تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815358001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنبش عدالتخواه دانشجويي: طرح خود به عنوان منجي از اشتباهات فعالان سياسي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جنبش عدالتخواه دانشجويي: طرح خود به عنوان منجي از اشتباهات فعالان سياسي است
جنبش عدالت خواه دانشجويي در بيانيه شماره يك خود درباره انتخابات رياست جمهوري دهم به بيان ديدگاه هايش در اين زمينه پرداخته و با بياني انتقادي، نسبت به برخي رفتارهاي سياسي هشدار داده است.


به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني جنبش عدالت خواه دانشجويي، در بخش هايي از اين بيانيه چنين آمده است:
-تقويم كاري اكثر فعالان سياسي كشور تنها با انتخابات و منازعه بر سر كسب كرسي قدرت تنظيم شده و مسائل و مشكلات مردم و حتي مسائل و مشكلات مستضعفين جهان اسلام مورد بي توجهي فعالان سياسي قرار گرفته است.
در شرايطي كه همه جهان اسلام در مسئله غزه بسيج شده بود، تنها مسئله جناح ها در اين خلاصه شده بود كه "كه" بر اريكه قدرت تكيه خواهد زد. گويي مشكلات و مسائل مردم و آرمان هاي انقلاب، جايي در منظومه فكري اكثر فعالان سياسي و جناح هاي به ظاهر متخاصم كشور ندارد.
اين روند كه احزاب تنها انتخابات به انتخابات وارد صحنه شده و به منازعه بپردازند بايد اصلاح شده و تغيير بيابد قبل از آن كه ملت در رابطه خود با فرصت طلبان تجديد نظر كنند.
-متمركز شدن بحث هاي فعالان و كانديداهاي احتمالي و احزاب حول محور مصداق مدير اداره كننده كشور و عدم بحث در مورد "چگونگي" اين مسئله و برنامه ها و راهكارها براي اداره كشور بر شائبه قدرت طلبي و اصل بودن كسب كرسي قدرت و نه خدمت به مردم از جانب اكثر فعالان سياسي كشور دامن مي زند. به راستي اگر اصل خدمت است، برنامه و طرح براي اداره كشور كجاست؟
-از بدترين آسيب هاي همه انتخابات ها تخريب اشخاص و نقد غيرمنصفانه و جاهلانه عملكردهاي يكديگر است. اين روند علاوه بر ايجاد تنش در فضاي جامعه و از بين بردن الفت و برادري، فضا را غبارآلود كرده و به ياس مردم از فعالان سياسي دامن مي زند. هرگونه نقد دوره فعلي و دوره هاي پيشين مديريت كشور بايد با رعايت انصاف و پرهيز از نقد غير منصفانه، غرض ورزانه و جاهلانه صورت گيرد.
-هزينه كردن از آرمان هايي نظير آزادي و ... و تكرار شعارهايي كلي بدون ارائه برنامه و زمان بندي مشخص از جانب كانديداها آسيب ديگر انتخابات هاي گذشته است. اگر دوره اي از روي شكاف شديد بين اهداف مسئولين و آرمان هاي انقلاب، طرح كلي آرمان ها و دعوت به بازگشت به آن پذيرفته بود، امروز با بازگشت از گفتمان غرب گرايي، براي تحقق آرمان ها و در راس همه آرمان عدالت، به برنامه شاخص بندي و زمان بندي شده نيازمنديم. البته ارائه صرف برنامه كافي نيست و بايد اين برنامه ها از غربال و محك نقد بر اساس مباني و آرمان هاي انقلاب اسلامي و در راس همه عدالت عبور كند. جنبش عدالتخواه دانشجويي از كانديداها طرح و برنامه شاخص بندي و زمان بندي شده براي تحقق عدالت مطالبه خواهد كرد و طرح و تيم كانديداها با محك انقلاب اسلامي و شاخص هاي مشخص شده به وسيله امام راحل و مقام عظماي ولايت مورد نقد قرار خواهند گرفت.
-زد و بندها براي حذف يا آمدن يك نفر، مسئله ديگري است كه روند غلط بعدي را رقم زده است. اگر بسياري از ائتلاف ها و طرح هاي مطرح شده و اقدامات به وسيله جناح ها بر اين مدار دور بزند و مصداق زد و بند باشد، شديدا از طرف دانشجويان محكوم شده و مردم و دانشجويان بين قدرت طلبان و ماكياوليسم سياسي با حقيقت خواهان و آزادگان و رعايت كنندگان اخلاق در عرصه سياست تفاوت خواهند گذاشت و تجربه ثابت كرده مردم ايران آنان را كه به ناحق مظلوم شده و مورد بغض اصحاب قدرت و ثروت قرار گرفته اند بر همه ائتلاف ها و چپ و راست ارجح مي دانند كه به تعبير اميرمومنان اليمين و الشمال مضله، طريق الوسطي هي الجاده.
-هزينه كردن از رهبري و منافع ملت از طريق منوط كردن اعلام يا عدم اعلام كانديداتوري به توصيه هاي رهبري و يا خود را تاييد شده رهبري خواندن - كه اصولا هم به نظري طرح شده در يك جلسه خصوصي(!!) ارجاع داده مي شود- و تفسير به راي و تاويل سخنان رهبري به نفع كانديداها از آسيب هاي ديگر انتخابات هاست كه از طرف مقام معظم رهبري هم صريحا نفي شده است. شان رهبري نظام اجل از هزينه شدن براي چند فعال سياسي، آن هم براي يك دوره كوتاه 4 ساله است. از سوي ديگر خط و نشان كشيدن هاي مبهم بعض كانديداها و فعالان سياسي براي رهبري نظام، قطعا از جانب دانشجويان و مردم بدون برخورد باقي نخواهد ماند.
-ويژه و و طرح خود به عنوان منجي و دوره عمل گروه خويش به عنوان بهشت، و جهنم خواندن دوره هاي بعد خويش، از ساير سيئات فعالان سياسي كشور است، كه مورد اعتراض صريح رهبري انقلاب قرار گرفته است. هيچ رييس جمهور و فردي منجي نيست و تنها منجي انقلاب، رهبري و مردمند كه نشان داده اند تغييرات روزگار و منافع دنيايي جناح هاي به ظاهر متخاصم، ذره اي آن ها را از مصلحت اصلي حفظ و پيش برد انقلاب اسلامي بركنار نمي دارد.
-بريز و به پاش هاي تبليغاتي مدعيان خدمت به مردم، ناهار و شام و صبحانه هاي تبليغاتي و پوسترها و سايت ها با هزينه هاي گزاف، اسراف كاغذي ميلياردي با چاپ تراكت ها و تبليغات به سبك غربي اولين نشانه اسراف و دوري از خدمت به مردم است و مردم تنها آناني را تا آخر خط حامي خويش خواهند دانست كه درد آنان را چشيده و به دنبال اصلاح امور آنان باشند.
-گفتمان عدالت به عنوان محور اصلي و دال برتر منظومه آرمان هاي اسلام ناب، نبايد به خاطر تخريب هاي ناجونمردانه فدا شود. اين گفتمان متعلق به رهبري و مردم و غير وابسته به افراد است و امروز و هميشه، مهم ترين مسئله انقلاب، تحقق عدالت در بيرون و داخل جمهوري اسلامي است و فرزندان انقلاب نخواهند گذاشت گفتمان عدالتخواهي كه ثمره رهنمودهاي مقام عظماي ولايت و جهاد سياسي، فكري و فرهنگي دانشجويان مومن و متفكرين جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي است، فداي تخريب ها شده و از صحنه عمل به كنار افكنده شود. البته فدا كردن آزادي هاي مشروع و قانوني و ساير آرمان هاي انقلاب، به بهانه سيطره يكي از آرمان ها نيز مذموم است و دانشجويان حافظ اين گفتمان خواهند بود كه "دين همه دين است".
-طرح شدن مسئله معتزلي اولويت داشتن صالح مقبول به جاي اصلحي كه نامقبول است برازنده جامعه ديني نيست و تجربه انتخابات هاي گذشته نشان داده است، اگر اصلحي كه مقبوليت كافي ندارد تبليغ شود مورد اقبال عموم مردم واقع خواهد شد، و ملاك شدن نظر سنجي ها و نه شايستگي ها شروع انحراف جامعه اسلامي به سمت اداره جامعه بر اساس هوس هاي نفسانيت جمعي است.
-تلاش براي انجام اقدامات شاذ، نظير شكستن خط قرمزهاي نظام و مردم، طرح شعارهاي انحرافي نظير رفراندوم و تلاش براي ثبت شدن شكستن تابوي مذاكره با شيطان بزرگ به نام خود و به قصد شهرت و محبوبيت، از سيئات ماكياوليسم سياسي است كه قطعا ملت و دانشجويان نخواهند گذاشت متاع چند روزه قدرت طلبي افراد يا گروه هاعزت نظام اسلامي را خدشه دار نمايد.
-مشورت، عقلانيت، پيگيري رهنمودهاي رهبري و مطالبات به حق معيشتي مردم و رعايت اخلاق سياسي و انتخاباتي و ارائه طرح و معرفي تيم همراه خويش پرهيز از طرح وعده هاي بدون پشتوانه از ضرورت هاي چرخش چرخ انتخابات بر محور حق و عدل است. جنبش دانشجويي به عنوان چشم بيدار مردم و سربازان ولايت فقيه، عملكرد جناح ها و گروه ها و افراد را زير ذره بين خواهد داشت و نخواهد گذاشت اين انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد.»
سيام**7432**1377

يکشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن