تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815371121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دعواهاي كودكانه را كنار بگذاريد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دعواهاي كودكانه را كنار بگذاريد
ايران از جمله كشورهاي داراي محيط زيست غني و بي همتا در دنياست، طبيعت كويري، سبز، جنگل و كلي تالاب هاي متفاوت و درياچه هايي با قدمت هاي مختلف، كه هر كدام مي توانند به جاذبه اي براي گردشگران تبديل شوند و يا حتي طبيعتي بكر براي خود ايرانيها باشد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، از آنجايي كه سازمان حفظ محيط زيست در ايران معنا و مفهومي جداي از ساير سازمان هاي محيط زيست در دنيا دارند، محيط زيست در معرض نابودي قرار گرفته و هرروز اخبار جديدي از نابودي ها در گوشه و كنار اين آب و خاك شنيده مي شود.
از احداث معدن در محدوده محافظت شده محيط زيست در شيراز گرفته تا خشك شدن زاينده رود و درياچه اروميه همه و همه از افتخارات مسئولان محيط زيست كشور است كه در همه موارد بلا استثنا خود را بي گناه مي داند و تقصي ها را به گردن ديگران مي اندازد.

البته از حق نگذريم كه گاهي همين نماينده هاي مجلس هستند كه بودجه محيط زيست را بمنظور تبليغ براي محيط زيست همشهري هايشان سر مي دهند كه اين هم از محاسن نماينده مجلس شدن است!!!! هم اكنون نزديك به دو هفته است كه درياچه پريشان دچار خودسوزي شده و بر اساس نظر كارشناسان اين خودسوزي پيشرفت كرده است. خوسوزي در حاشيه كوه بز، منطقه فامور كه همان ساحل سنگي درياچه پريشان است، رخ داده كه حدود 20 حفره كوچك در يك رديف ايجاد شده كه از آنها دود متصاعد شده است.
كارشناسان بر اين اعتفادند زمانيكه تالاب به طور كامل خشك مي شود مواد آلي آن و رسوبات كف تالاب افزايش مي يابد، شرايطي به وجود مي آورد كه فعل و انفعلات مواد شروع مي شود و در نهايت با بالا رفتن دما شاهد وقوع اينگونه پديده ها خواهيم بود.
بر اساس اعلام رئيس اداره محيط زيست شهرستان كازرون در بستر درياچه با وجود اينكه اقداماتي از جمله ايجاد كانال انجام شده اما همچنان در حال خودسوزي است.
جمال خداپرست با اظهار نگراني از وضعيت تالاب بين المللي پريشان افزود: در همان مسير اوليه كماكان خودسوزي درياچه ادامه دارد اما آن مسئله اي كه باعث نگراني شده مربوط به پيشرفت خودسوزي است.
وي ادامه داد: در حال حاضر نگراني كه در مورد گسترده شدن آتش وجود داشت عملي شده و خودسوزي درياچه در همان محدوده افزايش يافته است، اگر اعتباري براي احياي درياچه در نظر گرفته شود مي توان از افزايش اين پديده ها و نابودي تالاب جلوگيري كرد.
به هر حال بي توجهي مسئولان سازمان محيط زيست و نمايندگان اين مردم زياد طول نخواهد كشيد تا محيط زيستمان را با دستان خود خاك كنيم و در حسرت باغ و بستان هاي آباد كشورمان بمانيم. كاش اين پشت ميز نشين ها كمي به جاي دعواهاي و كارهاي بچگانه كمي هم به فكر مرد مي باشند كه به اين طبيعت آنور ميزي براي رسيدن به آرامش نياز دارند./ز

گزارش از محمد سياح

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن