تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815296207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر عنوان شد:اجراي 100 طرح تحقيقاتي در مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان مركزي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر عنوان شد:اجراي 100 طرح تحقيقاتي در مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان مركزي
اجراي 100 طرح تحقيقاتي در مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان مركزي
اراك - خبرگزاري مهر: سرپرست مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان مركزي گفت: اين مركز هر ساله بيش از 100 طرح تحقيقاتي در دست اجرا دارد.

علي اكبر داودي راد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حدود 130 طرح تحقيقاتي در سال آتي در برنامه هاي اين مركز پيش بيني شده است.

وي افزود: دستاوردهاي تحقيقاتي مركز بسيار متنوع است و مركز تحقيقات كشاورزي به عنوان بزرگترين مركز پژوهشي در سطح استان محسوب مي شود.

وي افزود: معمولا برنامه هاي تحقيقاتي به صورت ملي و يا بر حسب شرايط استان انجام مي شود و اعتبارات تحقيقاتي اين مركز به صورت ملي و استاني است.

داودي راد افزود: مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان مركزي در سال 1362 رسما با گرايشات كاري بخشهاي چون خاك و آب، اصلاح و تهيه نهال و بذر و گياه پزشكي موجوديت يافت و از سال 1382 با ادغام مركز تحقيقات منابع طبيعي و امور دام ، شامل بخشهاي تخصصي دامپروري، دامپزشكي، منابع طبيعي، آبخيزداري و اقتصادي و اجتماعي با نام "مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان مركزي" در راستاي اهداف خود مشغول به فعاليت مي باشد.

وي گفت: اين مركز در حال حاضر در برگيرنده هفت بخش و دو واحد تحقيقاتي تخصصي، هشت ايستگاه تحقيقاتي و نيز واحد اطلاع رساني و مدارك علمي مي باشد.

عضو هيئت علمي مركز تحقيقات كشاوري استان گفت: ايستگاه تحقيقات گل و گياهان زينتي محلات به صورت ملي و شش ايستگاه تحقيقات لوبياي خمين، منابع طبيعي مهندس يونسي (خسبيجان) ، انار ساوه ، گياهان داروئي علي آباد، علوم دامي فدك، آبخوانداري خشكه رود ساوه و ايستگاه تحقيقاتي كشاورزي اراك بستر اجراي طرحهاي تحقيقاتي را براي اين مركز فراهم نموده اند.

وي افزود: نيروهاي تحقيقاتي اين مركز شامل 31 نفر عضو هيأت علمي در مقاطع دكتري تخصصي و كارشناسي ارشد ، 17 نفر كارشناس ارشد و 24 نفر كارشناس پژوهشي است .

اجراي طرحهاي بنيادي وكاربردي در گرايشهاي گياهشناسي، ژنتيك و جنگل

وي افزود: بخش تحقيقات منابع طبيعي از سال 1371 و در چهار گرايش مختف در زمينه هاي مرتع، بيابان و تثبيت شن، جنگل و درختان سريع الرشد و گياهان دارويي فعاليت خود را شروع نموده و بر اساس نياز و ضرورت ، اجراي طرحهاي بنيادي وكاربردي در گرايشهاي گياهشناسي، ژنتيك و جنگل را نيز پيگيري و اجراء نموده است.

داوري راد افزود: بخش تحقيقات گياهپزشكي فعاليت خود را از سال 1369 در سه گرايش تحقيقاتي بيماريهاي گياهي، آفات گياهي و علفهاي هرز آغازنموده است.

وي اظهار داشت: تحقيق در زمينه هاي مختلف آفات، بيماري‌ها و علف‌هاي هرز گياهي و اتخاذ تدابير و شيوه هاي مناسب مديريتي جهت حفظ و توليد بهينه با هدف افزايش محصولات كشاورزي و توسعه كشاورزي پايدار، با استفاده از بهترين روش‌هاي كنترلي، بخصوص بهره‌گيري از روش كنترل بيولوژيكي ومديريت تلفيقي آفات، با در نظر گرفتن حداكثر سلامت محيط زيست و بهره‌گيري از توانايي و همكاري سازمان‌ها و نهادهاي اجرائي و نهايتا حفظ دسترنج كشاورزان ازمهمترين اهداف بخش تحقيقات گياهپزشكي است.

وي گفت: بخش تحقيقات خاك وآب مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان مركزي در سال 1368 در گرايشهاي شيمي، حاصلخيزي خاك و تغذيه گياه، بيولوژي خاك، آبياري و فيزيك خاك، آزمايشگاه تجزيه شروع به فعاليت نموده است.

برگزاري چهارمين همايش ملي حبوبات ايران در اراك

سرپرست مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان مركزي گفت: چهارمين همايش ملي حبوبات ايران در اراك با همكاري مركز تحقيقات كشاورزي استان مركزي 19 و 20 بهمن ماه جاري در فرهنگسراي آيينه شهرستان اراك با حضور بيش از 500 نفر از محققين و اساتيد برگزار مي شود.

وي افزود: هدف از برگزاري اين همايش، ارائه آخرين دستاوردهاي تحقيقات حبوبات كشور، بررسي جايگاه حبوبات در بهبود نظام هاي زراعي، بررسي چالش هاي فرآروي توليد حبوبات كشور، چگونگي بكارگيري فناوري هاي نوين در توليد پايدار حبوبات، بررسي جايگاه حبوبات در تغذيه و تبادل دانش فني محققين و متخصصين در زمينه حبوبات است.

سرپرست مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان مركزي گفت: مقالات ارسال شده به دبيرخانه اين همايش 547 عنوان مي باشد كه توسط 50 داور مورد بازبيني و بررسي قرار گرفته است.

داودي راد افزود: از برنامه هاي جنبي اين همايش برگزاري نشست هاي تخصصي با حضور اساتيد و محققان برجسته كشوري و انتشار كتاب و لوح فشرده مجموع مقالات است.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن