تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815492563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش هفتگي؛انجام مذاكرات هسته‌اي در فضاي مثبت و سازنده/ ارائه بودجه 91 با دلار 1150 توماني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش هفتگي؛انجام مذاكرات هسته‌اي در فضاي مثبت و سازنده/ ارائه بودجه 91 با دلار 1150 توماني
انجام مذاكرات هسته‌اي در فضاي مثبت و سازنده/ ارائه بودجه 91 با دلار 1150 توماني
ورود هيئتي از بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي براي مذاكره درباره فعاليتهاي هسته‌اي صلح آميز ايران، تلاش مجلس براي اصلاح قانون هدفمندي يارانه‌ها و ارائه لايحه بودجه 91 به مجلس شوراي اسلامي مهمترين اخبار اين هفته در حوزه سياسي بود.

به گزارش خبرگزاري مهر، سفر علي اكبر صالحي وزير خارجه به اتيوپي و شركت در اجلاس سران آفريقا، سفر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به اندونزي و شركت در اجلاس بين المجالس اسلامي و ارائه بودجه سال 1391 كل كشور، بررسي بحران ايجاد شده در بازار سكه و ارز در جلسه‌اي غير علني با حضور مسئولان اقتصادي دولت در مجلس و تلاش نمايندگان براي اصلاح قانون هدفمندي يارانه ها از مهمترين خبرهاي هفته جاري بود.

5 توصيه توكلي به مجلس درباره نوسانات اخير نرخ ارز و سكه

پس از آنكه روز شنبه بهمني رئيس كل بانك مركزي و حسيني وزير اقتصاد نتوانستند در جلسه اي كه قرار بود در مجلس و با حضور روساي كميسيون هاي تخصصي مجلس برگزار شود، حضور يابند، توكلي با تنظيم نامه‌اي به نمايندگان مجلس دلايل نوسانات اخير بازار ارز و سكه را برشمرد و از نقش انگيزه‌هاي سياسي دولت در اين بحران سخن گفت.

وي رايزني براي روي كار آمدن عناصر توانا و اعتماد برانگيز، اعمال نظارت موثر بر اقدامات دولت، خودداري از تصميماتي كه نقدينگي را افزايش مي‌دهد، جلوگيري از قانون شكني‌هاي دولت در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌هاي انرژي و پرهيز از موضع‌گيري‌هايي كه بر التهاب بازار اثر مي‌گذارند را، 5 راهكاري دانست كه مجلس بايد براي حل مشكل آنها را تعقيب كند.

حضور وزير امور خارجه ايران در اجلاس سران آفريقا

بنا به دعوت اتحاديه آفريقا، صالحي وزيرامورخارجه عصر روز سه شنبه در راس يك هيئت سياسي عازم اتيوپي مقر اين اتحاديه شد.

صالحي در اين سفر با "هايله ماريان دسالگن" معاون اول نخست وزير و وزير خارجه اتيوپي ديدار و گفتگو كرد.

صالحي در اين ديدار ضمن تشريح سياست اصولي ايران درباره همكاري با قاره آفريقا گسترش همكاري في مابين ايران و اين قاره در حوزه مبادلات مردمي، همكاري‌هاي اقتصادي، صنعتي و كشاورزي را با اهميت خواند و با توجه به ظرفيت‌هاي كشورمان در اين زمينه‌ها آمادگي همكاري‌ها براي توسعه آفريقا و اتيوپي را به اطلاع طرف اتيوپيايي رساند.

وي با تاكيد بر ضرورت اجرايي ساختن توافقات، آمادگي ايران براي برگزاري ششمين دور كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي دو كشور در تهران را اعلام و از همتاي اتيوپيايي خود براي سفر به كشورمان دعوت كرد.

رئيس دستگاه دبپلماسي كشورمان در يك نشست خبري نيز با اشاره به توانمندي ايران در زمينه دانش هسته‌اي گفت: ايران گفته بود كه خود مي ‌تواند در امور هسته‌اي مستقل باشد. ايران به دانش هسته‌اي دست يافته اما آنها باور نمي‌كردند. به هر حال امروز شاهد هستيم كه ظرف يك ماه آينده صفحه سوخت هسته‌اي در راكتور تهران قرار خواهد گرفت.

وي در پاسخ به پرسشي در مورد اينكه آيا در قبال مشوق ها غني سازي اورانيوم را تعليق مي كنيد، گفت: غني سازي حق قانوني ما است و طبق "ان پي تي" آن را انجام مي دهيم. هيچ كس حق ندارد از ما بخواهد كه غني سازي را متوقف كنيم.

افزايش ۱۷ درصدي تأييد صلاحيت كانديداها نسبت به مجلس هشتم

سخنگوي شوراي نگهبان روز شنبه با بيان اينكه در تاييد صلاحيت كانديداهاي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي 17 درصد رشد نسبت به مجلس هشتم داشته ايم، گفت: 55درصد داوطلبان انتخابات تاييد صلاحيت شدند.

كدخدايي اعلام كرد روز 21 بهمن نتيجه نهايي بررسي صلاحيت ها از سوي شوراي نگهبان اعلام مي‌شود.

طرح توقف صادرات نفت به اروپا در كميسيون انرژي بررسي مي‌شود

به دنبال تلاش اتحاديه اروپا براي تحريم نفتي ايران جمعي از نمايندگان در تلاشند تا طرحي تنظيم كرده و به صحن مجلس ارائه كنند تا با تصويب آن از دولت بخواهند صادرات نفت به اروپا را قبل از اعمال اين تحريم ها، متوقف كند.

سخنگوي كميسيون انرژي مجلس در همين رابطه يادوآور شد: درگفتگوي نمايندگان مقرر شد اين طرح ابتدا به كميسيون انرژي ارايه شود تا با بررسي‌هاي كارشناسي و براساس شرايط و مصالح موجود تنظيم شود. همچنين قرار است در تهيه اين طرح با مسئولان دولتي نيز رايزني‌هايي شود تا مشخص شود تا ما در چه شرايطي قرار داريم و قراردادهاي در چه وضعيتي است.

جلسه غيرعلني مجلس با مردان اقتصادي دولت و بررسي موضوع بازار سكه و ارز

مسئولان اقتصادي حاضر در جلسه غير علني روز يكشنبه مجلس شوراي اسلامي با تشريح چگونگي اعمال سياست‌هاي خود در بازار سكه و ارز ابراز اميدواري كردند بازار هر چه سريعتر تحت كنترل قرار گيرد، با اين حال برخي از نمايندگان معتقدند مسئولان دولتي در اين جلسه حرف جديدي نداشتند.

در اين جلسه دولتي ها به تشريح اعمال سياست افزايش نرخ سود و اعلام نرخ رسمي براي ارز تكيه كردند و ابراز اميدواري كردند كه از اين مسير بازار سكه و ارز كنترل شود و جلوي نوسانات شديد قيمت گرفته شود.

به گزارش مهر، در اين جلسه علاوه بر سخنراني سيد شمس الدين حسيني وزير اقتصاد، مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت و محمود بهمني رئيس بانك مركزي، احمد توكلي نماينده تهران و رئيس مركز پژوهش هاي مجلس، غلامرضا مصباحي مقدم رئيس كميسيون ويژه مجلس و نماينده تهران و سيد حسين هاشمي رئيس كميسيون صنايع و معادن نقطه نظرات خود را در خصوص بازار سكه و ارز مطرح كرده اند.

انتقاد نمايندگان مجلس به نمايندگان دولتي حاضر در جلسه غيرعلني، تاخير آنها در ورود به بازار سكه و ارز بود، اكثر آنان معتقدند در صورتي كه دولت نرخ سود بانكي را در زمان مناسب بالا مي‌برد مطمئناً مشكلات كنوني پيش نمي‌آمد و شاهد نوسان قيمت‌ها تا اين حد نبوديم.

هيئت آژانس بين المللي انرژي اتمي يكشنبه وارد تهران شد

روز يكشنبه هيئتي از بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي براي مذاكره درباره فعاليتهاي هسته اي صلح آميز كشورمان وارد تهران شد.رياست اين هيئت را هرمان ناكارتس برعهده داشت.

بنا بر اخبار منتشر شده، مذاكرات سه روزه مسئولان جمهوري اسلامي ايران با نمايندگان آژانس بين المللي انرژي اتمي در فضايي مثبت و سازنده انجام شد و دوطرف در خصوص تداوم مذاكرات و همچنين زمان دقيق مذاكرات آتي به توافق رسيدند.

مذاكرات ايران با نمايندگان آژانس بين المللي انرژي اتمي بعد از گذشت سه روز، سه شنبه به پايان رسيد.

سفر لاريجاني به اندونزي و شركت در اجلاس بين المجالس اسلامي

علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي كه روز يكشنبه براي شركت در هفتمين مجمع عمومي اتحاديه بين المجالس اسلامي به اندونزي سفر كرده بود روز دوشنبه درسخنراني در اين اجلاس گفت: استفاده ابزاري و دروغين غرب از شعارهاي دمكراسي و صلح طلبي مشكل مهم امروز جهان است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين بازداشت رئيس مجلس فلسطين را محكوم كرد و خواستار آزادي فوري وي شد.
لاريجاني با ارايه پيشنهادهايي خواستار حفظ وحدت مسلمانان بر اساس آموزه هاي ديني شد.

لاريجاني در بخش ديگراي از سخنان خود با اشاره به ترور دانشمندان هسته اي ايران، گفت: براي مبارزه با پديده زشت و موهن تروريست از دبيرخانه مي خواهيم كميته اي را براي يافتن راه هاي مبارزه و روشنگري براي افشاي پشتيبانان تروريست ها به ويژه رژيم صهيونيستي تشكيل دهد.

وي ادامه داد: از پارلمان هاي كشورهاي اسلامي مي خواهم حمايت جدي خود را از جنبش بيداري اسلامي اعلام كنند.

لاريجاني با تقدير از دولت اندونزي در برگزاري هفتمين اجلاس مجمع عمومي بين المجالس اسلامي، از كميته اجرايي اين اتحاديه دعوت كرد تا جلسه آينده خود را در شهر تاريخي اصفهان برگزار كنند.

فهرست 130 نفره جبهه پايداري قطعي شد

محمد باقر لنكراني سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در نشست خبري كه روز دوشنبه برگزار شد با اعلام اينكه فهرست 130 نفره اين جبهه براي انتخابات مجلس نهم قطعي شده است، گفت: اگر دو كانديداي خانم و آقا در شرايط مساوي داشته باشيم ترجيح مي‌دهيم كانديداي خانم را انتخاب كنيم تا بتوانيم مسائل و مشكلات مربوط به زنان را در مجلس آينده بررسي كنيم.

وي در بخشي از سخنان خود با تأكيد بر اينكه جبهه پايداري به دنبال مصادره مناصب حكومتي يا حضور در قوه اي خاص نيست، گفت: جبهه پايداري معتقد است با توسل به گفتمان امام و رهبري مي توان مسير انقلاب را به سر منزل مقصود رساند.

وي افزود: جبهه پايداري براي حضور در انتخابات شكل نگرفته ولي وظيفه خود مي داند در عرصه انتخابات مجلس براي ترويج اين گفتمان حضور يابد.

لنكراني تصريح كرد: برخي ادعاي طرفداري از دموكراسي دارند و از سوي ديگر تلاش مي كنند صلاحيت افرادي را كه داراي مشكلات بزرگي هستند برطرف كنند، و به ما مي گويند در انتخابات شركت نكنيد چون احتمال ورود انحرافيون وجود دارند.

وي در خصوص نوسانات اخير بازار سكه و ارز گفت: بعضي شواهد نمايانگر اين حقيقت است كه اغتشاشات بازار سكه و ارز طبيعي نبوده و افرادي براي كسب ثروت و عده اي به دليل عدم عمل به وظايف نظارتي خود در آن مقصر بودند كه البته با حضور مقتدرانه دولت و حمايت مجلس اين مشكل برطرف شد.

سخنگوي جبهه پايداري با اشاره به تحريم هاي بي سابقه غرب عليه ايران گفت: پس از تصويب اين تحريم هاي بي سابقه عده‌اي در داخل اعلام كردند كه جمهوري اسلامي در وضعيت شعب ابي طالب و قحطي قرار دارد، اما در واقع كشور ما كشور بزرگي است و توانمندي هاي دروني زيادي دارد و جهان نيز جهان بزرگي است و ايران با اين تحريم ها محصور و منزوي نخواهد شد.

قيام ملتهاي منطقه جزئي از مبارزه بشريت با ديكتاتوري جهاني صهيونيستهاست

صدها نفر از جوانان 73 كشور جهان از جمله جوانان مصر، تونس، ليبي، لبنان، يمن، بحرين و فلسطين روز دوشنبه در فضايي صميمانه و لبريز احساسات اسلامي و انقلابي، با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.

رهبر انقلاب در اين ديدار با اشاره به «تسلط شبكه ديكتاتوري پيچيده، خطرناك، فاسد و شيطاني صهيونيستها و قدرتهاي استكباري» بر جهان تاكيد كردند: قيام ملتهاي منطقه عليه ديكتاتورهاي وابسته، جزئي از مبارزه بشريت با ديكتاتوري جهاني صهيونيستهاست.

رهبر انقلاب اسلامي، حضور هوشيارانه و استقامت ملتها در ميدان را زمينه ساز تحقق بدون ترديد نصرتهاي الهي خواندند و افزودند: در پرتو تحقق وعده هاي پروردگار، صهيونيستها، شيطان بزرگ امريكا و قدرتهاي غربي امروز در مقابل بيداري اسلامي احساس ناتواني مي كنند و اين احساس ضعف و شكست هر روز بيشتر خواهد شد.

ايشان تجربيات 32 ساله جمهوري اسلامي در مقابله با انواع توطئه هاي امريكا و ديگر دشمنان اسلام را يادآور شدند و افزودند: مستكبران براي شكست جمهوري اسلامي هركاري كه از دستشان برآمده انجام داده اند اما تاكنون در همه مراحل از ملت ايران تودهني خورده اند و از اين به بعد نيز جز شكست و ناكامي چيزي نصيبشان نخواهد شد.

جريان انحرافي درصدد فرسايش دولت

جبهه متحد اصولگرايان با صدور بيانيه اي اعلام كرد جريان انحرافي درصدد فرسايش دولت است.

پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان در پاسخ به سوالي مبني براينكه نسبت دولت و جريان انحرافي چيست؟ آورده است: يكي از تلاش‏هاي جريان انحرافي تطبيق خود بر تمام قوه مجريه است بدين معني كه اعتقاد به وجود جريان انحرافي اعتقاد به انحراف يك قوه از نظام اسلامي است. اين تأويل نادرست به صورت آشكار در خدمت تعميق فاصله بين قواي نظام و در راستايي اهداف نظام سلطه است

جبهه متحد اصولگرايان درخصوص ارتباط جريان انحرافي با دولت نيز تاكيد كرده است: جريان انحرافي با عوض كردن جاي موضوعات فرعي با موضوعات اصلي سعي دارد توان دولت را فرسايش داده و با مساوي كردن ماهيت خود با كل بدنه دولت موجب فاصله گرفتن مردم از دولت و از بين بردن سرمايه اجتماعي به دست آمده شود.

اين جريان با عوض كردن جاي موضوعات فرعي با موضوعات اصلي سعي دارد توان دولت را فرسايش داده و با مساوي كردن ماهيت خود با كل بدنه دولت موجب فاصله گرفتن مردم از دولت و از بين بردن سرمايه اجتماعي به دست آمده مي شود.

جريان انحرافي سعي دارد دل مشغولي‌هاي خود را موضوع اصلي كشور نمايد. گاهي با چاپ يك ويژه نامه و گاهي با چند ملاقات و مذاكره و چراغ سبز به ايادي نظام سلطه و گاهي هم در قالب افشاگري اسناد بر عليه مسئولين كشور سعي ميكنند خبر اول رسانه ها باشند تا به قول خودشان قواعد و زمين بازي را آنها تعريف كرده باشند. اين هوشياري مردم بصير ايران اسلامي است كه با قدرداني از زحمات دولت و نكوهش جريان انحرافي قدرت تمايز تفكيك خود را به رخ فتنه گران و منحرفين خواهند كشيد.

پاسخ هاي تكراري نمايندگان دولت به طرح سئوال از رئيس جمهور و قانع نشدن طراحان سئوال

مصطفي رضا حسيني سخنگوي طراحان سوال از رئيس جمهور در گفتگو با خبرنگار پارلماني مهر گفت: نمايندگان دولتي حاضر در كميسيون هاي فرهنگي و اقتصادي مجلس كه براي پاسخ به 5 محور طرح سوال از رئيس جمهور به مجلس آمدند، صرفا از اقدامات دولت در هدفمندي يارانه ها دفاع كردند، و به نظر مي آيد سئوال كنندگان از پاسخ هاي دريافتي در اين دو كميسيون مانند 4 كميسيون قبلي رضايت ندارند.

به گزارش مهر، نحوه هزينه كرد 1500 ميليارد تومان بودجه ارتقاء شاخصه فرهنگي، عدم اجراي قانون عفاف و حجاب، عدم معرفي وزير ورزش و امور جوانان پس از 5 ماه از تشكيل اين وزارتخانه و ترويج مكتب ايراني به جاي مكتب اسلامي 4 سئوالي بود كه در اين كميسيون مطرح شد و نمايندگان دولتي توجيهات خود را داشتند.

التهابات بازار ارز دامن واردات دارو را گرفت

رئيس كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران پارلماني با اشاره به تاخير سه ماهه دولت در ارائه ارز مرجع به واردكنندگان دارو و مواد اوليه توليد دارو از نامه كميسيون به رئيس جمهور خبر داد.

وي با اشاره به نامه كميسيون بهداشت به رئيس جمهور گفت: در اين نامه تاكيد كرده ايم اگر بانك مركزي هر چه سريعتر به تعهدات خود عمل نكند و ارز مرجع را در اختيار واردكنندگان دارو قرار ندهد مشكلات زيادي براي بيماران به وجود خواهد آمد.

شهرياري افزود: ارز مرجع براي تامين داروي بيماري هاي خاص، صعب العلاج و سرطان و تامين مواد اوليه داروهايي كه در داخل توليد مي شود مورد نياز است.

مجلس به اصلاح فوري قانون هدفمندي يارانه‌ها راي داد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه با 121 راي موافق با بررسي فوري طرح اصلاح قانون هدفمندي يارانه‌ها موافقت كردند.

اين طرح روز سه شنبه به هيئت رئيسه مجلس داده شد. طراحان با ارائه اين طرح در تلاشند در اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها، دولت را در مسيري قرار دهند كه در اجراي اين قانون به بخش توليد و نيازهاي خانواده هاي ضعيف و اقشار پايين جامعه توجه بيشتري داشته باشد و در صورت اضافه كردن يارانه به خانوارها، اين يارانه مازاد نسبت به آنچه قبلا به صورت نقدي پرداخت مي شد، به صورت حمايت بيمه اي، اشتغال و مسكن باشد.

ارائه لايجه بودجه 91 به مجلس با حدود دو ماه تاخير

رئيس‌جمهور پس از چشم انتظاري دو ماهه اهالي بهارستان لايحه بودجه 510 هزار ميليارد توماني كه بر اساس دلار 1150 تومان و نفت بشكه‌اي 85 دلار تنظيم شده است را به علي لاريجاني تحويل داد.

محمود احمدي نژاد روز چهارشنبه در صحن علني مجلس با تشريح ويژگي‌هاي لايحه بودجه سال 91 كل كشور گفت: حدود 400 هزار ميليارد تومان از بودجه كل كشور به بودجه شركتهاي دولتي اختصاص دارد.

رئيس جمهور هنگام ارائه اين لايحه به مجلس به محورهايي نظير بودجه فرهنگي با رويكرد تقويت وحدت ملي و هويت ايراني اسلامي، حمايت و توانمندسازي بخش خصوصي به صورت تعاوني و غيرتعاوني، تقويت زيرساخت ها براي انسجام ملي و اعتلاي هويت جوانان متناسب با آرمانهاي بللند انقلاب، تقويت نهاد خانواده و جايگاه زن در عرصه عمومي، افزايش توليدات و صادرات كشور، ارتقاي سهم علمي كشور در توليدات علمي جهان، افزايش نشاط اجتماعي با تاكيد بر برنامه هاي فرهنگي و ورزشي، كاهش سهم مردم از هزينه هاي سلامت از طريق بهبود ساختارها و فرآيندها و افزايش كمك دولت، تمركز زدايي و توسعه اختيار استانها، گسترش كمي و كيفي نظام تامين اجتماعي، حمايت از حضور فعال بخش غير دولتي، اهتمام جدي به كاهش وابستگي دولت به نفت، تكميل و بهره برداري از پروژه هاي در دست اجرا، توجه ويژه به عمران روستايي و عمران شهرهاي كوچك، توانمندي دفاعي كشور و قدرت بازدارندگي، توانمندسازي نظام آموزشي، تلاش براي ضابطه مند نمودن بودجه شركت هاي دولتي و كاهش هزينه هاي جاري آنها، پيگيري سياست هاي اقتصادي متناسب با سرمايه هاي مادي و معنوي كشور به عنوان محورهاي مورد توجه لايحه بودجه 91 اشاره كرد.

احمدي نژاد ازنمايندگان مجلس خواست تا با كار چند شيفته روي بودجه 91 ، بودجه را هر چه زودتر تحويل دولت دهند.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن