تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809997408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اميدوارم فغاني داوري خوبي داشته باشد مظلومي: 4 پيروزي پي در پي ما را مغرور نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: اميدوارم فغاني داوري خوبي داشته باشد مظلومي: 4 پيروزي پي در پي ما را مغرور نمي‌كند
ايران ورزشي- پرويز مظلومي در نشست خبري پيش از بازي با پرسپوليس همچون هميشه خندان و شاداب نشان داد. اطرافيان مظلومي معتقدند هرگاه او چنين پرروحيه و شاداب است استقلال برنده دربي مي‌شود! آيا تاريخ دوباره براي استقلال تكرار خواهد شد؟! آيا استقلال مي‌تواند با مربيگري پرويز مظلومي پنجگانه خود در دربي‌ها را كامل كند؟

در حالي با پرسپوليس بازي مي‌كنيد كه مقابل تراكتورسازي محروم‌هاي زيادي داريد.
گذشت آن زمان كه سه امتياز قبل از دربي را فدا كنيم و به خاطر بازي با پرسپوليس بازي قبل آن را جدي نگيريم. اگر مي‌باختيم موقعيت خود را در صدر جدول از دست مي‌داديم بنابراين ريسك كرديم و بازيكنان با تمام توان بازي كردند. هر چند قبل از بازي با بازيكنان دو كارته تيمم صحبت كرده بودم اما حالا آنها اخطار گرفته‌اند و نمي‌توان به خاطر اين مساله عزاداري كنيم كه چرا آنها را از دست داده‌ايم.
جباري به اين بازي مي‌رسد؟
وضعيت اين بازيكن هنوز مشخص نيست و منتظرم تا فردا گزارش كامل پزشكان تيم را دريافت كنم. اگر بتوانيم از اين بازيكن استفاده مي‌كنيم ولي سلامتي و آينده او را به خطر نمي‌اندازم. مطمئن باشيد اگر آسيب ديدگي جباري به گونه‌اي باشد كه در صورت بازي لطمه بخورد هرگز ريسك نمي‌كنم. هر چند او ستون تيم ما محسوب مي‌شود اما حالا مسووليتمان سنگين‌تر است و بازيكنان بايد تلاش بيشتري كنند.
شرايط روحي استقلال چگونه است؟
دربي هميشه حساسيت خاص خودش را دارد و هر دو تيم تلاش مي‌كنند كه جواب هوادارانشان را بدهند. ما شرايط روحي خيلي خوبي داريم و پيروزي‌هاي گذشته ما را مغرور نمي‌كند. خوشبختانه اندوخته روحي خوبي را به دست آورده‌ايم و مي‌دانيم كه پرسپوليس تيم خوبي است و دنيزلي با آمدنش تغييراتي را در اين تيم ايجاد كرده اما نسبت به آنها آشنا هستيم.
طي روزهاي گذشته تمرين‌هاي منظمي برگزار كرديد؟
متاسفانه فشردگي بازي‌ها به گونه‌اي است كه نتوانستيم كار تاكتيكي كنيم و تنها به صورت تئوري با بچه‌ها كار كرديم. در اين بارندگي و برف فقط ريكاوري انجام داديم و شايد فقط توانسته باشيم خستگي بازي سنگين و پرفشار تراكتورسازي را از بدن آنها خارج كنيم. با اين وجود تمرين‌ها منظم بود.
چه توصيه‌اي براي هواداران داريد؟
آنها در چند بازي گذشته فرهنگ خود را نشان دادند و اميدوارم به همين شكل رفتار كنند. اگر تماشاگران اجازه بدهند بازيكنان مي‌توانند بدون استرس كار خود را انجام دهند اما اگر خداي ناكرده حركت ديگري از آنها سر بزند، بازيكنان خلاقيت خود را نمي‌توانند در زمين پياده كنند. اميدوارم اتحاد و يكدلي داشته باشيم و جوي كه قبل از بازي براي ما به وجود آوردند، روي داوري لطمه نخورد.
از انتخاب فغاني خوشحاليد؟
از اينكه فغاني را انتخاب كرده‌اند خوشحالم و آنها داور خوبي را به كار گرفته‌اند اما در اين شرايط كه به خاطر گرفتن يك پنالتي اين جو را درست كرده‌اند، اميدوار هستم داوري خوبي را از او شاهد باشيم. من نگران هستم كه اين مساله را عنوان كردم و متاسفانه دو ساعت يك برنامه را به يك پنالتي گرفته شده اختصاص دادند و اسمي از آن برنامه نمي‌برم.
تفكرات شما در اين بازي چيست؟
مربي طبق شرايط، تيم را ارنج مي‌كند. شرايط بازي با تراكتورسازي با اين مسابقه فرق دارد. هميشه مقابل پرسپوليس نيروهاي تهاجمي را بيشتر گذاشته‌ام و تاكتيك مناسبي را اتخاذ كرده‌ام. دفاع كردن نوعي باخت است و اگر با اين تفكر وارد زمين شويم، اشتباه كرده‌ايم. بايد روي زمين حواسمان را جمع كنيم چون پرسپوليس بازيكنان تكنيكي دارد كه ممكن است ما را دچار مشكل كنند.
شما هميشه از آرامش به عنوان رمز موفقيت حرف زديد، حالا هم آرامش داريد؟
مي‌بينيد با كسالتي كه دارم راحت سر جايم نشسته‌ام. جنازه ما هم بايد به زمين برود. با اينكه چند مهره تاثيرگذارم را در اختيار ندارم آرام هستم اما آرامش من امشب قبل از بازي مشخص مي‌شود. ‌اينگونه نيستيم كه در باد دربي‌هاي قبل بخوابيم و تمركز‌مان تنها روي اين بازي است.
جانشين جباري كيست؟
يكي را پيدا مي‌كنيم و داخل زمين مي‌فرستيم، خيالتان راحت. 10 نفره به زمين نمي‌رويم. ان‌شاءا...كه او باشد ولي اگر او نبود جانشين او را معرفي خواهيم كرد.

شايد ستاره دربي شود

دربي 74 با همه دربي‌هايي كه مهدي رحمتي تاكنون پشت سر گذاشته فرق مي‌كند. دليل اين تفاوت غيبت ستاره‌هاي استقلال در اين ميدان بزرگ است. همه نگاه‌ها به دست‌هاي او و شيرجه‌هاي بلندش دوخته شده است. آبي‌ها براي رسيدن به حداقل امتياز دربي در شرايط نابرابر بازي امروز چشم به دروازه‌بان چالاك خود دوخته‌اند. اين بازي يك فرصت بزرگ هم براي سيد مهدي رحمتي هست؛‌ اينكه با واكنش‌هاي خود انتقام آن شكست فصل ششم را از مصطفي دنيزلي بگيرد و البته به پيروزي‌هايش در دربي‌هاي اخير تداوم ببخشد. آيا رحمتي مي‌تواند ستاره استقلال در دربي 74 باشد؟!

سايه به سايه كريمي

آن روز كه باشگاه استقلال ميثم حسيني را خريد هيچ‌كس تصورش را كه روزي اين بازيكن به يكي از اركان اصلي اين تيم تبديل بشود، نمي‌كرد. حالا حضور حسيني در تركيب اصلي استقلال به يك عادت تبديل شده است. حسيني طبق معمول در دفاع چپ بازي خواهد كرد. اگر او بتواند در زمان حملات استقلال به خط حمله تيمش اضافه شود به يك دفاع چپ كامل تبديل خواهد شد. حسيني در دربي 74 بيش از همه بايد حواسش را معطوف به حركات علي كريمي كند تا دوباره بازيكن شماره 8 پرسپوليس را مثل دربي قبل ناكام بگذارد.

اولين كاپيتاني دربي؟

اتفاق غيرمنتظره‌اي در راه است. شايد پژمان كاپيتان استقلال در اين ميدان باشد اگر هم نباشد او در غياب ستاره‌ها آنقدر زير ذره‌بين هست كه تا پايان بازي حركاتش مورد توجه هواداران استقلال قرار بگيرد. پژمان در دربي 71 پرسپوليس را صاحب يك پنالتي كرد اما آن پنالتي با خوش‌شانسي راهي اوت شد. دور از ذهن نيست كه امروز مهاجمان پرسپوليس باز هم دنبال گرفتن پنالتي از منتظري باشند. البته منتظري از نظر تجربي آنقدر در شرايط ايده‌آلي قرار دارد كه با اندكي تمركز رواني بتواند يك نمايش بي‌نقص را در نبرد هفتاد و چهارم ارائه كند.

نيم نگاهي به گلزني

در دربي نيمه‌رسمي جام ولايت گل تساوي استقلال را به ثمر رساند تا نامش ميان گلزنان اين بازي بزرگ به ثبت برسد اما حنيف خيلي دوست دارد در يك دربي رسمي هم دروازه پرسپوليس را باز كند. حضور او هم مثل پژمان و مهدي رحمتي در تركيب اصلي قطعي است. حنيف هم در روزي كه استقلال در خط مياني مهره‌هاي شاخص خود را در اختيار ندارد مي‌تواند يك بازيكن كليدي باشد. البته حنيف همواره در دربي‌ها بازيكن خوبي براي استقلال بوده و كمتر دچار اشتباه مي‌شود اما اين بار كه هافبك‌هاي شاخص نيستند بايد ديد كه آيا حنيف مثل بازي‌هاي قبل بدون اشتباه خواهد بود؟

سربلند از آزمون بزرگ؟

مدافع راست اهوازي استقلال تنها در يك دربي غيررسمي (همان دربي جام ولايت)‌ براي استقلال به ميدان رفت و تجربه دربي‌هاي رسمي را ندارد. اگر در نهايت او وارد تركيب اصلي بشود كه احتمالش نسبت به مهدي اميرآبادي بيشتر است اولين دربي رسمي خود را پشت سر خواهد گذاشت. حمودي در اين بازي كه خسرو حيدري نيست وظيفه بسيار سنگيني بر دوش دارد. واقعيت اين است كه تاكنون حمودي نتوانسته بازيكن كليدي در حملات استقلال باشد. او در دفاع بي‌نقص كار مي‌كند اما زمان حمله كيفيت بازي‌اش كاهش مي‌يابد. حال بايد منتظر ماند و ديد حمودي سنت‌شكني خواهد كرد يا خير؟!

به دنبال يك بازي متفاوت

در غياب جي لويد ساموئل و البته تيموريان راهي جز بازي دادن به الونگ در خط مياني نيست. الونگ سابقه بازي در دربي را هم دارد و از نظر تجربي مشكلي بابت حضور در اين ميدان ندارد. پست تخصصي الونگ دفاع مياني است اما به ناچار بايد او را در خط مياني و به عنوان يكي از هافبك‌هاي دفاعي قرار داد. اينكه الونگ چه كيفيتي را از خود بروز دهد مشخص نيست اما واقعيت اين است كه ارائه يك بازي متفاوت مي‌تواند اين كامروني را در آينده به يكي از مدعيان حضور در تركيب اصلي بدل كند.

هم بازيسازي ، هم تخريب

انتظارها از كيانوش رحمتي بيش از ساير بازيكنان است. كيانوش عصر امروز هم بايد در امر بازيسازي به مهاجمان ياري رساند و هم در تخريب بازي حريف به مدافعان خودي. كيانوش زماني در تيم سايپا اين مسووليت را همزمان انجام مي‌داد اما در استقلال وظايف او تا حدودي محدود شده است. با توجه به مصدوميت آندو و جباري، امروز كيانوش آزادانه مي‌تواند در خدمت مهاجمان هم باشد. شايد غيبت جباري در نهايت كادر فني استقلال را مجاب كند او را به جاي زندي در پست جباري بازي دهند.

در فكر گل چهارم

آرش در رأس خط حمله بازي مي‌كند يا گوش چپ؟ شايد هم در آخرين لحظه او گوش راست باشد. برهاني توانايي بازي در همه اين پست‌ها را دارد. در روزي كه مشكلات در خط مياني استقلال به نقطه اوج رسيده، بودن برهاني يك موهبت است. آرش خيلي دوست دارد دروازه پرسپوليس را براي چهارمين بار باز كند. برهاني تاكنون 3 گل در دربي‌ها (با احتساب دربي جام ولايت) براي استقلال زده و به شدت دنبال رسيدن به عدد 4 است البته آرش بايد تلاش بيشتري كند چون ديگر جباري نيست كه او را در موقعيت تك به تك قرار دهد!

جانشين مجتبي!

براي بازيكني با تجربه و محبوبيت فريدون زندي كه مدت‌ها است از تيم ملي دور شده دربي يك فرصت طلايي است تا بار ديگر شايستگي‌هاي خود را به اثبات برساند. زندي امروز به احتمال فراوان در پستي بازي مي‌كند كه در بازي‌هاي قبل در اختيار مجتبي جباري بود. او بايد بار ديگر نبوغ خود در بازيسازي را به رخ تماشاگر اول اين بازي (كروش) ‌بكشد. شايد دربي 74 دروازه‌‌اي باشد به سوي بازگشت دوباره او به تيم ملي. آيا زندي توانايي اين مهم را دارد؟ منتظر شروع بازي مي‌مانيم.

گوش راست مطمئن

گوش راست استقلال با بودن اسماعيل شريفات احساس ضعف نمي‌كند. اسماعيل كارش را به خوبي بلد است. او تمام خصوصيات يك گوش راست رونده، طراح و البته گلزن را دارد. دوندگي نيز شاخصه اصلي بازي او است. پرويز مظلومي دغدغه‌اي از بابت اينكه اوضاع تيمش در اين پست چه خواهد شد ندارد. تنها نگراني بابت شريفات فقط اين است كه او زود هيجاني نشده و از جريان بازي خارج نشود وگرنه اسماعيل بازيكن شايسته‌اي براي قرار گرفتن در اين پست حساس است.

اولين گل دربي اش را مي‌زند؟

احتمال اينكه ميلاد به عنوان مهاجم نوك در تركيب استقلال قرار بگيرد، بيش از آرش برهاني است. او از سرعت كمتري برخوردار است اما در زدن ضربات آخر تبحر و مهارت فراواني دارد البته ميلاد در بازي‌هاي اخير گلي براي استقلال نزده و مهمتر اينكه تاكنون نامش در دربي به عنوان گلزن ثبت نشده است. شايد اين بازي منجر به شكسته شدن طلسم گلزني‌هاي ميلاد در دربي‌ها شود. شيريني اين اتفاق براي ميلاد وقتي بيشتر خواهد شد كه ميلاد با ضربه كاشته دروازه پرسپوليس را فرو ريزد.

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن