تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815461360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهايي از راديو؛ پانزدهمين سال آغاز به كار راديو هوسا برون‌مرزي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خبرهايي از راديو؛ پانزدهمين سال آغاز به كار راديو هوسا برون‌مرزي
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

***برگزاري مراسم پانزدهمين سال آغاز به كار راديو هوسا برون مرزي

پانزدهمين سالروز آغاز به كار راديو هوسا برون مرزي با حضور وسام بغدادي مديركل شبكه عربي و آفريقايي، اسكندري مدير روابط عمومي برون مرزي و كاركنان اين راديو و مهيماناني از راديوهاي ديگر برون مرزي برگزار شد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي معاونت برون مرزي سازمان صدا و سيما، وسام بغدادي با اشاره به نقش رسانه هايي مانند راديو هوسا در اطلاع رساني درست براي مخاطبان از زحمات همكاران اين راديو تقدير و تشكر كرد.

اسكندري نيز در اين مراسم با اشاره به وظيفه رسانه هاي برون مرزي در تبيين و گسترش دين مبين اسلام ابراز اميدواري كرد. راديو هوسا مي تواند به خوبي در مقابل رسانه هايي كه اسلام ستيزي را در دستور كار خود قرار داده اند بايستد.

در اين مراسم تيجاني مدير راديو هوسا نيز با تقدير از همكاران و ميهمانان اين مراسم به تشريح فعاليتهاي راديو پرداخت و گفت در اين برهه زماني وظيفه همكاران رسانه اي بيش از پيش سنگين تر شده و همه تلاش آنها بايد در جهت اطلاع رساني به مردم آفريقا باشد تا به ستمي كه از سوي استعمارگران بر آنها روا شده پايان داده شود.

تيجاني هم‌چنين گسترش زمان پخش برنامه ها و تأسيس دفاتر خبري اين راديو در كشورهاي آفريقايي را براي اطلاع رساني بهتر امري ضروري دانست.

راديو هوسا با هدف اطلاع رساني و آشنا كردن مسلمانان غرب آفريقا با دين اسلام و همچنين جمهوري اسلامي ايران در ‌١٠ بهمن ماه ‌١٣٧٣ راه اندازي شد.

***

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، عوامل صبح دانش در طول اجراي برنامه تلاش خواهند كرد گفتگوهايي با دكتر واعظ زاده معاون علمي وفناوري رئيس جمهور و دكتر سالارآملي دبير جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي در مورد اهداف و فعاليت هاي انجام شده در جشنواره ترتيب دهند، صحبت با مسؤولان، مبتكران و ساير دست اندركاران فعاليت هاي علمي پيرامون دستاوردهاي سي ساله انقلاب و معرفي طرح هاي برتر ملي در دو زمينه نوآوري و شكوفايي از ديگر بخش هاي اين برنامه است.

گفتني است مخاطبان برنامه صبح دانش مي توانند در آيتم رهاورد شنونده صحبت هاي مديران جواني باشند كه در پروژه هاي خاص كشور از جمله داروسازي، ساخت سازه هاي مهم، توسعه خودروسازي و ... موفق به كسب دستاوردهاي عظيم شده اند، همچنين توسعه علمي كشور در سي سال گذشته در آيتم از ديروز تا امروز اين برنامه بررسي مي شودصبح دانش كاري از گروه جوان و دانش راديو جوان به سردبيري مهرگان سوادكوهي، اجراي هستي دخت توكل و احسان همتي و تهيه كنندگي زهرا عبدا...زاده است كه ساعت ‌٩ تا ‌٩:45 از تاريخ ‌١٣ تا ‌١٥ بهمن از محل مصلي امام خميني تهران روي آنتن شبكه راديويي جوان مي رود.

***راديو سلامت

ـ پزشكان و انقلاب

پزشكان و انقلاب عنوان برنامه‌اي ويژه‌اي به مناسبت ايام دهه فجر از گروه عصرگاهي راديو سلامت است كه به خاطرات پزشكان در آستانه انقلاب ‌٥٧ در زمينه فعاليتهاي پزشكي و حضور ايشان در راهپيمايي ها و تحصن هاي انقلاب مي‌پردازد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، اين برنامه روز يكشنبه ‌١٣ بهمن ساعت ‌١٧/٠٥ با حضور دكتر خوش نيت متخصص غدد و متابوليسم از راديو سلامت پخش مي‌شود. كاظمي سردبير و يميني تهيه‌كننده اين برنامه است.

ـ بر صدر افتخار

بر صدر افتخار عنوان برنامه‌اي ويژه‌اي به مناسبت ايام دهه فجر از گروه عصرگاهي راديو سلامت است كه به دستاوردهاي پژوهشي و علمي جامعه پزشكي در طول سي سال انقلاب مي‌پردازد. اين برنامه روز يكشنبه ‌١٣ بهمن ساعت ‌١٥/٤٥ با حضور دكتر شيخ الاسلام متخصص پاتولوژي پخش مي‌شود. كاظمي سردبير و يميني تهيه‌كننده اين برنامه است.

ـ فراسو

عنوان برنامه اي است از گروه صبحگاهي راديو سلامت كه هر روز به يكي از بيماريها و موضوعات پزشكي مي پردازد . اين برنامه در روز يكشنبه ‌١٣ بهمن نيز با حضور زهرا يداللهي روانپزشك به موضوع شناخت و توانبخشي در اختلالات يادگيري مي‌پردازد. فراسو ساعت ‌٨/١٥ پخش مي شود.

ـ صداي مشاور

صداي مشاورعنوان برنامه اي است كه هر روز به يكي از بيماريها و موضوعات پزشكي ميپردازد . اين برنامه يك شنبه ‌١٣ بهمن با حضور دكتر سزاوار متخصص قلب و عروق به موضوع دردهاي قفسه سينه مي‌پردازد . صداي مشاور هر روز ساعت ‌١١/٠٥ و به مدت ‌٤٠ دقيقه از زاديو سلامت پخش مي شود .

ـ طلايه داران انقلاب

گروه صبحگاهي راديو سلامت بمناسبت سي امين سال پيروزي پرشكوه انقلاب اسلامي به دستاوردهاي علمي ‌٣٠ ساله حوزه سلامت و معرفي افرادي كه در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي نقش داشتند و پس از آن طرحهاي عظيم در حوزه سلامت ارائه دادند ، همچون دكتر مرندي و دكتر نصر اصفهاني و دكتر بوالهري و دكتر ساغري و ... ميپردازد . اين برنامه روز يكشنبه ‌١٣ بهمن با حضور دكتر سيد مهدي رضايت پخش مي‌شود. مينا خضري سردبير و فريبا درويشي تهيه كننده اين برنامه مي‌باشند . طلايه داران انقلاب ‌١ز ‌٢٣ ديماه تا ‌٢٢ بهمن هر روز از راديو سلامت ساعت ‌٦/٣٠ تا ‌٧ پخش مي شود .

***راديو تجارت

ـ چهار سوق با صادرات شيلات

برنامه چهار سوق با محوريت قرار دادن صادرات غير نفتي راهكارهاي مناسب براي صادرات بيشتر و افزايش درآمد و ارز ملي را ارائه مي دهد . در اين برنامه زنده يكساعته كارشناس و افراد صاحب نظر در امر صادرات حضور پيدا مي كنند و ارائه طريق مي‌كند .

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، روز يكشنبه سيزدهم بهمن ماه برابربا روز ملي شيلات است و به همين سبب با حضور كارشناسان ذيربط نقش سازمان شيلات در گسترش صادرات غير نفتي (آبزيان) و بازار هاي جهاني آن مورد بررسي قرار مي گيرد . بهروز كاكاوند مدير عامل صندوق آبزيان و مهندس وحيد زارع رئيس سازمان شيلا ت ايران ميهما نان برنامه هستند . كارشناس مجري برنامه دكتر محمد رضا ايزديان است . تهيه كننده سهيلا كسيخان و سردبير آن مهسا مير چي است. برنامه چهار سوق روزهاي زوج هفته از ساعت ‌١٢ تا ‌١٣ از راديو تجارت پخش مي شود.

ـ زاويه با بهره وري بنگاه ها

برنامه زاويه كاري از گروه ايران و تجارت است كه روزهاي يكشنبه هر هفته از راديو تجارت پخش مي شود. محور كلي برنامه دادن آگاهي در حهت ارتقائ بهره وري در زمينه هاي مختلف اقتصاد است . و هر هفته نيز به يك موضوع خاص مي پردازد . در برنامه فردا نقش مشاوران در ارتقائ بهره وري بنگاه هاي اقتصادي مورد بررسي قرار مي گيرد . مهندس هوشيار فقيهي كارشناس بهره وري از كارشناسان بهره وري و مهندس محمدعلي محمدي مشاور مركز ملي بهره وري ميهمانان برنامه هستند . معرفي كتاب در زمينه بهره وري و گزارش مردمي بخش هاي ديگر برنامه است . تهيه كننده برنامه پروين كاووسي ، سردبير سارا حضائي و گوينده مريم يگانه است . زمان پخش برنامه از ساعت ‌١٤ تا ‌١٥ است .

ـ گام برتر بر فراز برج ميلاد

گام برتر برنامه ويژه سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران است كه هر روز يه مدت ‌٣٠ دقيقه از راديو تجارت پخش مي شود . اين برنامه كاري از واحد طرح و تامين شبكه است كه به بررسي دستاورد ها ي مهم انقلاب اسلامي در زمينه هاي مختلف مي پردازد و نشان از توانمندي هاي جوانان متخصص و دانشمند ايراني است . گام برتر برنامه مستندي گزارشي است و عوامل برنامه با حضور در محل اجراي پروژه هاي عظيم اقتصادي به گفتگو درباره افتخارات ملي وكشوري مي پردازند . در برنامه روز يكشنبه قرار است برج ميلاد و فعاليت هاي انجام شده در اين زمينه صحبت شود .دكتر يحيايي و دكتر حافظي ازطراحان پروژه ميلاد ميهمانان برنامه هستند . گزارشگر برنامه حسين قوامي و سردبير تهيه آن با رضا عزتي است . اين برنامه از ساعت ‌١١تا ‌٣٠ :11 پخش مي شود.

ـ سيمرغ سه دهه اقتصاد در راديو تجارت

برنامه سيمرغ كاري از واحد طرح و تامين شبكه راديويي تجارت است كه بمناسبت سي امين سال پيروزي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران تهيه شده است . محور كلي برنامه بررسي عملكرد دولت و زير مجموعه‌ها در طي اين سي سال است . در اين برنامه وزارتخانه ها و سازمان هاي مختلف ميهمان و پاسخگوي وظايف شان خواهند بود . سيمرغ به مدت يك ساعت هر روز تا بيست و دوم بهمن ماه تقديم مي شود . و ساعت پخش آن از ساعت ‌٨ تا ‌٩ صبح است . در برنامه فردا روز يكشنبه سيزدهم بهمن ماه برنامه پنجم توسعه ، بحث خصوصي سازي در باشگاه هاي ايران و اقتصاد ايران در سه دهه انقلاب بررسي مي شود و ميهمان آن دكتر آقا محمدي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام است . تهيه كننده برنامه سيانكي ، سردبير كجورس و گوينده برنامه سيد علوي است .

ـ باور در سه دهه صلابت

برنامه صبح آمد با آغاز دهه مبارك فجر همزمان با سالروز ورود رهبر كبير انقلاب اسلامي رنگ و بوي انقلابي به خود مي گيرد . برنامه صبح آمد يك برنامه زنده و شاد صبحگاهي با حال و هواي اقتصادي است . در اين برنامه يك موضوع روز با مشاركت فعال شهروندان به بحث گذاشته و نظر خواهي مي شود .

مطبوعات اقتصادي ، گزارش مردمي ويك توصيه اقتصادي وورزش صبحگاهي جزء آيتم هاي ثابت برنامه است . باور در سه دهه صلابت موضوع اين هفته برنامه است . در اين مورد صحبت هاي كارشناسي دكتر جلالي استاد دانشگاه را نيز مي شنويد . سي امين سال پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و دستاورد هاي مهم و گفتگو با دست اندر كاران بخش ديگر برنامه است كه تقديم علاقمندان مي شود . زمان پخش برنامه صبح آمد از ‌٦ تا ‌٨ صبح است .

***راديو گفت‌وگو

ـ بودجه ‌٨٧ و پيش بيني ها

در برنامه گفت و گوي يكشنبه ‌١٣ بهمن ماه، بودجه ‌٨٧ و هزينه هاي عمراني و جاري مورد بررسي قرار مي گيرد.سردبير برنامه گفت و گوي روز گفت: در اين برنامه با حضور كارشناسان مسائل اقتصادي، نسبت هزينه هاي جاري به عمراني و درآمدها و هزينه هاي پيش بيني شده تحليل مي شود.محمد كريمي افزود: تحقق درآمدهايي نظير ماليات و .. به نسبت بودجه تعيين شده، ميزان كسري بودجه و كاهش بودجه عمراني از ديگر مواردي است كه در اين برنامه پيرامون آن گفت وگو صورت مي گيرد.علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را ساعت ‌١٨ از راديو گفت و گو برروي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

ـ مرتضي الويري ميهمان چاي براي دو نفر

در برنامه چاي براي دو نفر يكشنبه ‌١٣ بهمن ماه، مرتضي الويري از زندگي و فعاليت هاي خود مي گويد.

سردبير برنامه چاي براي دو نفر گفت: الويري؛ فعال و زنداني سياسي در دوران پهلوي ، نماينده دور اول و سوم مجلس شوراي ملي پس از انقلاب ، دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري ، شهردار تهران و سفير سابق ايران در اسپانيا بوده است.حميدرضا مقدسي تصريح كرد: شرح و گزارشي از فعاليت هاي وي در مجلس و شهرداري و موضع گيري هاي اخير وي درباره انتخابات رياست جمهوري از موضوعات مورد گفت و گو با الويري در اين برنامه است.علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را ساعت ‌٢٢ از راديو گفت و گو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

ـ شهر الكترونيك

در برنامه صفر و يك شنبه ‌١٢ بهمن ماه، شهر الكترونيك، كاربري ها و ويژگي هاي آن بررسي مي شوند.

سردبير برنامه صفر و يك گفت: در اين برنامه با حضور علي اكبر جلالي، استاد دانشگاه علم و صنعت و افشين كياني، استاد دانشگاه خواجه نصير، ويژگي ها و مميزه هاي شهر الكترونيك مورد تحليل و ارزيابي قرار مي گيرد.عبدالله عبدي افزود: ابزار مديريت واحد شهري فن‌آوري اطلاعات است و ايجاد شهر الكترونيك مي‌تواند در كاهش ناهماهنگي بين مديران و ايجاد يكپارچه‌سازي مؤثر باشد.وي با اشاره به وجود شهر الكترونيك به عنوان مهمترين عامل در كاهش بيكاري اظهار داشت : سرمايه گذاري و توجه به اين امر مي‌توان بسياري از مشكلات كشور را در زمينه بيكاري حل كرد.علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را ساعت ‌٢٢ از راديو گفت و گو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

ـ پژوهش و فناوري

در برنامه گفت و گوي روز شنبه ‌١٢ بهمن ماه، نسبت پژوهش و فناوري مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

سردبير برنامه گفت وگوي روز گفت: در اين برنامه با حضور پژوهشگران موسسه رويان و جهاددانشگاهي، پيشرفت هاي كشور در زمينه پژوهش و فناوري تحليل و ارزيابي مي شود.

اسماعيل ميرفخرايي با اشاره به اين مطلب كه امروزه فعاليت‌هاي پژوهش و فناوري از يك كار جنبي و انتخابي به نيازي حياتي براي بقا تبديل شده است، افزود: بر همين مبنا دولت بر اساس ماده ‌٤٦ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي اجتماعي كشور موظف است، تربيت نيروي انساني روزآمد در فرايند پژوهش و فناوري و پژوهش به منظور افزايش توان رقابتي بخشهاي توليدي و خدماتي كشور را در دستور كار خود قرار دهد.

وي ادامه داد: بررسي عملكرد دولت در خصوص اين مسئله و مقايسه آن با پيش بيني هاي صورت گرفته از بخش هايي است كه اين برنامه به آنها مي پردازد. علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را ساعت ‌١٨ از راديو گفت وگو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

چهره فعال تئاتر كشور در صداي پايتخت

***راديو تهران

طيبه محمد علي از برنامه سازان شبكه راديويي تهران در بيست و هفتمين دوره جشنواره بين المللي فجر به عنوان چهره موثر در تئاتر ايران مورد تقدير قرار گرفت.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي شبكه راديويي تهران: طيبه محمد علي از نمايش نامه نويسان شبكه راديويي تهران است كه در حوزه هنر تئاتر برنامه سازي مي كند وي با هدف اعتلاي جايگاه اين هنر در جامعه بخشي از برنامه هاي خود به اطلاع رساني از فعاليتهاي اين حوزه اختصاص داده و در بخش ديگر با طرح مباحث تخصصي در زمينه تئاتر كشور با اساتيد و پيشكسوتان هنر تئاتر به گفتگو مي نشيند.

گفتني است: برنامه هاي اين تهيه كننده با بسياري از جشنواره هاي تئاتر اعم از بين المللي،دانشجويي و كودكان همراه بوده است.همچنين تئاتر ‌٨٧ كه شنبه ها از ساعت ‌٢١ تا ‌٢٢:30 پخش مي شود همزمان با آغاز بيست و هفتمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر هر روز از تئاتر شهر همراه برگزار كنندگان اين مراسم بود.

انتهاي پيام

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 346]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن