تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815173642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناكامي بايرن درشروع دوباره رقابتهاي بوندس ليگا؛ هامبورگ شهر بي شكست


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: ناكامي بايرن درشروع دوباره رقابتهاي بوندس ليگا؛ هامبورگ شهر بي شكست
* دانيال صدقي

*مارتين يول: به نقطه اوج دوران مربيگري ام رسيدم

سرمربي تيم هامبورگ گفت: كسب برد مقابل بايرن مونيخ نقطه اوج مربيگري ام است.
به نقل از كيكر، مارتين يول اظهار داشت: خيلي خوشحالم كه در اولين بازي دور برگشت موفق شديم تيم قدرتمند بايرن مونيخ را شكست دهيم. اين مربي هلندي افزود: بازي با بايرن مونيخ، ديداري فراموش نشدني بود. هم ما و هم بايرن فقط به بازي رو به جلو فكر كرديم و به اين خاطر صاحب موقعيتهاي متعددي شديم. ما مي توانستيم بيشتر از يك گل به بايرن بزنيم. يول عنوان كرد: بايرني ها هم به خاطر شيوه بازي هجومي شان، صاحب موقعيتهاي متعددي شدند و قادر به گلزني بودند.

هيچ تيم آلماني در فصل جاري رقابتهاي بوندس ليگا نتوانسته بود در هامبورگ پيروز شود. هفت پيروزي و يك تساوي نتايجي بودند كه تيم خوش دست و هماهنگ مارتين يول در خانه مقابل حريفانش رقم زده بود. و براي همين كسي انتظار نداشت كه بايرن مونيخ قهرمان فصل قبل هم بتواند از جهنم بظجقب صظبپثقعظ جان سالم به در ببرد.
اما شايد اگر پيروزي سهم باواريايي ها نبود، يك نتيجه تساوي مي توانست مرهمي روي زخمهاي تيمي باشد كه اولين بازي دور برگشت را به اشتباهات داوري باخت. به هرحال تك گل پتريچ كه با اشتباه رنسينگ همراه شد، اولين شكست باواريايي ها در رقابتهاي فوتبال باشگاهي اين كشور در سال 009 2 را باعث شد. نتيجه اي كه هضم آن براي بايرن مونيخ تقريباً غيرممكن به نظر مي رسيد.
لوكا توني مهاجم ايتاليايي بايرن شايد بيش از هركس ديگر خود را در اين شكست مقصر بداند. توني يكي از بدترين شبهاي خود را سپري كرد. صرفنظر از اينكه داور بي دليل يك گل او را مردود اعلام كرد، توني دو بار پياپي در فاصله يك متري و پنج متري دروازه هم ناكام ماند. شايد تساوي بهترين نتيجه ممكن براي اين ديدار تلقي مي شد، اما هامبورگ براي صدرنشيني كمين كرده بود و به خواسته خود رسيد. فشار ميزبان در دقايق ابتدايي ويران كننده بود. بازيكنان اين تيم همه توپها را به تروخوفسكي مي سپردند تا خودش طرح حمله روي دروازه تيم مونيخي را بچيند. يك ربع اول مسابقه براي هامبورگ اين گونه سپري شد و بايرن بارها در خط دفاعي به مشكل برخورد كرد. حتي حركتهاي فان بومل در ميانه ميدان هم به بايرن مونيخ اجازه نداد تا در نبرد تن به تن با هافبكهاي هامبورگ سربلند بيرون آيند. وقتي كه توپ به تروخوفسكي مي رسيد، هميشه يك خطر مهم دروازه بايرن را تهديد مي كرد.
اولين زنگ خطر هم دقيقه هشتم ديدار براي باواريايي ها به صدا درآمد، وقتي كه شوت پاي راست او به تيرعمودي اصابت كرده و رنسينگ را كه نامطئن نشان مي داد، به واكنش واداشت. ولي آنچه نبرد هامبورگ و بايرن مونيخ را به يكي از پرسروصداترين بازيهاي هفته در اروپا تبديل كرد، قضاوت بحث برانگيز داور اين ديدار مهم بود. به خصوص وقتي كه آهنگ بازي شاگردان يول كند شد و خستگي ناشي از يك وقفه طولاني در رقابتهاي بوندس ليگا در چهره بازيكنان مكخ نمايان گشت، بايرن اوج گرفت. خيلي آرام، اما اين اوج گيري در تركيب تيم كلينزمن محسوس بود.
اگرچه توني خيلي كم كارتر از هميشه به نظر مي رسيد و ريبري آن بازيساز هميشگي نبود و كلوزه هم بي دليل در زمين دوندگي مي كرد. تا اينكه در دقيقه 8 2 توني روي پاس لل، بعد از عبور از سد راينهارت، روست را مغلوب كرد. خوشحالي مهاجم ايتاليايي اما خيلي كم طول كشيد، براي اينكه كرشر داور اين ديدار، اين گل را مردود اعلام كرد. حتي تصاوير آهسته تلويزيوني هم نتوانستند دليل اين تصميم او را مشخص كنند. درعوض گل پتريچ در آخرين دقايق نيمه نخست، درست بود. ضربه سر او كه بعد از يك دفع ناقص رنسينگ روي ضربه از پشت محوطه هجده قدم ياروليم، زده شد، به راحتي درون دروازه ميهمان جاي گرفت.
هراندازه ريبري، توني و كلوزه در ايجاد موقعيتهاي خطرناك روي دروازه بندرنشينان ناموفق بودند، پتريچ در نقطه مقابل آماده تر از هميشه قرار داشت. او كه جانشين اوليچ محروم شده بود، يك دقيقه بعد از شروع نيمه دوم هم چهره شاخص اين ديدار معرفي شد. توپي را كه گررو براي او فرستاده بود با ضربه پاي چپ به تيرعمودي دروازه زد. مهاجم كروات باورش نمي شد كه يك گل حتمي ديگر را هدر داده و روست لحظاتي بعد روي خط دروازه، توپي را كه كلوزه با ضربه سر زده بود، دفع كرد.
حكايت نيمه اول، درنيمه دوم هم تكرار شد و بايرن آرام آرام بر توپ و ميدان تسلط پيدا كرد، اما توپي كه توني در اواسط نيمه دوم هدر داد، براي هيچ يك از هواداران باواريايي ها قابل بخشش نبود. نتيجه پاس كلوزه براي مهاجم ملي پوش ايتاليايي اين بود كه توني حتي با ضربه سر از چندمتري دروازه هم نتواند توپ را گل كند. آقاي گل فصل قبل بوندس ليگا خودش هم باور نمي كرد كه اين موقعيت استثنايي را هدر داده است. در ادامه بازي به تركيب تيم كلينزمن، يك بازيكن ديگر گلكسي كه به طور قرضي به بايرن مونيخ آمده هم اضافه شد.
لاندن داناوان آمريكايي به عنوان سومين مهاجم باواريايي ها مقابل ارتش يول وارد زمين شد تا بلكه بايرن بازي را به تساوي بكشد. هدفي كه هرگز تحقق نيافت. با اينكه كلوزه در فاصله 0 1 دقيقه به پايان بازي با ضربه زيباي پاي راستش، روست را مغلوب كرد، اما توپ او را مدافعان ميزبان روي خط دروازه برگشت دادند.
در وقتهاي اضافه حتي رنسينگ هم روي كرنري كه ريبري فرستاده بود، مي خواست شانس خود را امتحان كند، اما در شلوغي جلوي دروازه انجام هيچ كاري ممكن نبود و از همه مهمتر براي خلق معجزه و زدن گل تساوي هم خيلي دير شده بود.
بايرن مونيخ سومين شكست فصل را هم تجربه كرد و هامبورگ براي 4 2 ساعت هم كه شده و قبل از ديدار هوفنهايم مقابل كوتبوس صدرنشيني موقت را به خود هديه داد. بايرن دور برگشت بوندس ليگا را خوب شروع نكرد. اگرچه خيليها عامل اصلي اين شكست را اشتباه ناباورانه داور در مردود اعلام كردن گل برتري توني در نيمه نخست دانستند. هامبورگ سه امتياز طلايي از چنگ باوارياييها درآورد.
براي همه آنهايي كه آرزو داشتند دور برگشت بوندس ليگا با هيجان همراه باشد، اين ديدار مسلماً بهترين شروع ممكن بود. اگرچه اين شروع مهيج به قيمت نقره داغ شدن توني و بايرن تمام شد و ممكن است تبعات تلخي در ادامه ديدارهاي تيم كلينزي در رقابتهاي فوتبال باشگاهي آلمان داشته باشد.
آخرين باري كه سرخپوشان مونيخي در اين مسابقات شكست را پذيرا شده بودند 7 2 نوامبر گذشته مقابل هانوفر بود.
اتفاقاً در آن ديدار هم كرشر داور بود و جالب اينكه از آن بازي تا ديدار جمعه شب مقابل هامبورگ، كرشر بازيهاي بايرن را قضاوت نكرده بود. به هرحال مسؤولان رقابتهاي باشگاهي آلمان مي دانند كه هر بار او را براي داوري ديدارهاي بايرن مونيخ فراخوانند، فوتبال آلمان يك هفته جنجالي را پشت سرخواهد گذاشت.

يکشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن