تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815253712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيين هاي هفته وحدت در آذربايجان غربي آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آيين هاي هفته وحدت در آذربايجان غربي آغاز شد
مهاباد - به ميمنت فرا رسيدن سالگرد ولادت با سعادت پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) و ميلاد فرخنده امام جعفر صادق (ص) آيين هاي هفته وحدت و جشن هاي ميلاد در سراسر آذربايجان غربي به خصوص در شهرستان هاي كردنشين جنوب استان آغاز شد.


به گزارش خبرنگار ايرنا، به همين مناسبت مساجد، تكايا، بازار و معابر عمومي در سراسر شهرها و بخش ها و روستاهاي منطقه آذين بندي شده و هزاران نفر از اقشار مردم با حضور در مساجد و محافل عمومي اين ايام فرخنده را گرامي مي دارند.

بر اساس اين گزارش شب گذشته در آستانه 12 ربيع الاول كه به روايت اهل سنت زادروز پيامبر بزرگوار اسلامي مي باشد، صدها مجلس و محفل جشن شادي برگزار شد و دوستداران مكتب وحي و نبوت، اخلاص و ارادات خود را نسبت به پيامبر اسلام (ص) و اهل بيت عصمت و طهارت (ع) به نمايش گذاشتند.

در اين آيين ها، شيفتگان اهل بيت نبوت با اجراي آيين هاي مولودي خواني، توزيع شيريني و شربت، برگزاري مراسم دعا و نيايش ميلاد نوراني پيامبر اسلام را گرامي مي دارند.

ربيع الاول به دليل ميلاد پيامبر اسلام در اين ماه در ميان اهل سنت از ماه هاي قابل احترام و در حد ماه ذيحجه است كه سراسر اين ماه در شهرها و روستاهاي كردنشين آذربايجان غربي جشن گرفته مي شود.

مولودي خواني يكي از آيين هايي است كه به همين مناسبت در مساجد، تكاي و منازل شيفتگان پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) برگزار مي شود كه طي آن تعدادي از مولودي خوانان با نواختن دف اشعاري در مناقب پيامبر بزرگوار اسلام با صدايي خوش مي خوانند.

توزيع شيريني، پخش نذورات و زيارت مقابر متبركه و ديدار با سادات اهل سنت، اطعام و احسان از جمله آيين هاي ماه ربيع الااول در مناطق كردنشين است.

اهل سنت آذربايجان غربي همانند شيعيان در ماه هاي محرم و صفر از مظاهر شادي و جشن و سرور دوري كرده و بيشتر آيين هاي جشن عقد و عروسي را به ماه مبارك ربيع الااول موكول مي كنند.

از آغاز ماه ربيع تاكنون صدها زوج جوان به خانه بخت رفته و يا عقد ازدواج با هم بسته اند، به اعتقاد اهل سنت عقد و ازدواج هايي كه در اين ماه بسته مي شود به ميمنت نام مبارك پيامبر بزرگوار اسلام هرگز گسسته نمي شود.

583/645/ 1645

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30800010

يکشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن