تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806619628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل نمايندگان مجلس براي همكاري دوباره با روس‌ها درخصوص راه‌اندازي نيروگاه‌هاي جديد چـــاره‌اي نـــداريـــم!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: تحليل نمايندگان مجلس براي همكاري دوباره با روس‌ها درخصوص راه‌اندازي نيروگاه‌هاي جديد چـــاره‌اي نـــداريـــم!
گروه سياسي: موضوع راه‌اندازي نيروگاه اتمي بوشهر از فرسايشي‌ترين موضوعاتي است كه تقريباً ‌از ابتداي انقلاب، نظام با آن درگير بوده است. همكاري با روس‌ها درخصوص نيروگاه بوشهر كه به اعتقاد برخي نمايندگان مجلس به سمبل همكاري ميان دو كشور تبديل شده مورد انتقاد بسياري از كارشناسان قرار گرفته است كه به نظر مي‌رسد اين اظهار گله‌ها تا حد بسيار زيادي قابل قبول مي‌باشد. منتقدان ادامه همكاري با روس‌ها ضمن تاييد برخي اقدامات مسكو در قبال نيروگاه بوشهر درحالي معتقد به تجديدنظر در اين روابط مي‌باشند كه تعدادي از نمايندگان مجلس و دولتي‌ها با توجه به برخي واقعيت ‌ها در عرصه بين الملل چاره ديگري جز ادامه همكاري با روس‌ها متصور نيستند. بر همين اساس سفيرايـران در مـسـكـو چندي پيش اظهار كرد كه در صورت برگزاري مناقصه براي احداث نيروگاه‌هاي جديد، ايران براي روس‌هـا شـانـس‌ بـيـشـتـري قـائـل اسـت. يك عضو هيئت رئيسه مجلس در اين خصوص اظهار داشت: عملكرد روس‌ها در مور نيروگاه بوشهر رضايت بخش نبوده و اما و اگرهاي فـراوانـي داشته است. بخشي از اين موضوع هم تحت تـاثـيـر زد و بندهاي سياسي روس‌ها با آمريكا،‌معاملا‌ت بين‌المللي و برخي حركت‌هاي سياسي قرار گرفته است. حميد رضا حاجي بابايي كه با آفتاب يزد گفتگو مي‌كرد با بيان اينكه كسي نبايد در دو نبش بودن سياست روس‌ها شك كند اظهار كرد: روس‌ها هر طرف كه آفتابي باشد از آن طرف بيشتر استفاده مي‌كنند بالا‌خره آنها به دنبال منافع ملي خودشان هستند و ما هم بايستي به دنبال منافع ملي خودمان باشيم. اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس ادامه داد: فكر نمي‌كنم در حال حاضر كشوري كه بتواند فناوري نيروگاه اتمي داشته باشد و به همين شكل كژدار و مريز با ما رفتار كند وجود داشته باشد، يعني اگر روسيه در قبال ما كژدار و مريز حركت مي‌كند و عملكرد خودش را تحت سياست‌هاي جهاني قرار مي‌دهد، كشورهايي مانند آلمان و فرانسه كه با آمريكا رابطه نزديكي دارند قطعا سياسي تراز روسيه عمل خواهند كرد. مقصودم اين است كه در حال حاضر بهترين شرايط براي روس‌هاست. دليلش هم اين است كه حداقل آنها سياه و سفيد نيستند و خاكستري مي باشند. نماينده همدان تصريح كرد: به هرحال كشورهايي كه در سياست با آمريكا همراه هستند در مورد ما سياه و سفيد فكر مي‌كنند و با آنها هرگز نمي‌شود وارد معامله شد. وي در پاسخ به اين سوال كه گفت: درحال حاضر با وضعيت كنوني سياست جهاني و اين چالشي كه ميان كشور ما و آمريكا وهمراهانش وجود دارد، امكاني بهتر از اين فعلا‌ وجود ندارد. در شرايط عادي قطعا كشورهاي ديگري هستند كه بهتر از روسيه مي‌توانند به ما كمك كنند.

در همين ارتباط مخبر كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه بايد در خصوص احداث نيروگاه‌هاي جديد در كشور چند نكته را مد نظر داشت گفت: مهمترين موضوع اين است كه روس‌ها در احداث نيروگاه بوشهر متاسفانه تاخيرهاي زيادي داشتند. البته شرايط جهاني هم پرتلا‌طم بود و اين موضوع را نمي‌توان ناديده گرفت، اما با اين حال نمي‌توان عملكرد روسيه را هم توجيه كرد. كاظم جلا‌لي كه با آفتاب يزد گفتگو مي‌كرد با بيان اينكه روس‌ها مرتبا راه‌اندازي نيروگاه بوشهر را به تاخير انداختند گفت: ما بارها به مسئولا‌ن روسي گفتيم كه اساسا نيروگاه اتمي بوشهر يك سمبل همكاري جمهوري اسلا‌مي ايران و روسيه است و راه‌اندازي نيروگاه بوشهر مي‌تواند به عنوان يك حركت جدي در جهت تصحيح افكار عمومي و اعتبار سازي باشد. اين موضوع، موضوع مهمي است كه بايستي مد نظر طرف روسي قرار گيرد. نماينده شاهرود درمجلس خاطر نشان كرد: اينكه ما بايد در مورد نيروگاه‌هاي جديد چه كار كنيم من فكر مي‌كنم آن حركتي كه جمهوري اسلا‌مي بايد انجام دهد اين است كه احداث نيروگاه‌ها به مناقصه گذاشته شود و كشورهايي كه با شرايط و قيمت بهتري بيايند و طرف معامله شوند، اين شانس را دارند كه اين كار را انجام دهند. اين طرف مي‌تواند روس ها يا كشورهاي ديگر هم باشند. البته به نظر مي‌رسد ما بايستي در قواعدي ‌كه درقرارداد مي‌بنديم تلا‌ش كنيم اين قرارداد در چار چوب شفاف،‌مشخص و قابل پيگيري باشد.

يك عضو ديگر كميسيون امنيت مجلس نيز درخصوص ايجاد نيروگاه‌هاي جديد در كشور اظهار داشت: براي احداث يك نيروگاه جديد مثلا‌ يك نيروگاه 500 مگاواتي كه درحال حاضر در دنيا ساخته مي‌شود، قيمت آن تقريبا براي هر 1000 مگاوات يك ميليارد دلا‌ر مي‌باشد، يعني حداكثر براي يك نيروگاه 1500 مگاواتي بايد 3/1 تا 4/1 ميليارد دلا‌ر هزينه شود. عوض حيدرپور كه با آفتاب يزد گفتگو مي‌كرد ادامه داد: اگر بناست نيروگاه‌هاي جديدي در كشور ساخته شود بايستي اين موضوع را در مناقصات بين‌المللي بگذاريم. در واقع اگر غير از روس‌ها كس ديگري برنده شد شانس آورده‌ايم. حتما بايد به اين موضوع توجه كنيم كه روس‌ها در مورد نيروگاه بوشهر انصافا نسبت به ايران و ايراني‌ها جفا كرده‌اند. آنها تا به حال از ما مقدار زيادي پول گرفته‌اند. به قول اصفهاني‌ها اين موضوع يك نان و پيازي بود كه قيمتش از كباب هم بيشتر شد. نماينده شهرضا با بيان اينكه اگر مناقصه‌اي برگزار و روس‌ها در آن پيروز شوند مجددا موضوع نيروگاه بوشهر تكرار مي‌شود گفت: برهمين اساس اگر روس‌ها در اين مناقصه‌ ناكام بمانند بايد خوشحال باشيم. روس‌ها‌ تا به حال نشان داده‌اند كه با ما صادق نبوده‌اند و در آينده هم ما اين بي صداقتي‌ها را تجربه خواهيم كرد. آنها جز در مقاطعي پس از پيروزي انقلا‌ب هيچگاه با ما صادقانه برخورد نكرده و حتي قبل از انقلا‌ب نيز با ما اين گونه بوده‌اند. من حتي اميدي ندارم كه روس‌ها نيروگاه بوشهر را راه‌اندازي كنند. عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به اظهارات چندي پيش سفير كشورمان در مسكو در خصوص قائل شدن شانس بيشتر براي روسيه در برگزاري مناقصه براي ايجاد نيروگاه‌هاي جديد در كشور اظهار داشت: به نظر مي رسد با وجود آنكه ايشان سفير ما در روسيه است، اما مطلع نيست كه روس‌ها ويژگي هايي دارند كه اصلا‌ً قابل اعتماد نيستند. اگر مناقصه برگزار شود بايد شانس بياوريم كه روس ها برنده نشوند زيرا در آن صورت بايستي ريش، قيچي و پولمان را در اختيار روس ها قرار دهيم. حيدرپور ضمن مخالفت با برخي اظهارنظرها مبني بر اين كه گفت: ما بايستي در اين خصوص با اروپا مذاكره كنيم و آن‌ها را طرف قرارداد قرار دهيم. به هر حال بايد با يك سري تعاملا‌ت آن ها براي ما نيروگاه بسازند. در واقع ما نيروگاه اتمي مي خواهيم درخواست بمب اتم كه نداريم. نيروگاه اتمي يك نياز اساسي است كه دنيا آن را قبول دارد. ما بايد جديت و تلا‌شمان را بگذاريم كه در اين خصوص با اروپايي‌ها به توافق برسيم. وي در ادامه تصريح كرد: اگر بنا باشد مناقصه‌اي برگزار شود شركت‌هاي امريكايي هم مي توانند در آن شركت كنند. البته شركت هاي امريكايي در تحريم هستند و به نظرم مي‌رسد اگر دولت امريكا بر شركت هايش فشار نياورد با توجه به وضعيت اقتصاد امريكا ممكن است چند شركت امريكايي با قيمت‌هاي مـخـتلف و يكي از يكي نازلتر در مناقصه شركت كنند. شركت‌هاي امريكايي هم مثل شركت هاي ما اگر فشار دولت نباشد علا‌قمندند كار كنند و در قبال آن پول بگيرند. در واقع مانع اصلي براي حضور شركت هاي امريكايي در مناقصه، خود دولت امريكاست. اين عضو كميسيون امنيت ملي در پاسخ به اين سوال كه گفت: بايد فشار بياوريم كه روس‌ها اين كار را تمام كنند. حيدر پور در پاسخ به اين سوال كه گفت: خير، آن ها با روش ديپلماسي اين موضوع را تعقيب مي كنند و به نظر مي رسد راهي هم جز اين نباشد. به هر حال روسيه، روسيه است و ضرب المثل است كه آن‌ها در پشتك و وارو زدن تقريباً در دنيا بي نظير هستند. بايد با نهايت تعامل ،لطافت و شيريني اين كار را تعقيب كنيم.

يك عضو ديگر كميسيون امنيت ملي مجلس هم در واكنش به اظهارات چندي پيش سفير كشورمان در مسكو در خصوص قائل شدن شانس بيشتر براي روسيه در مناقصه براي احداث نيروگاه‌هاي اتمي جديد در كشور اظهار داشت: معتقدم كه برگزاري مناقصه بـايـسـتـي با شرايط قانوني خودش برگزار شود. روس‌ها مي‌توانند به عنوان يك طرف در اين مناقصه شركت كنند و هنگامي‌كه برنده شدند، اين كار را انجام دهند. حشمت الله فلاحت پيشه كه با آفتاب يزد گفتگو مي‌كرد ادامه داد: در مورد اينكه برخي مي‌گويند بايستي شرايط خاصي براي روسيه در اين مناقصه قائل شد، موضوع نيروگاه بوشهر نشان مي‌دهد كه روس‌ها سابقه خوبي در اين خصوص ندارند. در واقع روس‌ها در مورد نيروگاه بوشهر خيلي فرصت و زمان را از ما گرفتند. البته اين موضوع مانع نمي‌شود كه نيروگاه بوشهر را از دست روس‌ها خارج كنيم، اما اگر قرار است نيروگاه جديدي ساخته شود بايد موضوع زمان در قرارداد قيد شود و موضوع نيروگاه بوشهر و قرارداد آن براي ما عبرت شود. نماينده اسلامآباد غرب در مجلس در پاسخ به اين سوال كه گفت: براي حضور كشورهاي مختلف در مـنـاقـصـه مـنـعي وجود ندارد؛ حتي شركت‌هاي امريكايي مي‌توانند در مناقصه شركت كنند و طبق شرايط مناقصه، برنده اعلام خواهد شد. اين عضو فراكسيون اصولگرايان در واكنش به اظهارات برخي از نمايندگان مجلس مبني بر اينكه براي احـداث نـيـروگـاه‌هاي جديد چاره‌اي نداريم تا با روسيه همكاري كنيم گفت: طبيعتا وقتي مناقصه برگزار مي‌شود شركتي برنده مي‌شود كه در اين مناقصه شركت كرده باشد. اگر فقط روس‌ها در اين مناقصه حضور داشته باشند طبيعتا برنده آن‌ها خواهند بود.

در همين ارتباط سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس با بيان اينكه روس‌ها در مورد نيروگاه بوشهر به وظايف خود عمل نكرده اند گفت:‌اين در حالي است كه از سال 84 مرتبا وعده داده شده كه اين نيروگاه راه اندازي مي شود و در حال حاضر كه در سال 87 هستيم خبري از بهره برداري از نيروگاه بوشهر نيست. داريوش قنبري كه با آفتاب يزد گفتگو مي كرد ادامه داد: فكر مي كنم روس‌ها در حال حاضر با ورق ايران در حال بازي هستند و بحث نيروگاه هسته اي در واقع يك امكاني را براي روس‌ها فراهم كرده است كه به شكلي امتيازات دوجانبه را، هم از جانب ايران و هم از كشورهاي غربي مطالبه كنند.وي تاكيد كرد: در مجموع اگر به اين شيوه پيش برويم خيلي اميد ندارم كه همين نيروگاه بوشهر هم توسط روس‌ها به بهره برداري برسد . البته يك مقدار گام هايي از طرف روس‌ها برداشته شده و تا حدودي سوخت نيروگاه بوشهر را تامين كـرده انـد، امـا آن طـوري كـه انتظار مي رفت و به آنچه كه در قرارداد تعهد كرده بودند، عمل نكردند. عضو كميسيون امنيت ملي مجلس هفتم معتقد است:‌در اين موضوع يك بحثي وجود دارد، اينكه گفته مي‌شود ما مي خواهيم باز هم از تكنولوژي روس‌ها براي نيروگاه هاي جديد استفاده كنيم برمي گردد به شرايط فعلي كشور، يعني در شرايط فعلي كشور و با توجه به وضعيت تحريمي كه ما در آن قرار داريم و به خصوص با توجه به حساسيت كشورهاي غربي و در مجموع آمريكا - كه ديگر ما اميدي به همكاري آنها نداريم و آنها هم ديگر به دليل انتظاري كه در خصوص فعاليت‌هاي هسته اي از ما دارند با ما همكاري نمي كنند- و همچنين كشورهاي دارنده تكنولوژي هسته اي در اين خصوص با ما همكاري نمي كنند، بر همين اساس چاره اي نداريم كه باز هم به روس‌ها تكيه كنيم. اينكه گفته مي‌شود بايد براي ساخت نيروگاه‌هاي جديد با روسيه همكاري كنيم به اين معني است كه در شرايط فعلي تنها گزينه، روس‌ها هستند كه مي‌توانند به ما كمك كنند و در شرايط فعلي جز روسيه راه ديگري وجود ندارد، اما اينكه روسيه چه قدر مي‌تواند در ساخت نيروگاه‌هاي جديد به ما كمك كند موضوعي است كه قابل بحث مي‌باشد. نماينده ايلام ادامه داد: علاوه بر اينكه روس‌ها نتوانسته‌اند به تعهدات خـود در خـصـوص نـيـروگـاه بوشهر عمل كنند مسائلي نيز درخصوص تكنولوژي روسيه در بحث هسته‌اي مطرح است. در اين خصوص همه حادثه چرنوويل را به ياد دارند. در مجموع، تـكـنـولـوژي روس‌هـا آزمـون مـوفقي دربحث نيروگاه‌هاي هسته‌اي نداشته است و به نظر مي‌رسد كه اين تكنولوژي نسبت به تكنولوژي اروپا و آمريكا در سطح بسيار نازل‌تري قرار دارد. در واقع يك مقدار استفاده از تكنولوژي روس‌ها به لحاظ فني قابل بحث مي‌باشد. البته با توجه به اينكه بنده خيلي به زواياي فني اين موضوع آشنا نيستم نمي‌توانم وارد مباحث تخصصي در اين خصوص شوم، اما در كل در ارتباط با بحث‌هاي سياسي و شرايط سياسي كشور درحال حاضر چاره‌اي جز همكاري با روسيه نيست زيرا در اين شرايط سياسي كشور ديگري پيدا نمي‌شود كه در زمينه هسته‌اي با ما همكاري كند؛ اگرچه همكاري روس‌ها هم تا به حال همكاري موفقي نبوده و ما در مجموع خاطره خوبي از همكاري با روس‌ها نداريم. عضو كميسيون اجتماعي مجلس در پاسخ به اين سوال كه اظهار داشت: با تغيير و تحولاتي كه در سياست خارجي‌مان انجام مي‌دهيم مي‌توانيم اين روند را تغيير دهيم. در مجموع حساسيت‌هايي كه به صورت‌هاي مختلف در اين 2،3 سال اخير ايجاد كرديم مشكلاتي را براي ما ايجاد كرده كه مي‌توان با دگرگون كردن اين فضا و برقراري يك رابطه مبتني بر اعتماد متقابل با كشورهاي ديگر كه خالي از تنش باشد آنها را ترغيب كرد كه در پروژه‌هاي هسته‌اي كشورمان سرمايه‌گذاري كنند. ما بايد اين موضوع را با خنثي كردن تبليغاتي كه آمريكايي‌ها و اروپايي‌ها طي 2،3 سال اخير براي ما ايجاد كرده‌اند عملي كنيم و به پيش ببريم. از سوي ديگر، در ايـن خصوص داوود هرميداس باوند اظهار داشت: اگر خاطرتان باشد پيش از انقلا‌ب در خصوص نيروگاه بوشهر ما با آلمان ها همكاري داشتيم و بعد از آن با فرانسوي ها قرارداد منعقد كرديم، همچنين پس از آن با آمريكايي‌ها براي تاسيس چند نيروگاه قرارداد منعقد كرديم. اين كارشناس مسائل بين الملل كه در خصوص نيروگاه بوشهر با آفتاب يزد گفتگو مي‌كرد با بيان اينكه در اين خصوص بايد تنوع را رعايت كرد و نبايد تمام تخم مرغ ها را داخل يك سبد گذاشت گفت: به طور كلي، تكنولوژي روس‌ها در مقام مقايسه با كشورهاي اروپايي و آمريكايي در يك وضع تقريباً نامطلوب تر قرار دارد. در حال حاضر نيروگاه بوشهر هم پس از سال ها به بهره برداري و استفاده عملي نرسيده، يعني روسيه سياست تاخير و تعلل را در پيش گرفته است. هرميداس باوند ادامه داد: فراتر از اين موضوعات ، در شرايطي كه ما از لحاظ بين المللي در مورد فناوري هسته اي قرار گرفته‌ايم تاكيد براي احداث نيروگاه جديد در شرايط موجود، اتمسفر بين المللي را دو چندان عليه ما تحريك مي كند. من فكر مي‌كنم اولا‌ از نظر زمان، ايجاد تاسيسات هسته‌اي جديد سال ها طول مي كشد، بنابراين هيچ ضرورتي نمي بينم در شرايطي كه در حال حاضر با مشكل روبه رو هستيم و نتوانسته ايم يك سري مسائل را حل و فصل كنيم وارد يك عرصه اضافي در وضع موجود شويم . ثانياً تا به حال روس ها با ما آن چنان رفتار موثر و كارآ نداشته اند و بيشتر به روش تاكتيكي از ايران استفاده كرده‌اند. وي افزود : لذا با اين سوابق و تجارب بايستي در شرايط خاصي كه در رابطه با تكنولوژي هسته اي قرار گرفته ايم و قطعنامه هاي متعددي كه به تصويب رسيده و همچنين در آستانه يك عرصه جديد هستيم - انتخابات امريكا و احتمال گفتگوي ايران وآمريكا و همچنين عازم بودن آقاي شرودر به سوي تهران - از لحاظ منافع ملي ضرورتي ديده نمي‌شود وارد مذاكرات يا انجام قراردادهايي در اين خصوص شويم. اين كارشناس مسائل بين الملل در پاسخ به اين سوال كه اظـهـار داشــت: اگر هدف اين است كه نشان بدهيم علي رغم مـحـدوديـت‌هـا و فـشـارهـا مـا ‌تـوان ايـن را داريـم كـه خواسته‌هاي خود را عملي و چاره‌ ما براين است كه چون در محدوديت‌ها قرار گرفته‌ايم بايد به ناچار با تنها كشوري كه پاسخگوي خواسته‌هاي ما در اين زمينه است - آن هم با خصوصياتي كه به آن اشاره كرده‌ام- همكاري كنيم. هرميداس باوند تاكيد كرد: مي‌خواهم مطرح كنم از نظر شرايط زماني چه نيازي داريم كه در اين اوضاع و احـوال وارد انـعقاد قرارداد براي تاسيس رآكتورهاي ديگري شويم. در واقع مسئله اين است كه بايد موفق شويم مشكلا‌ت خود را به نحو مطلوبي حل وفصل كنيم و پس از آن به طور آزاد باكشورهاي ديگر هم كه از لحاظ تكنولوژي پيشرفته‌تر هستند وارد مذاكره شويم، اما اگر بخواهيم با وضع موجود ادامه دهيم همچنان در همين محدوديت‌ها هستيم. همواره بايد براي اين فضاي تحميلي بهاي سنگين‌تر بپردازيم. لذا در شرايط موجود وارد اين گونه مذاكرات شدن به منظور انعقاد قرارداد براي احداث نيروگاه‌هاي جديد از لحاظ مصلحت عمومي و منافع ملي، ضروري به نظر نمي‌رسد. ما در مرحله اول بايد برآن باشيم كه مشكلا‌تمان را حل وفصل كنيم و بعد از آن در يك شرايط آزاد براساس رقابت، بهترين تكنولوژي و ارزانترين آن را براي وصول مقصودمان به دست بياوريم.

نكته گزارش

نظر دكتر هرميداس باوند در رابطه با موضوع ايـن گـزارش با نظر نمايندگان مجلس متفاوت است. وي كه با خبرنگار سياسي آفتاب يزد گفتگو كرده معتقد است: در حال حاضر نبايد به دنبال احداث نيروگاه هاي جديد باشيم. باوند گفته است كه تا يكسري مسائل را حل و فصل نكرده ايم نبايد وارد عرصه ديگري شويم. وي هـمـچـنـيـن در خـصـوص تـكـنولوژي روس‌ها در احداث نيروگاه ابراز ترديد كرده است.

جمعه|ا|11|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن