تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815391935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيروزي مخالفان در انتخابات پارلماني كويت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: پيروزي مخالفان در انتخابات پارلماني كويت
انتخابات زودرس پارلماني در كويت به پيروزي مخالفان دولت انجاميد كه اكثريت آنان اسلام‌گرا هستند.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، اين گروه‌ دو سوم كرسي‌هاي پارلمان اين كشور را بدست آوردند.

بر اساس نتايج رسمي، نامزدهاي احزاب مخالف ۳۴ كرسي از ۵۰ كرسي مجمع ملي كويت را بدست آوردند.

۳۳ درصد از اين ۳۴ كرسي به اسلام‌گرايان اهل سنت، شامل سلفيون و اخوان المسلمين رسيد. همچنين ليبرال‌ها ۹ كرسي به دست آورده و ۷ كرسي باقي مانده نيز به اقليت شيعه در اين كشور رسيد.

همچنين در حالي كه زنان ۵۴ درصد از راي‌دهندگان در اين انتخابات را تشكيل داده و ۲۳ نفر از ۲۸۶ نامزد اين انتخابات نيز زن بودند، هيچ نامزد زني در اين انتخابات به پارلمان راه نيافت. اين در حالي است كه در آخرين پارلمان كويت ۴ زن حضور داشتند.

بر پايه اين گزارش، اين چهارمين انتخابات پارلماني در كويت طي شش سال اخير است.

حدود دو ماه پس از انحلال پارلمان كويت توسط امير اين كشور، صباح الاحمد الجابر الصباح، روز پنج‌شنبه انتخابات زودرس براي ۵۰ كرسي نمايندگي برگزار شد. برابر گزارش‌هايي كه روز جمعه منتشر شده مخالفان دولت ۳۴ كرسي را از آن خود كرده‌اند.

ناكامي زنان در ورود به پارلمان

يكي ديگر از ويژگي‌هاي انتخابات اخير پارلماني كويت ناكامي كانديداهاي زن است. اغلب منابع خبري، از جمله خبرگزاري آلمان گزارش داده‌اند هيچ يك از ۲۳ زني كه در رقابت‌هاي انتخاباتي شركت كرده‌اند وارد پارلمان نشده‌اند.

شمار شهروندان كويت يك ميليون و ۲۰۰ هزار نفر است كه بيش از ۴۰۰ هزار نفرشان حق راي دارند. ۵۴ درصد دارندگان حق راي زنان هستند. به رغم اين، بر خلاف انتخابات سال ۲۰۰۹ كه براي نخستين بار چهار زن به مجلس راه يافتند پارلمان جديد كويت كاملا در اختيار مردان خواهد بود.

انتخابات پارلماني كويت زير نظر ۱۳ ناظر بين‌المللي و ۳۰۰ ناظر محلي برگزار شد.

امير كويت پس از استعفاي نخست وزير و چند وزير كابينه دستور برگزاري انتخابت زودرس را صادر كرده است. استعفاي اعضاي كابينه در پي تهديد نمايندگان مخالف به احضار آن‌ها و پرسش در مورد رشوه‌خواري انجام شد. شماري از نمايندگان نيز متهم شده‌اند با دريافت رشوه به حمايت از دولت پرداخته‌اند./ا

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن