تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815628966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرصت 2 روزه مشمولان مرحله دوم براي نام نويسي در نظام ماليات بر ارزش افزوده


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: فرصت 2 روزه مشمولان مرحله دوم براي نام نويسي در نظام ماليات بر ارزش افزوده
تهران/واحد مركزي خبر/ اقتصادي 1387/11/14
رئيس شوراي اصناف كشور تاكيد كرد : فعالان اقتصادي شاغل در فعاليت هاي موضوع بند ( الف ) ماده 96 قانون ماليات هاي مستقيم ، فقط دو روز ديگر براي نام نويسي در نظام ماليات بر ارزش افزوده فرصت دارند .
به گزارش رسانه مالياتي ايران ، قاسم نوده فراهاني با اشاره به اينكه مهلت مرحله دوم نام نويسي در نظام ماليات بر ارزش افزوده ، 16 بهمن به پايان مي رسد ، خاطر نشان كرد : در مرحله دوم نام نويسي ، برنامه ريزي موثري براي آموزش همه مشمولان اين قانون پيش بيني شده و برخلاف مرحله اول كه اصناف آمادگي براي اجراي قانون را داشتند اما با نحوه محاسبه و وصول ماليات بر ارزش افزوده آشنايي كامل نداشتند ، در اين مرحله موديان مالياتي براساس طبقه بندي و اولويت بندي كه صورت گرفته ، براي گذراندن دوره هاي آموزشي نام نويسي مي شوند و پس از پايان مراحل آموزش ، انتظار اين است كه به نحو مطلوب قانون ماليات بر ارزش افزوده را اجرا كنند.
وي،در خصوص مشمولان مرحله دوم نام نويسي در نظام ماليات بر ارزش افزوده گفت :همه فعالان اقتصادي شاغل در فعاليت هاي موضوع بند (الف ) قانون ماليات هاي مستقيم اعم از دارندگان كارت بازرگاني ،همه وارد كنندگان ، همه صادركنندگان ، صاحبان كارخانه هاي توليدي ، صاحبان موسسات حسابرسي ، حسابداري و دفتر داري ، خدمات مالي ، موسسات مهندسي ، موسسات تبليغاتي و بازاريابي ، بنكداران و عمده فروش ها ، صاحبان فروشگاه هاي بزرگ و واسطه هاي مالي در اين مرحله نام نويسي مي شوند و دوره هاي آموزشي براي آنان برگزار مي شود .
رئيس شوراي اصناف كشور افزود:به طور كلي مشمولان مرحله دوم نام نويسي اين نظام مالياتي ، از جمله مديران عامل كارخانه ها و واحدهاي توليدي و موسسات ، و همچنين مسئولين امور مالي آنها و صاحبان كارت بازرگاني لازم است در كارگاه هاي آموزشي ماليات بر ارزش افزوده شركت كنند .
نوده فراهاني ، با اشاره به اينكه ماليات بر ارزش افزوده در حال حاضر از سوي اصناف مشمول اين قانون ، از جمله همه وارد كننده ها ، صادر كننده ها و بخش عمده اي از توليد كننده ها به شكلي مطلوب در حال اجراست ، افزود : در مرحله دوم ثبت نام نيز بخش ديگري از اصناف ،‌ از جمله بنكداران و عمده فروشان همه اتحاديه ها به اين نظام مالياتي خواهند پيوست و ساير اعضاي غير بنكدار و عمده فروش اين اتحاديه ها در دوره هاي بعدي وارد اين سيستم خواهند شد يا اصلا ممكن است بعضي از اعضاي اتحاديه ها مشمول مراحل بعدي اجراي اين قانون نيز نشوند .
رئيس شوراي اصناف كشور ، با تاكيد بر اينكه نگاه و باور اصناف همواره به ماليات به عنوان منبع درآمد هزينه هاي دولت مثبت بوده ، گفت : اعتراضاتي هم كه در زمان اجراي مرحله اول بروز كرد ، به دليل نبود آگاهي از اجراي صحيح اين قانون بود و در حال حاضر وضع به كلي تغيير كرده و در صورتي كه اطلاع رساني و آگاهي رساني به شكل مطلوب صورت گيرد ، همه موديان اين قانون از آن تمكين مي كنند .
وي در خصوص طبقه بندي فعالان اقتصادي براي ثبت نام در اين قانون تصريح كرد :پس از نشست هايي كه با حضور مسئولان سازمان امور مالياتي كشور برگزار شد ،‌ تصميم بر اين شد كه موديان ماليات بر ارزش افزوده اولويت بندي شوند و معيار را هم براساس طبقه بندي فعالان اقتصادي موضوع ماده 96 قانون ماليات هاي مستقيم گذاشتيم و در اين مرحله ، همه مشمولين بند ( الف ) اين ماده قانوني ثبت نام مي شوند و در مرحله بعد ، جلساتي در سازمان امور مالياتي كشور برگزار خواهد شد و براساس توزيع جغرافيايي ثبت نام شدگان ، درخصوص ساعات آموزشي و مكان آموزش ، همچنين طراحي نهايي نرم افزارهاي هر صنف و استفاده از صندوق هاي pos تصميم گيري خواهد شد.
رئيس شوراي اصناف كشور ، آمار فعالان اقتصادي بند (الف) ماده 86 قانون ماليات هاي مستقيم را 75 هزار عنوان كرد و افزود : تا پايان امسال ، آموزش اين دسته از مشمولان پايان مي يابد و از سال آينده وارد سيستم ماليات بر ارزش افزوده خواهند شد.
وي آموزش صحيح به اصناف را عامل موفقيت قانون ماليات بر ارزش افزوده عنوان كرد و گفت : آموزش در قانون نظام صنفي سرلوحه همه مسئولان مجامع امور صنفي و اتحاديه هاست و يكي از اين آموزش ها ، آموزش قانون ماليات هاي مستقيم و قانون ماليات بر ارزش افزوده است و مسئولان اتحاديه ها موظفند واحدهاي صنفي زيرمجموعه را به صورت گروهي ، آموزش دهند .
نوده فراهاني ، همچنين اطلاع رساني گسترده و مستمر از طريق نشريات و بولتن هاي اصناف و صنوف كشور در رابطه با قانون ماليات بر ارزش افزوده و مصاحبه مسئولان امور صنفي با مطبوعات را بخشي از فرايند اطلاع رساني ماليات بر ارزش افزوده عنوان كرد .
رئيس شوراي اصناف كشور ، همچنين در خصوص مكانيسم اطلاع رساني و آگاهي رساني قانون ماليات بر ارزش افزوده ، تصريح كرد : مجامع امور صنفي در اجلاس هاي ماهيانه اي كه با حضور مسئولان اتحاديه هاي هر بخش ، استان و مركز برگزار مي شود ، موضوعات مربوط به ماليات بر ارزش افزوده را به بحث مي گذارند.
وي با تاكيد بر ضرورت فاكتورنويسي در نظام ماليات بر ارزش افزوده ، گفت : از سالها قبل ، در خصوص لزوم صدور فاكتور از سوي اصناف بارها بخشنامه صادر شده و در جلسات عمومي هم تذكر داده ايم كه اگر كسي فاكتور ارايه ندهد ، خلاف قانون نظام صنفي عمل كرده است و با او برخورد خواهد شد .
نوده فراهاني ، تعامل و همكاري سازمان امور مالياتي كشور با شوراي اصناف و مجامع امور صنفي را سازنده و موثر توصيف كرد و گفت : پرونده مالياتي اصناف هميشه پيش روي سازمان مالياتي باز بوده و اصناف از سال ها قبل نسبت به پرداخت ماليات مصمم بوده اند ، ‌بنابر اين از پيوستن به نظام ماليات بر ارزش افزوده نيز ابايي ندارند و اگر در مواردي ، مخالفتي با اين قانون ديده شد ، نبايد آن را به اصناف ارتباط داد .
وي با اشاره به وجود 7600 اتحاديه ، 340 مجمع امور صنفي و بيش از دو ميليون واحد صنفي در كشور ، عنوان كرد :همه مشمولان قانون ماليات بر ارزش افزوده ، بدون چون و چرا بايد اين قانون را اجرا كنند و در مقابل ، سازمان امور مالياتي كشور نيز لازم است تعامل و همكاري خود را با شوراي اصناف كشور و مجامع امور صنفي افزايش داده و مشكلات آنها را مورد بررسي قرار دهد .
وي در پايان اظهار داشت:واجدان شرايط ثبت نام مرحله دوم ، به سامانه اينترنتي عمليات الكترونيكي ماليات بر ارزش افزوده به نشاني www.evat.ir مراجعه و فرايند ثبت نام را به انجام برسانند و مطابق اطلاعيه اي كه قبلا با هماهنگي سازمان امور مالياتي كشور صادر شده ، فرايند ثبت نام را تكميل كنند .

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن