تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815572779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مشاور خانواده: عدم امنيت در روابط منجر به طلاق عاطفي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك مشاور خانواده: عدم امنيت در روابط منجر به طلاق عاطفي مي شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - بندرعباس
سرويس: استان‌ها

يك مشاور خانواده گفت: زن و مرد در روابط با يكديگر بايد احساس امنيت كنند اگر امنيت وجود نداشته باشد احساس‌ها و عواطف شكل نمي‌گيرند و يا اينكه در ارتباط با ديگران شكل مي‌گيرد و عدم امنيت در روابط بين زن و مرد منجر به طلاق عاطفي خواهد شد.

" رضا برومند" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خليج فارس، افزود: عوامل متعددي در بروز طلاق عاطفي نقش دارند كه در مجموع مي‌توان از يك زاويه آنها را به عوامل قبل از ازدواج كه موجب ايجاد احساسات ناخوشايند در هر يك از زوجين مي‌شود مانند مسايل و مشكلاتي كه به واسطه برگزاري در رسم‌ها، تعيين مهريه، دخالت فاميل، بستگان، دعوت و چگونگي پذيرايي و موارد مشابه ديگر رخ مي‌دهد.

اين روانشناس اظهار كرد: عوامل بعد از ازدواج نيز شامل موضوعاتي چون تفاوت‌هاي شخصيتي، سرد مزاجي يكي از زوجين، اختلافات خانوادگي، بيماري يكي از زوجين، آسيب ديدگي ... و وجود روابط خارج از عرف با ديگران توسط يكي از زوجين و موارد مشابه ديگري مي شود.

مشاور خانواده تصريح كرد: نبود آرامش در فضاي خانواده اولين اتفاقي است كه در روابط بين زن و مرد نسبت به يكديگر است، در فضاي خانواده‌اي كه زن و مرد آرامش يكديگر را بر هم مي زنند فاصله‌ها بيشتر مي‌شود و اين فاصله منجر به طلاق عاطفي مي‌شود، در واقع مي‌توان گفت تحقق همه آن چيزي كه در ازدواج بايد رخ دهند در سايه آرامش درون خانواده رخ مي دهد.

وي بيان كرد: زن و مرد در روابط با يكديگر بايد احساس امنيت كنند اگر امنيت وجود نداشته باشد احساس‌ها و عواطف شكل نمي‌گيرند و يا اينكه در ارتباط با ديگران شكل مي‌گيرد، عدم امنيت در روابط بين زن و مرد منجر به طلاق عاطفي خواهد شد، زن و مرد نياز دارند كه در كنار هم احساس امنيت كنند اين احساس امنيت زمينه بروز احساسات، عواطف، افكار و انديشه ها را در خصوص يكديگر به وجود مي‌آورد و اين تبادل احساسات و انديشه‌ها منجر به هدايت زن و مرد در مسيري به سمت عشق منتهي مي‌شود.

برومند گفت: بعد از نبود احساس آرامش و عدم احساس امنيت عدم تقسيم صحيح وظايف بين زن و مرد به عنوان يكي از مهمترين دلايل طلاق عاطفي مطرح است، زن و مرد بايد به گونه اي زندگي كنند و امور زندگي را بين يكديگر تقسيم كنند كه هر دو به يكديگر وابسته شوند، اين وابستگي زمينه دوستي بين زن و و مرد را فراهم مي‌كند.

اين روانشناس افزود: دوستي چيزي فراتر از ارضاء نيازهاي اوليه است اما ارضاء نيازها مقدمه دوستي بين زن و مرد است، زن و مرد براي اينكه با يكديگر دوست شوند بايد قبل از آن به نيازهاي يكديگر پاسخ دهند امور زندگي را به طور مشترك انجام دهند منظورم اين است كه زن و مرد هر دو وظايف مشخصي را در قبال زندگي بايد عهده دار شوند آن‌ها را به خوبي انجام دهند. در چنين شرايطي زن و مرد به يكديگر وابسته مي‌شوند و اين وابستگي آن‌ها را به عشق نزديك تر خواهد كرد.

مشاور خانواده اظهار كرد: اگر زن و مرد كاري براي يكديگر انجام ندهند يعني به هيچ وظيفه اي در قبال يكديگر احساس مسووليت نكنند يا اينكه تمام وظايف و امورات زندگي به عهده يكي از زوجين باشد آن وابستگي كه لازمه زندگي مشترك است رخ نخواهد داد، در نتيجه اين عدم وابستگي فاصله بين زن و مرد زياد خواهد شد كه پيامد آن نزديك تر شدن به طلاق عاطفي خواهد بود.

وي تصريح كرد: زندگي زناشويي از سه عنصر اساسي تشكيل شده است، اين عناصر شامل جذابيت، صميميت و تعهد است جذابيت هم شامل جذابيت ظاهري، شخصيتي و اجتماعي مي شود، بنابراين اولين گام جذابيت است زن و مرد بايد در مسير زندگي جذابيت خود را حفظ كنند، هم از لحاظ ظاهري، هم شخصيتي و هم اجتماعي، به خصوص اينكه براي مردان جذابيت ظاهري خيلي مهم است اما براي زنان جذابيت اجتماعي و شخصيتي مردان بيشتر اهميت دارد.

اين روانشناس گفت: دومين راهكار پيشنهادي اين است كه زن و مرد زمينه گفت‌وگو بين يكديگر را بوجود آورند، اين گفت‌وگو مي‌تواند نشانه‌اي از تفاهم و درك متقابل بين زن و مرد باشد، در سايه اين تفاهم و گفت‌وگو است كه زن و مرد براي يكديگر شناخته مي‌شوند، ارزش ها و ويژگي‌هاي مثبت درون آنها شناخته مي‌شود.

مشاور خانواده اظهاركرد: اگر باب گفت‌وگو بين زن و مرد باز شود آنها يكديگر را خواهند شناخت، اين شناخت موجب نزديكي آن‌ها به يكديگر مي‌شود علاوه بر اين اگر باب گفت‌وگو بين زن و مرد باز باشد زمينه بيان حل مشكلات موجود فراهم خواهد شد و بسياري از مشكلات با هم فكري و همدلي حل و فصل مي‌شود، البته لازمه اين گفت‌وگو ايجاد فضاي توأم با امنيت در درون خانواده است. اگر زن و مرد امنيت يكديگر را سلب نمايند، فضايي به وجود خواهد آمد كه در آن زن و مرد نمي‌توانند با يكديگر گفت‌وگو كنند.

وي افزود: سومين راهكار پيشنهادي براي جلوگيري از طلاق عاطفي، زن و مرد از مطرح كردن تعهداتي كه نسبت به يكديگر دارند غافل نشوند زيرا اين غفلت مي‌تواند زمينه بروز طلاق عاطفي را سرعت بخشد، بيان اين تعهدات نيازمند وجود زمينه گفت‌وگو بين زن و مرد است، چرا كه اگر زمينه گفت‌وگو بين زن و مرد وجود داشته باشد، امكان بيان تعهدات، بحث و بررسي آنها بين زن و مرد وجود نخواهد داشت. اما لازمه وجود باب گفت‌وگو احساس امنيت است. اگر زن و مرد در ارتباط با يكديگر احساس امنيت نكنند شخصيت واقعي خود را بروز نخواهند داد، مسايل و مشكلات را بيان نخواهند كرد و از يكديگر كمك نمي‌توانند بگيرند، در نتيجه باب گفت‌وگو بسته خواهد شد، اينها حداقل‌هايي است كه زن و مرد براي جلوگيري از طلاق عاطفي بايد آن‌ها را مد نظر قرار دهند، راهكارهاي ديگري نيز وجود دارد كه به زمان بيشتري براي تشريح آنها احساس مي شود.

برومند در پايان خاطرنشان كرد: خيلي وقت‌ها پيچيدگي روابط بين زن و مرد باعث مي‌شود كه زن و مرد بتوانند راهكارهاي پيشنهادي را اجرا كنند يا اينكه يكي از زوجين بخواهد به طلاق عاطفي پايان دهد اما ديگري تمايل به پايان دادن به آن و بهبود روابط نداشته باشد، در چنين شرايطي امكان بازگشت به دوران خوب زندگي وجود ندارد، استفاده از اين راهكارها مستلزم درك و تصميم مشترك بين زن و مرد است كه خيلي وقت‌ها اين موضوع اتفاق نمي‌افتد، در چنين شرايطي بهتر است زن و مرد به متخصصان روان شناسي و مشاور خانواده مراجعه كنند تا به آنها براي بازگشت به زندگي كمك كند.

انتهاي پيام

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن