تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815586423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول در خراسان شمالي: مازاد خسارات خشكسالي در سالهاي آينده هزينه مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول در خراسان شمالي: مازاد خسارات خشكسالي در سالهاي آينده هزينه مي شود
رييس سازمان جهاد كشاروي خراسان شمالي گفت: مازاد اعتبارات جبران خسارت خشكسالي در سالهاي آينده در همان بخش هزينه خواهد شد.


"سيدهادي سيد" روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: يكي از بخشهايي كه مشمول اعتبارات خشكسالي شد، يارانه كود و بذر بود كه در صورت مازاد بودن، اين نهاده هاي يارانه اي در سالهاي آينده بين كشاورزان توزيع مي شود.
وي افزود: تا كنون دو هزار و 310 تن بذر يارانه اي از محل اعتبارات اين بخش در استان توزيع شده و حال آنكه اين رقم كمتر از ميزاني است كه بايد بين كشاورزان توزيع مي شد.
وي گفت: تنها محصول جو در اين استان به چهار هزار تن بذر يارانه اي براي كشت در سال جاري نياز داشت.
سيد ادامه داد: كشاورزان بر اثر مواجهه با مشكل نقدينگي كه بر اثر خشكسالي سال گذشته دامنگير آنان شد امسال ميزان خريد كود، بذر و ديگر نهاده هاي كشاورزي را كاهش دادند.
او گفت: برخي كشاورزان براي جبران كمبود نقدينگي اقدام به استفاده از بذور "خودمصرفي" كردند كه اين موجب كاهش استفاده آنان از بذرهاي اصلاح شده شد.
وي افزود: با اين شرايط مازاد اعتبارات تخصيصي براي جبران خسارات خشكسالي در بخش كشاورزي به خرانه دولت برنمي گردد و سال آينده در همين بخش هزينه مي شود.
سيد گفت: تاكنون از محل اعتبارات خشكسالي 52 هزار تن كنسانتره يارانه اي نيز توليد و در استان توزيع شده كه ميزان اعتبار هزينه شده در اين بخش پنج ميليارد و 300 ميليون ريال بوده است.
وي ادامه داد: در مجموع 11 ميليارد ريال اعتبار براي يارانه كنسانتره از محل خشكسالي در نظر گرفته شده كه انتطار مي رود تا پايان سال توليد و توزيع آن ادامه داشته باشد.
وي اضافه كرد: با يارانه اي شدن نهاده هاي دامي امسال دامداران در تامين علوفه تنش كمتري داشتند و از فروش كلي دامها توسط آنان جلوگيري شد.
خراسان شمالي با 344 هزار هكتار عرصه كشاورزي، 307 هزار هكتار كشتزار و 38 هزار هكتار باغ دارد و سالانه 3/1 ميليون تن انواع محصولات زراعي، باغي و نيز دامي در اين استان توليد مي شود.
ك/3 7186/626/659 ماره 1016 ساعت 19:56 تمام

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن