تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815538798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصيطرح افزايش بهره وري در كشاورزي منابع طبيعي را تهديد مي‏كندپديده زمين‏خواري در كشور همه گير شده است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: اختصاصيطرح افزايش بهره وري در كشاورزي منابع طبيعي را تهديد مي‏كندپديده زمين‏خواري در كشور همه گير شده است
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي عضو جامعه جنگلباني گفت: با توجه به تاريخ 50 ساله اخير، در برخي مقاطع زماني تجاوز به عرصه‏هاي منابع طبيعي و ملي توسعه يافته و تا حدودي همه گير شده است.


كاظم نصرتي نصر آبادي عضو جامعه جنلگباني ايران در گفت و گو با خبرنگار موج با اعلام اين مطلب اظهار داشت: زمين‏خواري يكي از چالش‏هايي است كه در چند سال اخير دامنگير مملكت شده است. مالكيت زمين، آب و چراگاه از دير باز در كشور ما مهم بوده و بسياري از درگيري‏ها، تضاد و تقابل‏ها به اين موضوع مربوط مي‏شود.
وي گفت: واگذاري ده هكتاري‏ها در غرب مازندران و شمال كشور كه به اواخر دهه 40 باز مي‏گردد، موجي از تخريب را در جنگل‏هاي شمال به وجود آورد. پس از ملي شدن جنگل‏ها و مراتع به دليل تغيير نظام مالكيت، عرصه‏هاي وسيعي از منابع تخريب شد.
نصرتي افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 57 و تغيير ساختار سياسي كشور، موجي از تخريب در عرصه‏هاي طبيعي كشور به وجود آمد. ماده 34 و اصلاحيه‏هاي مكرر پس از آن تخريب وسيعي به همراه داشت. ادغام و جداسازي‏هاي پي در پي و تزلزل تشكيلاتي سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخيزداري كشور و مديريت حاكم بر آن، باعث افزايش تخريب‏ها و تجاوزات در عرصه‏هاي طبيعي كشور شد.
وي با اشاره به واگذاري‏هاي وسيع و گسترده در نيمه اول دهه 70 و واگذاري گسترده اراضي در جنوب كشور خاطر نشان كرد: اين قبيل رفتارها باعث تشديد تخريب‏ها شد. پس از اجراي طرح طوبي در نيمه دوم دهه 70 عليرغم اين كه باعث گسترش باغات شد، ولي با توجه به خشكسالي‏هاي اخير به نوعي تخريب عرصه‏هاي طبيعي را به همراه داشت.
عضو جامعه جنگباني ايران افزود: مطرح شدن بوستان خانواده در سطح كشور و جريان يافتن آن در وزارت جهاد كشاورزي و بدنه دولت باعث شد بسياري از افرادي كه به منابع طبيعي چشم طمع دوخته بودند به اهداف خود برسند.
وي با اشاره به طرح اخير مجلس شوراي اسلامي با عنوان افزايش بهره‏وري كشاورزي اظهار داشت: متاسفانه در صورت تصويب اين طرح به خصوص ماده 8 آن، ديگر در اطراف شهرها جايي براي منابع طبيعي، محيط زيست، تفريح و تفرج باقي نخواهد گذاشت. اين ماده واگذاري وسيع اراضي طبيعي براي فعاليت‏هاي مختلف به ويژه مسكن و ويلا مطرح شده و با اجراي آن، ديگر جايي براي پياده روي و كوهنوردي باقي نخواهد ماند.
نصرتي افزود: به نظر مي‏رسد تمام كساني كه در 40 سال گذشته به تملك و تصرف عرصه‏هاي منابع طبيعي چشم داشته و براي آنها امكاني به وجود نيامده بود كه به اهداف خود دست يابند، با تصويب اين قانون و اجراي آن به آمال و آرزوهاي ديرينه خود خواهند رسيد.
وي تاكيد كرد: به نظر مي‏رسد برخي از جناح‏ها در كشور در صدد هستند با روش‏هاي مختلف، تمام منابع كشور را به نام خود كنند.

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن