تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815330311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده تام‌الاختيار جامعة‌القرآن در اوقاف كشور تأكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده تام‌الاختيار جامعة‌القرآن در اوقاف كشور تأكيد كرد
خبرگزاري فارس: نماينده تام‌الاختيار جامعة‌القرآن در سازمان اوقاف و امور خيريه كشور بر لزوم ايجاد مركز مستقل قرآني در مركز استان همدان با مشاركت اوقاف و امور خيريه همدان، مؤسسه جامعة‌القرآن و نيز پيگيري استانداري تأكيد كرد.


حجت‌الاسلام رضا محمدي‌پرچوي در حاشيه بازديد از اداره كل اوقاف و امور خيريه استان همدان در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرنگار فارس اظهار كرد: 18 آبان ماه سال جاري تفاهمنامه‌اي بين موسسه جامعة‌القرآن قم و سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در راستاي توسعه و گسترش فعاليت‌هاي قرآني منعقد شده است كه بر اين اساس اين تفاهمنامه به استان‌ها نيز ابلاغ شده است.

فارس: در ارتباط با عملكرد موسسه جامعة‌القرآن در كشور صحبت كنيد؟

محمدي‌پرچوي: مؤسسه فرهنگي هنري جامعه‌القرآن كريم يكي از مؤسسات پيشتاز و بزرگ‌ترين شبكه قرآني كشور است كه بيش از 700 شعبه در كشور دارد و همواره در راستاي اشاعه و نشر فرهنگ قراني در كشور گام برداشته است.

فارس: دليل انعقاد تفاهمنامه مشترك بين موسسه جامعة‌القرآن و سازمان اوقاف و امور خيريه كشور چه بود؟

محمدي‌پرچوي: به دليل اين ويژگي‌هاي مؤسسه جامعة‌القرآن در راستاي ترويج فرهنگ قران و همسو بودن اين هدف با برنامه‌هاي قرآني اوقاف، سازمان اوقاف به نتيجه رسيده كه با اين موسسه يك تعامل نزديك و جدي‌تر در مسائل قرآني كشور داشته باشد.

فارس: برنامه تفاهمنامه مشترك اوقاف و موسسه جامعة‌القرآن چيست؟

محمدي‌پرچوي: نخستين وظيفه‌اي كه در اين تفاهمنامه در نظر گرفته شده تشكيل كميسيون مشترك استاني بين نماينده موسسه جامعة‌القرآن و مديران كل سازمان‌هاي اوقاف در استان‌هاست كه بر اين اساس سفر ما نيز به استان همدان رقم خورده و نخستين كميسيون مشترك برگزار شده است.

فارس: در ارتباط با دستاورد اين تفاهمنامه صحبت كنيد؟

محمدي‌پرچوي: اين تفاهمنامه دستاوردهاي خوبي در پي داشته كه از جمله آن بحث توسعه و ترويج كمي و كيفي فعاليت‌هاي قرآني در سطح استان‌هاي كشور است.

با توجه به اينكه اوقاف و امور خيريه بقاع متبركه را در اختيار دارد و بر اساس دستور مقام معظم رهبري اين بقاع بايد به قطب فرهنگي كشور تبديل شود و نيز اينكه اگر فردي بخواهد در حوزه فرهنگ فعال باشد و نمونه باشد بايد سرلوحه فعاليت‌هايش، فعاليت‌ها و برنامه‌هاي قرآني باشد و همسويي بين اوقاف و موسسه جامعة‌القرآن مورد توجه ويژه قرار گرفته است.

فارس: روند كاري تفاهمنامه مشترك اوقاف و موسسه جامعة‌القرآن براي بقاع متبركه چگونه است؟

محمدي‌پرچوي: در اين تفاهمنامه براي بقاع متبركه ساز و كاري ديده شده كه بتوانند با محوريت فعاليت‌هاي قرآني يك شور و نشاط قرآني خاصي بگيرد و به واقع به قطب‌هاي فرهنگي تبديل شوند و از طرفي نيز مباحث همايش‌ها و مسابقات و برخي از برنامه‌هايي كه اوقاف به صورت استاني دارد قرار شد نيز محور باشند كه مقرر شده در اين مباحث موسسه جامعة‌القرآن مشاركت جدي داشته باشد.

فارس: حمايت اوقاف و امور خيريه همدان از تفاهمنامه چگونه بود؟

محمدي‌پرچوي: مقرر شد اوقاف همدان از برخي از برنامه‌هاي موسسه جامعة‌القرآن حمايت و پشتيباني جدي بكند و در برخي از برنامه‌ها نيز مانند تجهيزات يا تأسيس مكان‌هاي مورد نياز مشاركت‌هاي لازم را انجام دهد.

البته مديركل اوقاف همدان چند مود مكان خوب را نيز براي موسسه جامعة‌القرآن در همدان انجام داده و علاوه بر آن زمين‌هاي خوبي را در اختيار اين مؤسسه قرار داده است.

فارس: بحث حمايت‌هاي مالي اوقاف همدان از موسسه جامعة‌القرآن چطور؟

محمدي‌پرچوي: اوقاف و امور خيريه همدان قول‌هاي مساعدي در بحث كمك‌هاي مالي داده است كه بر اساس آن مقرر شد هزينه خوبي را تا پايان سال در اختيار موسسه قرار دهند تا به شعبي كه مشكل دارند، اختصاص داده شود و مشكلات رسيدگي شوند و در كل مي‌توان گفت استقبال خوبي از تفاهمنامه ابلاغي سازمان اوقاف در همدان شد.

فارس: در استان همدان چند شعبه فعال جامعة‌القرآن وجود دارد؟

محمدي‌پرچوي: در حال حاضر نزديك به 20 شعبه فعال در اين استان داريم و هزاران نفر به اين شعب مراجعه مي‌كنند اما هدف اين است كه در استان همدان، جامعة‌القرآن بيشترين شعب مراكز قرآن را داشته باشد چراكه قابليت اين امر وجود دارد.

فارس: در ارتباط با كم بودن تعداد شعب موسسه جامعة‌القرآن در همدان صحبت كنيد؟

محمدي‌پرچوي: تاكنون بيشترين تعداد حافظان همدان قرآن، از طرف موسسه بوده لذا اين برنامه‌ها قابل افزايش و توسعه است اما اينكه چرا توسعه شعب انجام نشده بايد گفت كه با توجه به محدوديت امكانات و از طرفي به دليل اينكه مؤسسه يك هسته و تشكل مردمي بوده، قابليت توسعه را نداشته است اما پس از اين با حمايت اوقاف مقرر شده توسعه لازم را پيدا كند و تا سال آينده تا 40 شعبه بگسترش يابد.

فارس: وضعيت قرآني و قران‌آموزي همدان را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

محمدي‌پرچوي: يكي از خصوصيات استان همدان در مباحث قراني، بحث ميزان استقبال مردمي و فعاليت‌هاي قرآني مؤسسه در همدان است كه بسيار شايان توجه است و گزارش‌ها بيانگر عرق معنوي و مذهبي مردم همدان و رويكرد قرآني مسئولان آن است كه مردم تشويق مي‌شوند و در مسابقات قرآني اوقاف و خارج از سيستم اوقاف نيز حضور جدي و پررنگ دارند.

تاكنون 400 رتبه در مسابقات مختلف قران استاني همدان از سوي قرآن‌آموزان مؤسسه جامعة‌القرآن كسب شده كه رقم بالايي است كه نشانگر اين است كه در همدان با اين مؤسسه تعاملات خوبي برقرار است و قرابت و نزديكي مؤسسه و اوقاف بالاست.

فارس: دغدغه اصلي شما در ديدارهاي استاني چيست؟

محمدي‌پرچوي: جامعه ما بايد به اين سمت برود كه قرآن را سرلوحه هر عملي قرار دهيم چراكه ذات قرآن آسان است اما ما شرايط را سخت كرده‌ايم اما اميدواريم با عنايت و پشتيباني اوقاف از برنامه‌هاي جامعه‌القرآن بتوانيم تعامل خوبي داشته باشيم و در راستاي پيشبرد و پيشرفت سطح قرآني استان‌ها گام برداريم.

فارس: روند اجرايي شدن اين تفاهمنامه چگونه بود؟

محمدي‌پرچوي: در ابتدا يك تفاهمنامه به صورت كشوري امضا شد و به دستور مستقيم سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور نيز به سراسر استان‌هاي كشور ابلاغ شده است و پيرو اين تفاهمنامه ما با حضور در استان‌ها، كميسيون، جلسات و به دستور سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور تا پايان سال بايد همه استان‌ها در اين زمينه بازديد شوند و گزارش كاملي از وضعيت قرآني مجموعه‌هاي استاني، ميزان تعامل و همكاري داشته باشيم تا بر اين اساس مكان‌هاي نيازمند حمايت شناسايي شده و مورد توجه قرار گيرند.

فارس: روند اجرايي اين تفاهمنامه در همدان از ديدگاه شما چگونه است؟

محمدي‌پرچوي: ما آينده اين تفاهمنامه را در همدان بسيار خوب مي‌بينيم چراكه به اعتقاد من خانواده‌ها و قرآن آموزان همداني در اين استان وظيفه مسئولان را به دليل استقبال باشكوه از مباحث قرآني دو چندان كرده‌اند.

فارس: نقش دستگاه‌هاي استاني در حمايت از تفاهمنامه چگونه است؟

محمدي‌پرچوي: ما مؤسسه‌اي هستيم كه از قم اين برنامه را حمايت و هدايت مي‌كنيم در حالي كه اين وظيفه خود استان‌هاست كه اين سيستم را برنامه‌ريزي كنند و امكانات را فراهم كند و در نهايت نيز ما حمايت مي‌كنيم چراكه تخصص ما در محتواي مباحث قراني است.

فارس: كمبود يا خلأ مورد توجهي در همدان از نظر مباحث قرآني چيست؟

محمدي‌پرچوي: يكي از مواردي كه اميدوار هستيم استانداري در همدان پيگيري كند تا نتيجه دهد بحث ساخت و تجهيز يك "مركز مستقل قرآني" است.

يك مجتمع قرآني در مركز همدان بايد به مشاركت اوقاف و امور خيريه و تعامل اوقاف و جامعة‌القرآن ايجاد شود كه اين مجتمع مركز قرآني در ابعاد مختلف فعاليت كند و به عنوان يك هسته مركزي در استان باشد و انشعاب و شعب مختلفي در شهرستان‌ها داشته باشد.

-------------------------

گفت‌وگو: زهرا مرادوند

-----------------------

انتهاي پيام/آ10

يکشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن