تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814660160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تاكيد بر يك سهميه جودوي ايران در المپيك نايب رييس فدراسيون: باز هم شانس داريم مربيان تيم ملي به زودي معرفي مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با تاكيد بر يك سهميه جودوي ايران در المپيك نايب رييس فدراسيون: باز هم شانس داريم مربيان تيم ملي به زودي معرفي مي‌شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

نايب رييس فدراسيون جودو گفت: جودوي ايران تاكنون يك سهميه المپيك توسط محمدرضا رودكي كسب كرده است.

محمود رشيدي در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: تمام جودوكاران از دو روش مي‌توانند سهميه المپيك كسب كنند كه يك روش آن از طريق رنكينگ فدراسيون جهاني است و روش دوم آن از طريق رنكينگ قاره‌اي.

سهميه قطعي رودكي در المپيك

وي با تاكيد بر اين كه تاكنون كسب يك سهميه المپيك براي جودوي ايران توسط محمدرضا رودكي قطعي است، افزود: رودكي در رنكينگ فدراسيون جهاني سه، چهار پله با قرار گرفتن در رنكينگ 22 نفر اول كه از طريق سهميه فدراسيون جهاني المپيكي مي‌شوند، فاصله دارد. البته اين جودو كار ايران از طريق رنكينگ آسيا سهميه گرفته و در المپيك مبارزه خواهد كرد.

نايب رييس فدراسيون جودو در پاسخ به اين سوال كه شائباتي وجود دارد كه سهميه كسب شده توسط رودكي قطعي نيست و ممكن است جودوي ايران در المپيك لندن نماينده‌اي نداشته باشد؟ گفت: اين گفته‌ها درست نيست، چون حضور رودكي در المپيك قطعي است. در قاره آسيا در بخش مردان 12 نفر و در بخش زنان هشت نفر مي‌توانند سهميه المپيك را كسب كنند كه تاكنون سهميه رودكي در وزن 100 + كيلوگرم از طريق قاره آسيا تاييد و از طريق كنفدراسيون آسيا نام او ثبت شده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين سهميه كسب شده به اسم رودكي است يا مانند وزنه برداري سهميه به اسم ايران است و مي توانيم جودوكار ديگري كه شرايط بهتري داشته باشد را به المپيك بفرستيم؟ گفت: اين سهميه به اسم رودكي است و نمي توانيم جودوكاري ديگري را جايگزين كنيم.

تلاش براي حضور در رنكينگ جهاني

وي ادامه داد: تمام تلاش و هدف ما اين است كه رودكي با ادامه حضورش در مسابقات بين‌المللي بتواند در رنكينگ جهاني بين 22 نفر قرار گيرد و از آن رنكينگ المپيكي شود تا سهميه آسيايي و قاره‌اي كه به او اختصاص داده شده را براي ورزشكاران ديگر ايران استفاده كنيم.

در بقيه اوزان بازهم شانس داريم

رشيدي در پاسخ به اين سوال كه پس از حضور رودكي در المپيك از طريق فدراسيون جهاني، آيا فدراسيون جودو ايران مي‌تواند جودوكار ديگري را به دلخواه جايگزين رودكي در سهميه آسيا كند؟ يادآور شد: جودوكاران بر اساس امتيازاتي كه از حضور در مسابقات كسب سهميه المپيك كسب مي‌كنند مي‌توانند المپيكي شوند و فدراسيون‌ها نمي‌توانند فرد جديدي را كه در رنكينگ‌ها نيست را جايگزين كنند. ما هم قصد داريم تا پس از اين كه رودكي در رنكينگ جهاني بين 22 نفر اول قرار گرفت، شانس بقيه ملي‌پوشان را براي كسب سهميه المپيك از طريق قاره آسيا آزمايش كنيم.

سهميه گرفتن سخت تر از قبل شده است

وي با تاكيد بر اين كه با تغيير قوانين و تغيير روش كسب سهميه المپيك لندن، حضور جودوكاران در المپيك بسيار سخت‌تر شده است، گفت: با اين روش جودوكاران بايد در مسابقات زيادي شركت كنند تا المپيكي شوند، در صورتي كه پيش از اين با حضور در چهار يا پنج مسابقه مي‌شد سهميه المپيك را كسب كرد.

شانس زياد مدال آوران آسيايي براي كسب سهميه

سرمربي تيم ملي گفته هر جودوكاري كه در مسابقات آسيايي ازبكستان كه ارديبهشت ماه 91 خواهد بود، بتواند روي سكو قرار بگيرد سهميه المپيك را كسب مي‌كند. رشيدي در پاسخ به اين سوال كه با اين شرايط جودو ايران هنوز هم شانس كسب سهميه المپيك را دارد؟ گفت: اين گفته از آن جهت درست است كه جودوكاران ما كه در رنكينگ جهاني حضور دارند اگر بتوانند در ازبكستان هم روي يكي از سكوهاي اول تا سوم قرار بگيرند، با امتيازاتي كه مي‌گيرند تا حد بسياري شانس سهميه المپيك را خواهند داشت.

12 نفر از آسيا سهميه مي گيرند

وي در پاسخ به اين سوال كه از ميان 12 نفري كه مي‌توانند از قاره آسيا راهي المپيك لندن شوند، آيا تعداد نمايندگان هر كشور مشخص است و آيا يك كشور مي‌تواند نماينده زيادي در اين ميان داشته باشد؟ افزود: اين تعداد براي تمام قاره آسيا در نظر گرفته شده و هر كشور مي‌تواند چند نماينده داشته باشد. به طور مثال اگر رودكي از طريق رنكينگ جهاني راهي المپيك شود، ما شانس داريم كه سه نماينده ديگرمان كه در رنكينگ جهاني حاضر هستند را از طريق رنكينگ آسيايي به المپيك بفرستيم.

حيف شد به گرجستان نرفتيم

نايب رييس فدراسيون جودو با ابراز تاسف از اعزام نشدن تيم ملي به جام جهاني گرجستان ادامه داد: بر اساس اطلاعاتي كه از رده بندي مسابقات جام جهاني گرجستان به دست آورديم، ديديم كساني كه مدال گرفتند جودوكاراني بودند كه ملي‌پوشان ما قبلا آن‌ها را شكست داده بودند و اگر به گرجستان مي‌رفتيم، مي توانستيم موفقيت خوبي كسب كنيم.

جدايي آخوندزاده و زارعيان

رشيدي در مورد جدايي مسعود حاجي آخوندزاده و مجيد زارعيان مربيان تيم ملي بزرگسالان از كادر فني گفت: با اين دو مربي خوب ايران صحبت كردم و اعلام كردند كه نمي‌توانند در تيم ملي فعاليت كنند و هيچ بحثي در مورد استعفا يا اخراج مطرح نبوده است. قطعا از وجود آن‌ها در بخش‌هاي ديگر استفاده خواهيم كرد.

از آخوندزاده استفاده خواهيم كرد

وي ادامه داد: آخوندزاده از مفاخر جودوي ايران است و سطح فني بسيار خوبي دارد، اما اعلام كرد كه به خاطر ادامه تحصيل نمي‌تواند در تيم ملي باشد و از اين بابت عذرخواهي كرد. ممكن است كه به خاطر اين مشكلات در مقطعي نتوانيم از وجود او استفاده كنيم، اما اعلام كرده‌ايم كه هر زماني تحصيلش تمام شد، مي‌تواند به فدراسيون كمك كند.

مربيان تيم ملي به زودي معرفي مي شوند

نايب رييس فدراسيون جودو با اشاره به اين كه قرار است دلير (سرمربي تيم ملي) ليست مربيان مدنظر خود را هر چه سريع‌تر به فدراسيون بدهد، گفت: بلافاصله پس از اين كه سرمربي تيم ملي ليست مربيان را ارائه كرد كميته‌ فني تشكيل مي‌شود و در مورد مربيان جديد تيم ملي بحث و بررسي انجام مي‌دهيم. فكر مي‌كنيم كه طي دو يا سه روز آينده اين مربيان معرفي شوند.

حضورميران در پست هاي جديد

وي در پاسخ به اين مورد كه ميران اعلام كرده تمايلي براي بازگشت به كادر فني تيم ملي ندارد و آيا با اين شرايط حضور او در كادر فني منتفي شده است؟ گفت: حضور او هنوز به طور كامل منتفي نشده است و هنوز در حال بررسي هستيم. البته اگر نتوانيم از وجود او به صورت كامل و تمام وقت استفاده كنيم حتما برنامه داريم به عنوان آناليزور يا مشاور رييس فدراسيون در تيم‌هاي ملي و با حضور در كميته‌ فني از وجود او استفاده كنيم.

تمرين نايب رييس با ورزشكاران

وي در پاسخ به اين سوال كه او در كاراته فعاليت كرده آيا در اين تمرين لباس پوشيد و با ملي‌پوشان تمرين جودو انجام داد، گفت: من در كاراته دان هفت هستم و آن زمان هم كه اين دان را گرفتم جوان‌ترين دان هفت بودم، اما در جودو تازه شروع كرده‌ام. در اين تمرين با ملي‌پوشان سبك وزن تمرين كردم. تمرين خوبي بود و صحبت‌هاي زيادي رد وبدل شد كه چيزهاي زيادي دستگيرم شد.

جودو سخت تر از كاراته

نايب رييس فدراسيون جودو در پاسخ به اين سوال كه فعاليت جودو سخت‌تر است يا كاراته؟ ادامه داد: جودو رشته اي نفس گير است و در مورد رسيدن به اهداف خيلي سخت تر از كاراته است و در امكانات مالي اين رشته مشكلات زياد است.

مصدوميت رودكي

وي در پايان گفت: در اين تمرين محمدرضا رودكي كه سهميه حضور در المپيك 2012 لندن را كسب كرده است از ناحيه دست مصدوم بود و در بخش فني به خسرو دلير سرمربي تيم ملي كمك مي‌كرد.

انتهاي پيام

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن