تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815311082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نفت در جمع خبرنگاران: از امروز سود كليه اوراق مشاركت نفت، 20 درصد خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وزير نفت در جمع خبرنگاران: از امروز سود كليه اوراق مشاركت نفت، 20 درصد خواهد بود
سمت دبير كلي اوپك بعد از اتمام دوره بررسي ‌مي‌شود كه البته بايد با موافقت كليه اعضا صورت گيرد/هيچ پيمانكار خارجي نداريم و به سمت خودكفايي حركت ‌مي‌كنيم.
ايلنا: وزيرنفت گفت: افرادي كه پيش از اين اوراق مشاركت را با سود ۱۶ يا ۱۷ درصد خريداري كردند ‌مي‌توانند از اين به بعد سود اوراق خود رابا نرخ ۲۰ درصد دريافت كنند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، رستم قاسمي در نشست خبري در خصوص برخي بحث‌هاي صورت گرفته در مورد افزايش سقف توليد عربستان گفت: اوپك يك سازمان اقتصادي است و معمولا از چالش‌هاي ايجاد شده به دور است و ما نيز با روابط خوبي كه با اعضاي اوپك داريم و از رييس اين سازمان خواستيم تا حسن همجواري را رعايت كرده و حقي از ايران گرفته نشود.

وي ادامه داد: اميدواريم عربستان نيز به اين درخواست ما پاسخ مثبت بدهد كه البته با توجه به توسعه‌اي بودن اساسنامه اوپك در صورت تمايل عربستان به افزايش سقف توليد اين مساله بررسي ‌مي‌شود و قانوني نوشته شده براي آن وجود ندارد.

قاسمي با بيان اينكه غربي‌ها به خصوص آمريكا بعد از سي و سه سال هنوز نتوانسته‌اند خود را با رفتارهاي ايران وفق دهند گفت: برخي كشور‌ها توهم اين را دارند كه با فشار بر ايران ‌مي‌توانند كشورمان را از دست يابي به خواسته‌هاي بر حق خود منصرف كنند.

وي تاكيد كرد: هرچقدر كه تحريم شدت بگيرد ما كمترين عقب نشيني از خواسته‌هاي خود نخواهيم كرد و به خواسته‌هاي بر حق خود پافشاري ‌مي‌كنيم.

اروپايي‌ها در تحريم خود تجديدنظر كنند

وي با اشاره به بحث تحريم نفتي كشورهاي اروپايي گفت: اروپاييان تسليم خواسته آمريكا شده‌اند كه اميدواريم در زمان مشخص در تصميم خود تجديدنظر كنند چرا كه تحريم نفت ايران اثرات بسيار جدي در بازار بين‌الملل خواهد گذاشت.

قاسمي تاكيد كرد: پيش از اين نيز اعلام كرديم اگر همين امروز كشورهاي اروپايي نفت ايران را قطع كند هيچ مشكلي نخواهيم داشت‌.

وزير نفت با تاكيد بر اينكه بين مجلس و دولت هيچ اختلافي براي تحريم نفت كشورهاي اروپايي وجود ندارد گفت: هيچ الزامي وجود ندارد كه كشورهاي اروپايي از ايران نفت بخرند چرا كه خوشبختانه اقتصاد ايران به سمتي حركت ‌مي‌كند كه در بودجه آينده كمترين وابستگي به صادرات نفتي لحاظ شده است.

وي همچنين در خصوص احتمال بستن تنگه هرمز در صورت شدت گرفتن تحريم نفتي ايران افزود: بحث تنگه هرمز يك بحث سياسي است و مسلم است كه ايران به دنبال ايجادتنشج در منطقه نيست بلكه به دنبال ايجاد ثبات بوده و سياست وزارت نفت نيز در اين زمينه اقتصادي است.

وي تاكيد كرد: كشورهاي غربي بايد توجه كنند كه شرايط سختي در دوران جنگ براي فروش نفت پيش روي ايران بود اما زمان تغيير كرده و امروزه ايران دوستان خوبي براي رفع مشكلات احتمالي تحريم در دنيا دارد‌.

وي با اشاره به سهم ۱۸ درصدي صادرات نفت ايران به اروپا گفت: ايران در حال حاضر مشتريان خود براي اين ۱۸ درصد را داشته و در صورت لزوم براي فروش نفت به آن‌ها تصميم لازم را مي‌گيرد.

نبود نفت ايران بازارهاي نفت جهان را متشنج مي‌كند

وزير نفت گفت: اگر روزي نفت ايران در بازار نباشد تشنج بسياري در بازارهاي نفتي و البته قيمت‌هاي نفت ايجاد ‌مي‌شود كه هزينه آن را كشورهاي اروپايي بپردازند.

وي در خصوص فروش اوراق مشاركت با سود ۲۰ درصد گفت: از امروز در شعبه‌هاي بانك تجارت‌، فروش اوراق مشاركت با سود علي الحساب ۲۰ درصد شروع شده و اعلام كرديم كه افرادي كه پيش از اين اوراق مشاركت را با سود ۱۶ يا ۱۷ درصد خريداري كردند ‌مي‌توانند از اين به بعد سود اوراق خود رابا نرخ ۲۰ درصد دريافت كنند.

وي همچنين در خصوص كشف ميادين جديد در درياي خزر گفت: ۶ بلوك در درياي خزر پيش بيني شده كه يكي از آن‌ها كه اخيرا كشف شد گازي بود و در حال حاضر در حال بهره برداري از لايه نفتي آن هستيم‌.

وي ادامه داد: در مورد ميادين جديد كشف شده نيز تا زماني كه آمار قطعي آن مشخص نشود خبر جديدي در مورد آن اعلام نمي‌كنيم.

قاسمي با اشاره به اينكه عربستان تاكنون پيشنهاد قطعي براي دبيركلي اوپك ارائه نكرده گفت: سمت دبير كلي اوپك بعد از اتمام دوره بررسي ‌مي‌شود كه البته بايد با موافقت كليه اعضا صورت گيرد.

به سمت خودكفايي در تجهيزات نفت حركت مي‌كنيم

وزير نفت از تحريم به عنوان يك فرصت خوب ياد كرد و گفت: پيش از اين، شركت‌هاي خارجي در ايران حضور داشتند و ما نيز از حضور آن‌ها استقبال ‌مي‌كرديم اما امروز وضع به گونه‌اي است كه هيچ پيمانكار خارجي نداريم و به سمت خودكفايي حركت ‌مي‌كنيم.

وي تاكيد كرد: در بحث ساخت تجهيزات نفت، مواردي كه در داخل ساخته نشده و از كشورهاي ديگر وارد ‌مي‌شود را شناسايي كرديم كه كميته‌اي در همين زمينه تشكيل شد تا بتوانيم در چند سال آينده نياز به واردات تجهيزات نفت را قطع كنيم‌.

قاسمي با بيان اينكه تحريم نفت ايران گزينه‌اي غير قابل اجراست گفت: نفت ايران در دنيا تاثير بسيار بالايي دارد و بسياري از پالايشگاه دنيا متناسب با نفت ايران است اما بايد تاكيد كرد كه تحريم نفتي ايران مساله‌اي نيست كه كل نظام با آن درگير باشد.

وزير نفت در خصوص قرارداد صادرات گاز ايران به تركيه افزود: اين قرارداد يك قرارداد ۲۵ ساله براي فروش گاز به تركيه است كه با توجه به راضي نبودن تركيه از قيمت فعلي گاز داوري براي اين كار تعيين شده تا قيمت مناسب مشخص شود.

وي در خصوص بحث تها‌تر مراودات نفتي ايران با ديگر كشور‌ها گفت: تاكنون ايران هيچ تخفيفي به ديگر كشور‌ها براي فروش نفت نداده و براساس قيمت روز نفت، مراودات خود را انجام ‌مي‌دهد و در صورتي كه نياز به تها‌تر بدهي‌هاي كشورهاي طرف معامله داشته باشد اين مساله را بررسي مي‌كند.

وي همچنين در خصوص قيمت احتمالي نفت ايران در صورت تحريم تصريح كرد: در حال حاضر نمي‌توان هيچ قيمتي را براي نفت بعد از تحريم پيش بيني كرد.

قاسمي با بيان اينكه ايران هيچ صادرات نفتي به روسيه ندارد گفت: ايران در صورت تحريم مراودات نفتي خود با كشورهاي دوست را جايگزين كشورهاي اروپايي خواهد كرد.

قاسمي با بيان اينكه كه «به هيچ كشوري به خاطر فشارهاي سياسي باج نمي‌دهيم و كوتاه نمي‌آييم» گفت: ايران حس انسان دوستانه خود در مباحث تحريم را رعايت كرده و راضي به فشار آوردن به مردم كشورهاي اروپايي نيست و اينكه برخي ‌مي‌گويند بعد از گذشت زمستان فرصت ايران براي تحريم از بين ‌مي‌رود صحت ندارد چرا كه ايران به دنبال مقابله به مثل با كشور‌ها نيست.

وي در خصوص در نظر گرفتن فروش فراورده‌هاي نفتي از طرف بخش خصوصي در بودجه ۹۱ گفت: اين مساله بحثي است كه در بودجه ۹۰ نيز قرار گرفته و به بخش خصوصي اين امكان را ‌مي‌دهد تا با قيمتي كه فرآورده‌هاي نفتي را وارد ‌مي‌كند اقدام به فروش آن كند.

قاسمي با اشاره به واگذاري برخي پالايشگاه هابه بخش خصوصي در سال ۹۱ گفت: روند كاهشي اتكا به نفت در ۹ ماهه اول امسال خوب و رقم ۴۵ ميليارد دلار براي صادرات غير نفتي حاكي از اين مساله است.

وي در خصوص بودجه سال ۹۱ گفت: تغيير زيادي در بودجه سال آينده ايجاد نشده ولي نسبت به سال جاري وضع بهتر خواهد بود.

قاسمي با تاكيد بر اينكه ايران هيچ مشكلي از نظر كمبود ارز ندارد گفت: اگر كشورمان سالي ۵۰ ميليارد دلار واردات داشته باشد قطعا ۱۰۰ ميليارد دلار صادرات دارد كه خود نشان از بيشتر بودن بحث صادرات است.

آمادگي لازم براي صادرات گاز به اروپا را داريم

وي با اشاره به قرارداد گازي ايران و سوئيس گفت: اين قرارداد قطعي نشده و همواره راه مذاكره براي آن وجود دارد در گذشته نيز با مشكلاتي براي ارسال گاز به اروپا روبرو بوديم كه امروز مجوز ترانزيت گاز ايران به اروپا را داريم و با توجه به توسعه فازهاي پارس جنوبي ‌مي‌توانيم گاز لازم را به اروپا صادر كنيم.

وي در خصوص انتقال گاز ايران به عراق سوريه ومديترانه گفت: در همين رابطه كميسيوني شكل گرفته و مذاكرات صورت خواهد گرفت تا بتوان طي ۱۸ ماه آينده صادرات گاز به بغداد صورت گيرد.

وي در خصوص عرضه نفت خام در بورس گفت: ساز و كار لازم براي آن انجام شده و با توافقات صورت گرفته با وزارت اقتصاد اميدواريم اين مسئله در سال آينده اجرايي شود.
پايان پيام

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن