تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815392404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موضع اردوغان در داووس صهيونيستها را به تكاپو افكنده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: موضع اردوغان در داووس صهيونيستها را به تكاپو افكنده است
تهران - وزارت جنگ رژيم صهيونيستي اعلام كرد در واكنش به موضع نخست وزير تركيه در برابر رئيس جمهوري اين رژيم در اجلاس داووس سوئيس، "در حال مطالعه است تا در صورت لزوم پيشنهاد تركيه براي خريد سكوي نظامي پيشرفته ساخت اسراييل را رد كند".


به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، يكي از مقامات وزارت جنگ اين رژيم روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه جروزالم پست در روز دوشنبه با اعلام اين خبر گفت: ما همانگونه كه به دو كشور اردن و مصر سكوهاي پيشرفته نظامي نمي فروشيم، ممكن است تصميم بگيريم به تركيه هم اين تسليحات را نفروشيم .
اين نظامي صهيونيست كه اين روزنامه نامش را فاش نكرد، نوع سكوي پيشرفته نظامي كه تركيه تقاضاي خريد آن را كرده مشخص نكرده اند
جروزالم پست در ادامه افزود: اسرائيل و تركيه پيوندهاي محكم نظامي با يكديگر دارند و از اين روي مقامات اسرائيل نگران آنند كه ارتش اهميت و قدرت نفوذ خود را درون حكومت تركيه از دست بدهد.
اين نظامي صهيونيست در ادامه گفت: تركيه چشم به كشورهاي عرب ميانه رو دوخته و اميدوار است روابطش را با اين كشورها مستحكم سازد.
به گفته مقامات رسمي تركيه اخيرا پيشنهادهاي متعددي براي خريد تسليحات پيشرفته به اسرائيل داده اما با توجه به چرخشي كه در پيوندهاي سياسي ميان تل آويو و آنكارا ايجاد شده است، امكان دارد در تائيد اين پيشنهادها تجديد نظر شود.
وزارت جنگ رژيم صهيونيستي ابراز نگراني كرده است كه بحران سياسي به وجود آمده ميان تركيه و اسرائيل موجب شود آنكارا به نيروي هوايي اسرائيل اجازه آموزش افسران نيروي هوايي تركيه و پرواز هواپيماهاي اين رژيم بر فراز آسمان تركيه را لغو كند.
يك مقام نظامي ديگر صهيونيست هم گفت: هيچ كس هنوز نمي داند اين بحران چه تاثيري بر روابط دو كشور به ويژه در سطح نظامي خواهد داشت . بايد منتظر ماند تا ببينيم روند پيشرفت اوضاع چگونه خواهدبود.
تركيه و اسرائيل روابط پيشرفته تجاري نيز با يكديگر دارند و مقامات اسرائيل نگران آنند كه بحران پيش آمده بر اين روابط نيز تاثير منفي برجاي گذارد.
ارزش روابط تجاري دو كشور سالانه بالغ بر چهار ميليارد دلار است كه 60 درصد آن مربوط به صادرات تركيه به فلسطين اشغالي است .
صنعت گردشگري نيز منبع درآمد ديگر اقتصاد تركيه است و در سال 2008 طبق آمارهاي دولتي، 580 هزار گردشگر اسرائيلي به تركيه سفر كردند اما از زمان تهاجم وحشيانه نظامي اسرائيل به غزه، پرواز مسافران اسرائيلي به تركيه 70 درصد كاهش يافت .
با اين حال يك مقام ديپلماتيك اسرائيل هم به جروزالم پست گفت: هيچيك از پيوندهاي تجاري ميان دو كشور قطع نشده است، بخصوص طرحها براي زيرساختهاي مشترك اسرائيل و تركيه و مجراي صدور انرژي ميان بندر "جيحان " و "حيفا" همچنان پابرجاست .
يك مقام رسمي هم به جروزالم پست اظهار نظر كرده است : گرايش تركيه طبيعا به سمت ايران و يا سوريه نيست بلكه به سمت اروپا و آمريكاست .
وي افزود: تركيه مي خواهد از نفوذ در منطقه برخوردار باشد و نقشي بيش از ميانجي را در منطقه ميان گروههاي مخالف و متخاصم ايفا كند.
دسامبر گذشته وزارت جنگ رژيم صهيونيستي يك قرارداد 140 ميليون دلاري با نيروي هوايي تركيه براي فروش غلافهاي هدف گيرنده امضا كرد. صنايع نظامي ارتش اسرائي لهم اخيرا يك قرارداد 700 ميليون دلاري را نهائي كردند.
اين قرارداد كه هفت سال پيش امضا شد براي توسعه ناوگان فرسوده تانكهاي "ام 60" پاتون 60-M Patton امضا شد.
وزارت جنگ رژيم صهيونيستي همچنين اخيرا هواپيماهاي پيشرفته حامل دوربرد بدون سرنشين "هرون " را هم به تركيه تحويل داد.
صوير** 1591 **1479

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن