تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813226415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نكاتي كاربردي در مورد خانه تكاني عيد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: نكاتي كاربردي در مورد خانه تكاني عيد
جوش شيرين
از خواص جوش شيرين غافل نباشيد. جوش شيرين هم مصرف خوراكي و دارويي دارد و هم ضدعفوني كننده است. شما مي توانيد از آن درتهيه بيسكويت و كيك، براق كردن جواهرات و نظافت يخچال و لكه گيري اجاق گاز استفاده كنيد.

حباب چراغ
حباب هاي چراغ ها را ماهي يك بار بشوييد. براي انجام اين كار، ابتدا چراغ را از سرپيچ باز و با پارچه آغشته به كف و صابون گرم پاك و خوب خشك كنيد.

لكه گيري مبلمان چوبي
براي برطرف كردن زدگي رنگ مبلمان چوبي بهتر است مقداري رنگ مخصوص چوب از فروشگاه هاي رنگ آميزي مبل تهيه كنيد و در محل زدگي بماليد.

تميز كردن تار عنكبوت
براي اين منظور يا از جاروبرقي استفاده كنيد يا تكه اي پارچه يا جوراب را سر چوبي ببنديد و تارها را تميز كنيد.

پاك كردن وسايل سفيد آشپزخانه
براي تميز كردن وسايل سفيد آشپزخانه روي آن ها را ابتدا با پارچه اي خيس، نم دار كنيد. بعد پودر زمين شوي را روي آن بريزيد و چند دقيقه صبر كنيد و سپس اسكاچ بكشيد. اگر باز هم پاك نشد روي آن را مايع سفيدكننده بريزيد.

رسوب كتري
براي رفع املاح رسوب كرده در كتري، كتري را با مقدار مساوي آب و سركه پر كنيد و بگذاريد جوش بيايد. سپس اجاق گاز را خاموش كنيد و بگذاريد كتري تمام شب به همان حال بماند. كتري تميز خواهد شد.

نظافت تلفن
تلفن خود را با الكل يا ادكلن خوشبو پاك كنيد تا مثل روز اولش نو بشود.

كندن كاغذ ديواري
اگر مي خواهيد كاغذ ديواري به آساني از ديوار جدا شود به اين ترتيب عمل كنيد. آب داغ و سركه را به ميزان مساوي با يكديگر مخلوط كنيد و با اسفنج روي كاغذ ديواري ها بكشيد. آن قدر اين كار را انجام دهيد تا كاغذديواري ها خودشان كنده شوند.

پنجره سفت
اگر پنجره منزل شما (از نوع لولادار) سفت شده است و باز نمي شود، هيچ گاه مستقيما به چهارچوب پنجره ضربه نزنيد، بلكه يك قطعه تخته صاف روي قابي كه لولا دارد بگذاريد، با يك چكش روي اين قطعه ضربه بزنيد تا پنجره آزاد شود. اين كار از آسيب ديدن رنگ پنجره جلوگيري خواهد كرد.

بوي رنگ
براي از بين بردن بوي رنگ، موقع رنگ آميزي اتاق، به هر ليتر رنگ، دو قاشق عصاره يا اسانس وانيل اضافه كنيد. در غير اين صورت در يك ظرف آب سرد كه در وسط اتاق گذاشته ايد، مقداري پياز خرد شده بريزيد.

گودافتادگي فرش
براي اين كه گودافتادگي فرش در اثر فشار وسايل سنگين به حالت اوليه خود برگردد، كمي آب توي گودال ها بريزيد و بگذاريد ٣- ٤ ساعت بماند. بعد روي آن برس بكشيد.

فرش درخشان
براي درخشندگي فرش مقداري نشاسته ذرت روي آن بپاشيد و بعد از يك ساعت با جاروبرقي جارو كنيد.

نظافت وسايل چرمي
صندلي ها و وسايل چرمي را با مخلوطي از سفيده تخم مرغ كه خوب زده ايد و چند قطره سركه، تميز كنيد.

گردگيري
براي گردگيري پارچه متقالي را در ديگ آبي كه مقدار خيلي كمي موم يا وازلين در آن ريخته ايد بگذاريد و حرارت دهيد. مايع كه به جوش آمد پارچه را از آب درآوريد به پارچه چربي تبديل مي شود كه براي گردگيري خوب است.براي پاك كردن شيشه ها پارچه بدون پرز را با آب و صابون آغشته كنيد و از راست به چپ و از بالا به پايين روي شيشه بكشيد و با دستمال ديگري خشك كنيد.

ماشين لباسشويي
براي طولاني تر شدن عمر لباسشويي ماهي يكي دو بار روي قسمت هاي استيل و لاستيكي آن وازلين بماليد و با پارچه نرم و لطيفي آن را مالش دهيد.

سوختگي با اتو
براي از بين رفتن محل سوختگي (خفيف) پارچه با اتو، لكه زرد را خيس خيس كنيد و با پارچه زبري مثل كيسه حمام روي آن بكشيد يا پنبه آغشته به آب اكسيژنه و يا يك نصف پياز را روي آن بماليد تا برطرف شود.

جمع آوري و تنظيم: آريا

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن