تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815154755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كل بيمه مركزي خبر دادتوليد 60 هزار ميليارد ريال حق بيمه در سال جاري


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: رييس كل بيمه مركزي خبر دادتوليد 60 هزار ميليارد ريال حق بيمه در سال جاري
فارس- رييس كل بيمه مركزي با ارائه آماري از فعاليت صنعت بيمه در سال جاري گفت: سال جاري حدود 60 هزار ميليارد ريال حق بيمه توليدي را پشت سر گذاشته است كه اين رقم در مقايسه با سال گذشته 44 درصد افزايش داشته است.
به گفته كريمي البته با توجه به اينكه هنوز سال به پايان نرسيده و برخي از پرونده خسارات همچنان در دست بررسي است، بايد گفت: ضريب خسارت در حال حاضر در صنعت بيمه قريب 60 درصد است.
اعلام نرخ ديه سال 91 در اسفند
رييس كل بيمه مركزي در خصوص ميزان ديه سال آينده كه براساس توافقات مقرر شده در انتهاي سال اعلام شود، گفت: بعد از اعلام رسمي ميزان ديه امسال از جانب سه قوه قضائيه، ما از اين نهاد قضايي درخواست نموديم برنامه‌ها را و نظرات مشورتي خود را با صنعت بيمه به گونه‌اي تنظيم كند كه ما بتوانيم نرخ ديه را در انتهاي بهمن‌ماه از اين نهاد دريافت و اسفندماه به شركت‌هاي بيمه ابلاغ كنيم تا به واسطه آن مردم مشكلي در سال آينده نداشته باشند.
به گفته وي البته در اين بازه زماني تقريبا نظرات مشورتي خود را به رياست قوه قضائيه اعلام مي‌كنيم تا به واسطه آن نرخ مناسبي براي سال آينده در حوزه ديه مشخص شود.
كريمي در ادامه ضمن خودداري از اعلام رقم دقيق در نرخ ديه سال آينده گفت: بنده اختيار اعلام اين نرخ را ندارم، چرا كه قوه قضائيه با توجه به وضعيت بازار اين وظيفه را برعهده دارد به نحوي كه نمي‌توانيم رقم دقيقي را در اين لحظه اعلام نماييم.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبني بر اينكه بيمه مركزي با ابلاغ ارائه بيمه درمان تكميلي به صورت خانوادگي و انفرادي شركت‌ها را با ضرر در اين حوزه مواجه خواهد كرد، گفت: ما تحت هيچ شرايطي اين بهانه‌ها را كه شركت‌هاي بيمه با ارائه بيمه درمان تكميلي انفرادي و خانوادگي با ضرر مواجه مي‌شوند قبول نداريم، چرا كه در حال حاضر چندين شركت بيمه‌اي خواستار ورود به صنعت بيمه هستند و هر شركتي كه قادر به فعاليت در بازار نيست مي‌تواند جاي خود را به آنها ارائه نمايد.
وي با اشاره به اينكه بيمه مركزي هيچ شركت بيمه‌اي را به اجبار در فروش بيمه درماني تكميلي انفرادي و خانوادگي قرار نداده است، گفت: هر شركت بيمه‌اي مي‌تواند با تقويت سبد كالاي خود به تقويت ساير رشته‌هاي بيمه‌اي پرداخته و تا حدودي ضريب خسارت بيمه درماني خود را در كشور كاهش دهد تا با ضرر مواجه نشود.
به گفته وي صنعت بيمه با اعداد كلان سر و كار داشته و هر كس كه توانايي فعاليت در آن را ندارد مي‌تواند از اين بازار خارج شود.
رييس كل بيمه مركزي با اشاره به امكان فروش انفرادي و خانوادگي بيمه تكميلي درمان گفت: با توجه به رايزني‌هاي انجام شده با قوه‌قضائيه ميزان نرخ ديه سال آينده اسفندماه به شركت‌هاي بيمه اعلام خواهد شد.
به گزارش فارس، سيد محمد كريمي اظهار كرد: با برداشتن سقف سني و بيمه مستمري تا حدودي اميدوار هستيم كه ضريب نفوذ اين بيمه‌نامه در كشور افزايش پيدا كند.
به گفته رييس كل بيمه مركزي با وجود آنكه با برداشتن سقف سني در بيمه‌هاي زندگي ريسك‌پذيري اين بيمه افزايش پيدا مي‌كند، اما شركت‌هاي بيمه بايد با به كارگيري مكانيزم‌هاي خاص تا حد مناسبي اين موضوع را مديريت كند.
كريمي اضافه كرد: در بيمه مستمري كه از جمله نوآوري‌هاي جديد آيين‌نامه‌هاي بيمه‌نامه‌هاي زندگي به شمار مي‌آيد، بيمه‌گذار مختار است در چند شركت بيمه يا بيمه‌گر پايه بيمه‌ مستمري را دريافت كند، به نحوي كه محدوديتي در اين رابطه وجود ندارد.
وي در ادامه به اقدام جديد بيمه مركزي در فروش بيمه درمان تكميلي در قالب خانواده و انفرادي اشاره كرد و گفت: بيمه مركزي به شركت‌هاي بيمه ابلاغ كرده كه امكان فروش بيمه درمان تكميلي كه پيش از اين به صورت گروهي انجام مي‌شد را به صورت خانوادگي و انفرادي نيز خواهند داشت.
رييس كل بيمه مركزي ضمن بيان اينكه از جمله اولويت‌هاي اساسي بيمه مركزي در كنار توسعه بيمه‌هاي زندگي تصويب نهايي آيين‌نامه توانگري مالي شركت‌هاي بيمه است، گفت:‌ پيش از اين صنعت بيمه به صورت تعرفه‌اي فعاليت مي‌كرد كه ما با برداشتن اين محدوديت فضاي رقابتي مناسبي را ميان شركت‌هاي بيمه به وجود آورده‌ايم.
البته نكته مهم آيين‌نامه توانگري مالي رتبه‌بندي و قالب‌بندي شركت‌هاي بيمه براساس توان مالي است تا اين بيمه‌گران بتوانند با توجه به ذخاير فني و مالي خود ريسك‌ها را مورد پذيرش قرار دهند. البته آيين‌نامه هنوز به مرحله نهايي نرسيده و همچنان در دست بررسي است.
وي به ديگر نكته مهم آيين‌نامه مذكور كه رتبه‌بندي شركت‌هاي بيمه است اشاره كرد و گفت: در رتبه‌بندي شركت‌هاي بيمه، بيمه مركزي با ايجاد چند شركت ارزيابي فعاليت شركت‌هاي بيمه را رتبه‌بندي مي‌كند كه البته يكي از معيارهاي اساسي رتبه‌بندي شركت‌هاي بيمه ميزان رضايت مشتريان است.
كريمي اضافه كرد: اميدواريم ظرف شش ماه آينده بحث رتبه‌بندي شركت‌هاي بيمه به مراحل نهايي برسد.

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن