تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815576601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اشتباهات مرگبار در رانندگي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اشتباهات مرگبار در رانندگي
هر دو روز در سوانح رانندگي كه در حوادث درون‌شهري و برون‌شهري كشورمان رخ مي‌دهد، 150 نفر جان خود را از دست مي‌دهند كه اكثر اين تصادفات به دليل اشتباهات ساده اي رخ مي دهد و با كمترين توجه، قابل پيشگيري هستند. در اين مطلب قصد داريم تا شما را با مجموعه اي از اين اشتباهات مرگبار آشنا كنيم.


به گزارش گروه خواندني هاي باشگاه خبرنگاران، نيازمند توجه و دقت فراواني است . هر روزه ما شاهد وقوع تصادفات مرگباري در سطح خيابانها و جاده هاي دنيا هستيم كه اكثرا به دليل اشتباهات ساده اي رخ مي دهد كه با كمترين توجه قابل پيشگيري هستند. در اين مطلب قصد داريم تا شما را با مجموعه اي از اين اشتباهات آشنا كنيم.

_ انحراف از مسير به شكل ناگهاني يكي از مهمترين دلايل وقوع تصادفات رانندگي است. رانندگان بي توجه در خيابان و يا جاده به شكل ناگهاني مسير از خط خود خارج مي شوند و با اتومبيل هاي عبوري برخورد مي كنند.

_رانندگي در حالت خواب آلودگي يكي ديگر از مهم ترين دلايل وقوع تصادفات رانندگي است. متاسفانه بسياري از رانندگان براي سريع تر رسيدن به مقصد استراحت را فراموش كرده و براي مدت هاي زيادي رانندگي مي كنند. يكي از بازه هاي زماني كه بيشترين تصادف هاي رانندگي مرگبار در آن رخ مي دهد فاصله ساعت 3 تا 6 صبح است. بيشتر علت تصادف در اين بازه نيز خواب آلودگي است.

_ خوردن يا نوشيدن در هنگام رانندگي يكي ديگر از دلايل اصلي وقوع تصادفات است. بسياري از اوقات مشاهده شده است كه در هنگام سفرهاي خانوادگي مادر خانواده سعي مي كند تا ميوه يا غذا يا نوشيدني هايي را بين فرزندان و شوهر خود تقسيم كند. غذا و يا نوشيدني دادن به راننده در هنگام رانندگي اقدامي بس خطرناك است كه مي تواند به پرت شدن حواس راننده و وقوع تصادف مرگبار منجر شود.

_ انجام حركات مارپيچ و نمايشي يكي ديگر از عواملي است كه مي تواند به وقوع تصادفات منجر شود. اين رفتار بيشتر از سوي رانندگان جوان و بي تجربه سر مي زند. افرادي كه فكر مي كنند با اين گونه رفتارها مي توانند مهارت خود را در رانندگي به ديگران نشان دهند اما از اين نكته غافل هستند كه اين گونه حركات به تصادف منجر مي شود.

_ جنون سرعت و حركت با سرعت بيش از حد مجاز يكي ديگر از اشتباهات مرگباري است كه رانندگان مرتكب مي شوند. متاسفانه اين حركت در كشور ما يكي از اصلي ترين دلايل تصادفات منجر به فوت است. متاسفانه در بسياري از موارد سرعت غير مجاز كه به تصادف منجر شده است در حالتي رخ داده است كه سرنشينان خودرو از كمربند هم استفاده نمي كردند.

_ عدم توانايي در تشخيص وسايل نقليه اي كه از اطراف به خودروي نزديك مي شوند از ديگر دلايل وقوع تصادف است. اين گونه حادثه رانندگي معمولا براي رانندگاني با سن بالا كه از توانايي كمتري در تشخيص اطراف خود برخوردار هستند رخ مي دهد.

_ رد شدن از چراغ قرمز از ديگر دلايل وقوع حوادث رانندگي است. اكثر اوقات در شب هنگام و يا صبح هاي زود و در زماني كه خيابان ها خلوت است رانندگان با تصور اين كه خودرويي از سمت ديگر نخواهد آمد از چراغ هاي قرمز عبور مي كنند. در بسياري از موارد برخورد شديدي از كنار با خودروي مقصر صورت مي گيرد كه در اكثر مواقع منجر به ايجاد تلافات جاني منجر مي شود.

_ هميشه در زمان آموزش هاي اوليه رانندگي به رانندگان توصيه مي شود كه بعد از نشستن در اتومبيل قبل از انجام هر كار ديگر ابتدا كمربند ايمني خود را ببندند و از ساير سرنشينان نيز بخواهند كه كمربند خود را ببندند. بر اساس مطالعاتي كه به صورتي جهاني در مورد تصادفات مرگبار رانندگي انجام شده است مشخص شده است كه 33 درصد مرگهاي ناشي از تصادفات رانندگي به دليل عدم استفاده از كمربند ايمني است.

_ استفاده از تلفن هاي همراه براي صحبت يا فرستادن پيامك يكي ديگر از عادات بسيار خطرناكي است كه موجب مي شود مغز انسان حواس خود را مشغول به تلفن همراه كند و مراقب اطراف خود نباشد. در اين حالت احتمال از دست دادن كنترل اتومبيل ، افزايش يا كاهش ناگهاني خودرو و يا انحراف هاي ناگهاني نيز بسيار وجود دارد./ق پ

يکشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن