تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815397290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسوول كميته دانشجويي جشنواره‌ي تئاتر فجر: دانشجويان 3 اثر برگزيده «خياباني» و «نگاه ويژه» را معرفي مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مسوول كميته دانشجويي جشنواره‌ي تئاتر فجر: دانشجويان 3 اثر برگزيده «خياباني» و «نگاه ويژه» را معرفي مي‌كنند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر

مسوول كميته دانشجويي جشنواره تئاتر فجر اعلام كرد: در اين كميته در هر يك از بخش‌هاي «نگاه ويژه» و

«نمايش‌هاي خياباني» سه اثر برگزيده معرفي مي‌كنيم.

مهدي مشهور در گفت‌وگويي با خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اعلام اين خبر ادامه داد: انتخاب اين برگزيده‌ها بر عهده دانشجوياني است كه در فراخوان اعلام آمادگي كردند و همچنين از رزومه تئاتري خوبي برخوردار هستند و معمولا درجشنواره‌هاي مختلف جايزه گرفته‌اند.

وي درباره ديگر فعاليتهاي اين كميته دانشجويي توضيح داد: اقدام ديگر اين كميته اين است كه بر اساس رزومه‌اي دانشجويان شركت كننده در كميته يك گروه 30 نفره پژوهشي متشكل از دانشجويان رشته‌هاي هنر و ادبيات نمايشي تشكيل شده كه با برگزاري جلسه آموزشي به ارزيابي كيفي آثار ارائه شده مي‌پردازند و همچنين كيفيت برگزاري جشنواره در آيتم‌هاي مختلف را ارزيابي مي‌كنند.

وي ادامه داد: يكي از اولين برنامه‌هاي اين كميته ارائه بليت جشنواره با 50 درصد تخفيف به اين دانشجويان بود.

اقدام بعدي اين كميته نيز مقرر كردن زمان محدودي براي ارائه بليت به تمام دانشجويان و همچنين توزيع بليت رايگان به صورت گسترده در پنج دانشكده تئاتري و خانه تئاتر و جشنواره تئاتر دانشجويان بود كه هم اكنون نيز ادامه دارد.

مشهور همچنين درباره آينده اين كميته و مورد استفاده قرار گرفتن نتيجه تشكيل آن تصريح كرد: بعد از جشنواره قصد داريم مكانيزم عملكرد كميته دانشجويي جشنواره را رسانه‌اي كنيم و با توجه به نظرسنجي‌هايي كه توسط دانشجويان حاضر در كميته دانشجويي جشنواره نقاط ضعف و قدرت جشنواره و آثار ارائه شده در آن را معرفي كنيم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه امسال فرم نظرسنجي جشنواره در بين عموم تماشاگران توزيع نشده است و شما چگونه مي‌خواهيد از نظر سنجي‌ها براي مشخص كردن نقاط قوت وضعف جشنواره بهره ببريد توضيح داد: شايد يكي از دلايل توزيع نشدن فرم نظرسنجي در سطح عموم اين باشد كه معمولا نظرات همه كساني كه در جشنواره تئاتر فجر حضور پيدا مي‌كنند كارشناسانه نيست و به همين دليل در بيشتر مواقع نيز مشخص شده است كه نظرسنجي مردمي از دقت لازم بر خوردار نيست.

اين دانشجوي تئاتر در همين باره تصريح كرد: كميته دانشجويي با استفاده از دانشجوياني كه در فراخوان كميته شركت كرده‌اند به صورت چراغ خاموش به نظرسنجي از مخاطبان همه آثار مي‌پردازد و چون اين نظر سنجي از طريق خود دانشجوياني انجام مي‌شود كه همواره نگاه نقادانه‌اي به مسائل دارند بنابراين مي‌توان انتظار نظرسنجي دقيقي از آن داشت.

مشهور همچنين درباره گلايه برخي از دانشجويان كه معتقدند امسال جشنواره بين دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف براي انتخاب آثار تبعيض قائل شده است و بيشتر آثار دانشجوي انتخابي از دانشگاه آزاد بوده است، نيز گفت: نمي‌خواهم وارد اين بحث شوم ولي به زعم خود اين مساله را نمي‌پذيرم چون جشنواره كميته انتخاب دارد و انتخاب مربوط به آن‌ها مي‌شود. فكر مي‌كنم اگر هم حرفي در اين زمينه وجود دارد به اين دليل است كه دبير جشنواره خود از دانشجويان دانشگاه آزاد بوده است، ولي بايد گفت كه وي مسئول انتخاب آثار نبوده بلكه مسئول انتخاب آثار كميته داوري به رياست سعيد اسدي بوده است واگر هم احيانا چنين چيزي اتفاق افتاده عمدي در كار نبوده است.

وي در عين حال يادآور شد: ‌هرچند با نگاهي به دوره‌هاي قبل جشنواره‌هاي مختلف دانشجويي، مي‌بينيم در خيلي از مواقع بچه‌هاي دانشگاه آزاد از ديگر دانشگاه‌ها جلوتر بوده‌اند ولي با اين حال آثار دانشجويان دانشگاه‌ها نيز در جشنواره حضور دارند.

مهدي مشهور درباره نحوه ايجاد اين كميته عنوان كرد: طي فراخواني از همه دانشجويان رشته ادبيات نمايشي و فارغ‌التحصيلان رشته از آن‌ها درخواست كرديم در اين كميته‌ها حضور پيدا كنند،كه نهايتا حدود 200 نفر از دانشجويان اعلام آمادگي كردند كه براي شروع استقبال خوبي است.سپس با طراحي برنامه‌هايي چندوجهي ويك جلسه توجيهي اولين كار اين گروه‌ را مشخص شد.

انتهاي پيام

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن