيره صنعتي است.

به گفته ي قلعه نويي، مزاياي صنعتي‌سازي ساختمان شامل سبك سازي، مقاوم سازي، صرفه جويي در مصالح، مصرف بهينه انرژي در دوران ساخت و بهره برداري ، كاهش دوره ساخت و در نتيجه كاهش هزينه‌هاي ساخت و افزايش عمر و كيفيت ساختمان و قطعات و اجزاي آن است.

** مشاركت بخش خصوصي در صنعتي‌سازي مسكن
قلعه نويي با بيان آنكه شركت مپسا نيز با مشاركت بخش خصوصي اقدام به ايجاد كارخانجات توليد مصالح ساختماني نوين كرده است، افزود: مپسا براي حمايت و ترغيب بخش
خصوصي در طرح‌هاي صنعتي‌سازي مسكن سرمايه‌گذاري مي‌كند ولي سهم مپسا در هر طرح كمتر از ‪ ۵۰‬درصد خواهد بود.

وي افزود: براساس سياست‌هاي كلي دولت در رابطه با خصوصي سازي، بعد از اتمام طرح، مپسا سهم خود را به بخش خصوصي واگذار مي‌كند.

** استقبال بخش خصوصي از طرح صنعتي‌سازي ساختمان
مديرعامل شركت مديريت پروژه‌هاي ساختماني ايران گفت: طي فراخواني از بخش خصوصي براي مشاركت در طرح صنعتي‌سازي مسكن دعوت شد كه با استقبال خوبي مواجه شد.

قلعه نويي افزود: در پي اين فراخوان ‪ ۱۴۴‬پرونده تشكيل شد كه از ميان آنها با ‪ ۱۱۷‬مورد تفاهم نامه امضا شد و از بين آنها نيز حدود ‪ ۶۵‬شركت از مركز تحقيقات مسكن تاييديه و مجوز گرفتند و ‪ ۴۱‬شركت نيز به شهرك‌هاي صنعتي براي دريافت زمين و احداث كارخانه توليد مصالح نوين ساختماني ويژه ساختمان‌سازي صنعتي معرفي شدند.

** معرفي ‪ ۱۷‬شركت توليد مصالح ساختماني نوين براي دريافت تسهيلات مديرعامل شركت مديريت پروژه‌هاي ساختماني ايران گفت: اكنون مراحل ثبت ‪۳۰‬ شركت توليد مصالح ساختماني نوين به پايان رسيده و ‪ ۱۷‬شركت نيز براي دريافت تسهيلات به بانك صنعت و معدن معرفي شده اند.

قلعه نويي افزود: از آنجا كه موضوع مسكن چند بعدي است و دستگاههاي زيادي در توليد مسكن دخيل هستند، نخستين اقدام تعيين هيات مديره‌اي متشكل از معاونان وزيران مسكن، صنايع و معادن، تعاون، كشور، بانك‌ها و نيرو بود.

وي افزود: در زمان حاضر خواجه معاون وزير مسكن، معاون وزير صنايع و معادن ومعاون وزير تعاون و معاون سازمان گسترش در هيات مديره مپسا حضور دارند ولي هنوز وزارتخانه‌هاي كشور و نيرو نمايندگان خود را معرفي نكرده اند.

وي افزود: مپسا پيشنهاداتي هم براي ارايه به دولت تدوين كرده تا شرح وظايف دستگاه‌هاي مختلف مانند وزارتخانه‌هاي مسكن و آموزش عالي، سازمان فني و حرفه‌اي و غيره در زمينه صنعتي‌سازي ساختمان‌ها مشخص شود.

** برپايي نمايشگاه
مديرعامل شركت مديريت پروژه‌هاي ساختماني ايران گفت: نمايشگاهي نيز براي فرهنگ‌سازي در زمينه ساختمان‌سازي صنعتي در دهه فجر در محل شركت مپسا برپا مي‌شود كه براي بازديد دست اندركاران امور ساختمان و افراد متخصص و آشنايي با سيستم ساختمان‌سازي صنعتي است.

جمعه|ا|11|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن