تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815311624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نفت به نقل از مديرعامل توتال: با توجه به مواضع اخير اوباما در ايران باقي مي مانيم


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: وزير نفت به نقل از مديرعامل توتال: با توجه به مواضع اخير اوباما در ايران باقي مي مانيم
افزايش ٣٥٠درصدي ذخائركشف شده نفتي ايران در ٣٠سال انقلاب
رضا كربلايي: وزير نفت با تشريح دستاوردهاي ٣٠ساله صنعت نفت ، گاز و پتروشيمي در ٣دهه پس از انقلاب اسلامي از ابراز تمايل برخي شركت هاي غربي نظير توتال براي ادامه فعاليت در ايران خبر داد و گفت: مديرعامل توتال صريحا اعلام كرده با توجه به مواضع جديد اوباما قصد دارد در ايران بماند.

همچنين نوذري اعلام كرد : ذخائر كشف شده قابل استحصال هيدروكربوري مايع كشور با افزايش ٣٥٠درصدي نسبت به قبل از انقلاب ، از ٤١ميليارد بشكه، با كشف ٤١ميدان به ١٣٨ميليارد بشكه رسيده است .غلامحسين نوذري وزير نفت در يك كنفرانس مطبوعاتي تصريح كرد: ذخائر قابل استحصال گاز كشور در ٣٠سال اخير از ٢/٨به ١٣/٢٨تريليون متر مكعب و ظرفيت فرآوري پالايشگاه ها از ٨٠٠هزار به ٧/١ميليون بشكه نفت خام در روز افزايش يافته است اين در حالي است كه سهم گاز در سبد حامل هاي انرژي از يك درصد در پيش از انقلاب به ٦٠درصد رسيده است.وزير نفت در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه اقدامات ٣٠ساله اخير را طبيعي دانست ، اظهار داشت:بهتر است انصاف داشته باشيم و ديده بان تحريم نباشيم ، هرچند بنده دنبال كارهاي تبليغاتي و نمايشي نبوده ام . او با اعلام اين كه تعداد واحدهاي پتروشيمي فعال از ٥به ٣٧واحد افزايش يافته است افزود: ظرفيت توليد محصولات پتروشيمي كشور از ٥/٤ميليون تن در سال به ٣٥ميليون تن رسيده است و پيش از انقلاب تنها ٥شهر با جمعيتي حدود ٥٠٠هزار نفر برخوردار از گاز بودند كه در حال حاضر ٥/١٠ميليون انشعاب با ١٤ميليون خانوار تحت پوشش از اين نعمت برخوردارند.

٤٥٠ميليارد دلار سرمايه گذاري در ٣٠سال
نوذري در پاسخ به سوالي ميزان سرمايه گذاري را در صنعت نفت طي ٣٠سال گذشته سالانه حدود ١٥ميليارد دلار و در مجموع ٤٥٠ميليارد دلار اعلام كرد و گفت : بر اساس پيش بيني ما نيز به ٤٥٠تا ٥٠٠ميليارد دلار سرمايه گذاري براي تحقق اهداف سند چشم انداز نياز است.

سال سختي پيش رو داريم
وزير نفت در پاسخ به پرسش خراسان كه پرسيد با توجه به گذشت يك ماه از سال ٢٠٠٩ميلادي، بازار نفت را چگونه ارزيابي مي كنيد اظهار كرد: متوسط قيمت نفت خام در ماه ژانويه ٤٠دلار بوده و به نظر مي رسد متوسط سال را نيز با قيمت ٤٠دلار بگذرانيم. البته فصل بهار به دليل كاهش تقاضاي فرآورده هاي نفتي و كاهش مسافرت معمولا فصل سختي است، ولي به نظر مي رسد پس از آن وضعيت مناسب شود. نوذري تصريح كرد :صندوق بيني المللي پول در تازه ترين گزارش خود رشد اقتصادي جهان را در سال ٢٠٠٩از ١. ٥به ٠. ٥كاهش داد كه اگر اگر اين روند ادامه پيدا كند و آمارها درست باشد بايد بگويم سال سختي را در پيش خواهيم داشت .

واگذاري پترو ايران ابطال مي شود
خبرنگار خراسان درباره سرنوشت واگذاري شركت پترو ايران پرسيد كه نوذري پاسخ داد:هم اكنون مراحل مختلف ارزيابي براي واگذاري اين شركت در حال انجام شدن است اما به نظر مي رسد در ارزيابي هاي اين شركت تنها ارزش فيزيكي آن ارزيابي شده و ارزش هاي معنوي و تجربي آن مورد محاسبه قرار نگرفته است. او تاكيد كرد: برخي شركت ها واگذار شده و برخي در حال بررسي اند و براي نمونه در شركت پترو ايران آن چه عرضه شد، ارزش فيزيكي بود، در حالي كه يك شركت ارزش معنوي نيز دارد،پروژه هاي در اختيار اين شركت مانند سلمان، آزادگان و جفير پروژه هايي نيست كه به دست شركتي با ١٠٠ميليارد تومان اعتبار بتواند ادامه پيدا كند،اگرچه معتقديم تنها راه شكوفا كردن اقتصاد بخش خصوصي و اولويت واگذاري ها در بخش مديريت هاست.

وزير نفت در واكنش به اين پرسش خراسان كه پاسخ شما نشان مي دهد واگذاري اين شركت ابطال خواهد شد ، گفت: به طور كلي معتقدم در واگذاري سهام پتروايران اعتبار اين شركت قيمت گذاري نشده است.

اروپايي ها منبع گازي مطمئني به جز ايران ندارند
او در پاسخ به اين سوال كه چرا در مذاكرات خط لوله نوباكو در شهر بوداپست مجارستان ايران حضور نداشته است گفت: اروپايي ها مي دانند كه منبع مطمئني براي تامين گاز اين خط لوله به جز ايران وجود ندارد و ما منتظريم آنها به اين نتيجه برسند و ما نيز خط لوله پرشين را براي صادرات گاز خود به اروپا تعريف كردايم.وي با تاكيد بر اين كه در دولت نهم پروژه هاي بزرگي چون پارسيان ، پتروشيمي هاي جم ، آريا ساسول ، فازهاي ٩و ١٠پارس جنوبي همگي به توليد رسيده اند، تاكيد كرد: شخصا دردولت نهم به دنبال تبليغات و كارهاي نمايشي نبوده ام، هرچند معتقدم نبايد كاري كنيم كه خستگي بين كاركنان صنعت نفت باقي بماند.

توتال در ايران ماندني است
اين مقام نفتي ايران در پاسخ به اين پرسش كه براساس گزارش هاي شركت ملي نفت ايران، حجم سرمايه گذاري خارجي در صنعت نفت ايران سال گذشته يك ميليارد دلار بوده است ، از تمايل نداشتن شركت هاي خارجي براي سرمايه گذاري درايران احساس نگراني نمي كنيد، گفت: اين رقم شايد رقم سرمايه گذاري جذب شده است، اما سال گذشته قراردادهاي بزرگي منعقد كرديم. وي ادامه داد : با شركت هاي غربي درحال مذاكره ايم و برخي از آن ها به دليل محدوديت هايي كه براي خود قائلند ،از طريق شركت هاي شرقي با مشاركت و دادن سهم به آن ها در حال همكاري با ايران مي باشند.

نوذري با اشاره به اين كه با شركت هاي شرقي قراردادهاي بزرگي مانند توسعه ميدان هاي پارس شمالي ، گلشن و فردوس و يادآوران امضا شده است، تاكيد كرد: اگر رقم سرمايه گذاري انجام شده را بر سال هاي مختلف تقسيم كنيد، رقم گفته شده ، بيشتر است. وزير نفت درباره وضعيت حضور شركت هاي توتال ، شل و رپسول اسپانيا در پارس جنوبي گفت: مديرعامل توتال صريحا اعلام كرده كه با توجه به مواضع جديد و نظرات رئيس جمهور آمريكا قصد دارد در ايران بماند و ما اين را ديدگاه رسمي توتال مي دانيم .نوذري گفت : اگرچه مذاكراتي توسط شركت شل و توتال با شركت هاي ديگر انجام شده تا اين ٢شركت سهم خود را كاهش دهند و با اختصاص سهم بيشتري به ساير شركت ها بتوانند پروژه ها را اجرا كنند

نامه پاكستان را امروز صبح دريافت كردم
وزير نفت از دريافت پاسخ طرف پاكستاني به پيشنهاد ايران براي فروش گاز به اين كشور در صبح امروز (ديروز) خبر داد و گفت: پاسخ پاكستان حاوي نكات مثبتي است و پيش بيني مي كنيم براي نهايي شدن مذاكرات يك دور مذاكره ديگر در اين كشور داشته باشيم.

نوذري در باره با راه اندازي فاز دوم بورس نفت گفت:عرضه نفت خام پيچيدگي هاي خاص خود را دارد اما يكي از سياست هاي وزارت نفت ورود تمامي شركت هاي توانمند ايراني به تجارت جهاني نفت است و در اين زمينه چارچوب هاي نهايي كار در شركت ملي نفت تهيه شده است.وزير نفت همچنين از بهره برداري سكوي نيمه شناور حفاري ايران البرز براي عمليات حفاري اكتشافي در درياي خزر تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: امسال درشركت ملي گاز هزار و ٢٤٩پروژه به ارزش ٤هزار و ٥٧٢ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد و پتروشيمي هاي آريا ساسول ، جم و افزايش ٨٠هزار بشكه اي ظرفيت پالايشگاه بندر عباس در نوبت بهره برداري قرار دارند. به گفته نوذري تا پايان امسال فازهاي ٩و ١٠پارس جنوبي توسط رئيس جمهوري افتتاح مي شود.

موضع ما درباره كرسنت تغيير نكرده است
وزير نفت با اعلام اين كه مسئولان شركت كرسنت هيچ نشستي با وزارت نفت نداشته اند افزود: موضع ما هيچ تغييري نكرده است و تنها در صورت اصلاح قيمت و تامين منافع ملي به آن ها گاز خواهيم فروخت وشركت كرسنت اگر به گاز ايران نياز دارد، بايد اصلاح قيمت انجام دهد و در اين زمينه پيشنهادهايي شده كه بايد تفاهم كنيم، ولي با شرايط موجود، گازي به كرسنت تحويل نخواهيم داد.

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن