تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814941179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در اولين روز از اجراي نمايش هاي صحنه اي جشنواره تئاتر فجر؛ لادن مستوفي به صحنه مي رود


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: در اولين روز از اجراي نمايش هاي صحنه اي جشنواره تئاتر فجر؛ لادن مستوفي به صحنه مي رود


خبرگزاري آريا- در اولين روز از اجراي نمايش هاي بخش صحنه اي سي امين جشنواره تئاتر فجر 10 نمايش اجرا مي شوند.
به گزارش خبرنگار تئاتر آريا، در اولين روز از نمايش هاي بخش صحنه اي سي امين جشنوراره بين المللي تئاتر فجر 10 نمايش به صحنه مي روند كه يك اثر خارجي از كشور آلمان و 9 نمايش ديگر ايراني هستند.

هتل پاراديزو
در اين روز تالار اصلي تئاتر شهر ميزبان نمايش "هتل پاراديزو" به كارگرداني "مايكل وگل"، كاري از كشور آلمان است كه مدت اين نمايش 90 دقيقه بوده و تنها در يك سانس (ساعت 21) اجرا خواهد شد.
هتل پاراديزو
نام گروه:FAMILIE FLÖZ
نويسنده: گروه
كارگردان: مايكل وُگل
بازيگران:آنا كيستل، سباستين كائوتز، توماس راچر، فردريك راون، هاخو شولر، مايكل وُگل
• خلاصه نمايش: در هتل عجيب پاراديزو اتفاقاتي عجيب مي‌افتد. قصه بيشتر شبيه كابوسي است بر فراز كوه‌هاي آلپ. خنده‌آور است اما خنده‌دار نيست؛ كابوسي است سرشار از زهرخند. هتل پاراديزو، بيشتر شبيه يك ماليخولياست.
• جوايز: هتل پاراديزو محصول سال 2006 است و تا به امروز 6سال است كه در سراسر دنيا اجرا شده است. اين نمايش در همان سال اول با موفقيت چشمگيري مواجه شد و در بيش از 7شهر جهان روي صحنه رفت. در كارنامه گروه فاميليه فلوز جوايز متعددي از فستيوال‌هاي اروپا تا آمريكاي‌جنوبي و آسيا به چشم مي‌خورد.
• بازتاب در رسانه: نشريه ال موندو اسپانيا درباره اين اثر آلماني مي‌نويسد: "اثري محكم و شاعرانه؛ اثري كه تا سال‌ها در يادها خواهد ماند". نشريه تري ويكز نيز به تحسين اين نمايش پرداخته و چنين نوشته است:"ماسك‌هاي آنان، شما را به تحير وا مي‌دارد كه چگونه اتفاق‌ها، نااميدي و حس گمگشتگي و هر اتفاق كوچك ديگري تنها با ژست و فيگور با شما ارتباط برقرار مي‌كند...جاي هيچ حرفي نيست... فقط تشويق كنيد".

آنتوان و مسافر كوچولو
تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر در دو سانس 18 و 20:30 به نمايش "آنتوان و مسافر كوچولو" نوشته و كار حسن باستاني اختصاص دارد.
براساس گفته هاي كارگردان، نمايش "آنتوان و مسافر كوچولو" نگاهي بر زندگي "آنتوان و مسافر كوچولو" خالق اثر شازده كوچولو دارد.
در كليت اين نمايش "آنتوان" هواپيمايش در ليبي سقوط مي‌كند، اتفاقاتي رخ مي‌دهد و مشكلاتي براي مسافر كوچولويش پيش مي‌آيد.
سياوش چراغي‌پور و باران چراغي‌پور بازيگران نمايش "آنتوان و مسافر كوچولو" هستند. همچنين مونا گلپايگاني به عنوان دستيار كارگردان، امير رضازاده طراح صحنه، فرنوش فرمندي طراح لباس و وحيد زرد موسيقي اين نمايش را همراهي مي‌كنند.

پري
نمايش "پري" نوشته خيرالله تقياني پور و به كارگرداني مشترك تقياني پور و جواد نوري، اثري ايراني و روايتگر داستان عده اي مطرف در دوره ناصرالدين شاه است كه تبحر خاصي در اجراي نمايش هاي سياه بازي دارند.
اين نمايش كه در تماشاخانه سنگلج به اجراي عمومي رسيده است، در اولين روز جشنواره ساعت 17 و 19:30 در تالار قشقايي به صحنه مي رود. البته نمايش "پري" در پنجمين روز از جشنواره (يكشنبه 16 بهمن) دو اجراي ديگر در تماشاخانه سنگلج دارد. همچنين در فجر استاني (استان البرز) دو اجراي ديگر از خود به نمايش گذاشت.
گفتني است كه گروه نمايش "پري" 15 دي ماه براي شركت در جشنواره "كاپتاژ" عازم كشور تونس شده بود.
در اين نمايش عليرضا ناصحي، محمدهادي عطايي، جواد پورزند، رهام عسگرپور، علي عامل هاشمي، مصطفي ساساني، عليرضا زارعي، محسن بابايي ربيعي، حسين شفيعي و خيرالله تقياني پور به ايفاي نقش مي پردازند.
سهند تاكي، علي المعي و جواد شاهي اجراي موسيقي، الهه افخمي و عليرضا نوري دستياران كارگردان، پريدخت عابدين نژاد طراح لباس از ديگر عوامل نمايش "پري" هستند.

نويسنده مرده است
نمايش "نويسنده مرده است" با نويسندگي و كارگرداني آرش عباسي كه روايتگر زندگي يك بازيگر سينماست در بخش چشم‌انداز سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر، در دو سانس 16:30 و 19 در تالار سايه تئاترشهر به روي صحنه مي‌رود.
اين نمايش درباره يك هنرپيشه مطرح زن سينما است كه قصد دارد اولين فيلم سينمايي خود را كارگرداني كند. او به سراغ يه نمايشنامه‌نويس جوان مي‌رود.
در نمايش "نويسنده مرده است" با مدت زمان 70 دقيقه، آرش و لادن مستوفي به ايفاي نقش مي‌پردازند.
عباسي معتقد است كه در اين نمايشنامه نگاه اجتماعي را كه در ساير آثارش داشته، رعايت كرده است. همچنين درصدد بوده تا در اين نمايش نيز از ديالوگ‌هاي روان و شخصيت‌هاي ملموس استفاده كند و زندگي واقعي از برخورد دو هنرمند به نمايش بگذارد.

سكوتي با سه نقطه
نمايش "سكوتي با سه نقطه" به نويسندگي و كارگرداني محمدرضا عطايي فر در دو سانس 16 و 18:30 در كارگاه نمايش تئاترشهر اجرا مي شود.
عطايي فر كه پس از 7 سال دوري از تئاتر، اين نمايش را پيش از جشنواره در تالار استاد انتظامي خانه هنرمندان به صحنه برده، در خصوص اين نمايش عنوان كرد ه است: نام اين نمايش به نوعي هم به سكوت ساليان اخير من باز مي‌گردد و هم به قصه و متني كه نوشته‌ام. هر سه شخصيت اصلي نمايش، سكوتي كرده‌اند كه پايان اين سكوت مملو از فرياد است. اين شخصيت‌ها در پايان نمايش سكوت خود را شكسته و حقايقي را آشكار مي‌كنند. با روشن شدن اين حقايق در مي‌يابيم كه سكوت چقدر مي‌تواند معنا داشته باشد.
در اين نمايش كه فضايي كاملاً رئاليستي دارد، يعقوب‌ صباحي، روزبه اختري، ساغر عزيزي و گروهي از هنرجويان آموزشگاه آزاد بازيگري شهريار به ايفاي نقش مي‌پردازند.
ديگر عوامل نمايش "سكوتي با سه نقطه" عبارتند از: دراماتورژ مهرداد راياني مخصوص، دستيار و برنامه ريز حامد پور اسفندياني، دستيار دوم علي نخعي، طراح صحنه الهه كمائيان، مدير اجرا وحيده نظري دلجو و مدير روابط عمومي سحر حسين طلا.
"سكوتي با سه نقطه" قصه مردي را روايت مي كند كه پس از سال ها به منزل باز مي گردد و با سكوت همسرش مواجه مي شود.حالا تمامي تلاشش اين است كه سكوت را بشكند.اما...

خطوط خاطر
آخرين نوشته و كار محمد قاسمي با نام " خطوط خاطر" كه اثري از ملاير مي باشد، در دو سانس 18 و 20:30 به تماشاخانه سنگلج مي رود.
اين نمايشنامه با نگاهي متفاوت به نقش زنان مي پردازد.

مرده ريگ
نمايش "مرده ريگ" كه در بخش تجربه هاي نو جشنواره شركت كرده است، در ساعت هاي 17 و 19:30 در تالار مولوي به صحنه مي رود.
نمايشنامه "مرده ريگ " توسط تهمينه محمدي به نگارش درآمده است. اين نمايشنامه بر اساس يك داستان واقعي كه در شهر فساي شيراز اتفاق افتاده نوشته شده است و در واقع اين نمايش نامه برداشتي آزاد از اين رويداد به حساب مي‌آيد.
داستان مرده ريگ قصه سه خواهر به نام‌هاي گوهر، ‌آذر و حوري است كه كارگر يك كارخانه هستند. آن ها به دليل شرايط سخت محيطي كه در آنجا زندگي مي‌كنند به دنبال فرصتي هستند تا از آنجا بروند.
فضاي اجرايي نمايش، همواره در خطي بين واقعيت و غيرواقعيت حركت مي‌كند نمايش با كابوس "آذر" شروع مي‌شود و تا پايان نمايش به عمد تماشاگر در فضايي قرار مي‌گيرد كه از واقعي بودن يا نبودن آن مطمئن نمي شود.
‌بيشترين و مهمترين مسئله‌ اين نمايش جنبه اجتماعي آن است، همه شخصيت‌ها در اين اثر به يك اندازه خاكستري هستند، يعني در مرز بين خوبي و بدي قرار دارند.
در "مرده ريگ" نگار نمابدي، ‌نسيم ادبي، فهيمه امن زاده و مهدي صباغي به ايفاي نقش مي پردازند.
همچنين ابراهيم اثباتي آهنگساز، هنگامه سازش طراح صحنه و مونا كياني طراحي لباس از ديگر عوامل اين نمايش به شمار مي آيند.

ابرها
نمايش "ابرها" نوشته مجيد فشخامي، كيومرث قنبري آذر، شيما فرهمند و به كارگرداني سيد مرتضي ميرمنتظمي كه پيش از اين در تالار مولوي به اجراي عموم رسيده بود، در دو سانس 17 و 20 به تالار استاد سمندريان تماشاخانه ايرانشهر مي رود.
داستان اين نمايش 10 روايت متفاوت از 10 شخصيت است كه چگونگي كشته ‌شدن شان را در جنگ روايت مي‌كنند و همه اين 10 نفر بدون اينكه خودشان بدانند در كشتن همديگر سهيم هستند.
ميرمنتظمي در خصوص اينكه چرا دفاع مقدس را براي روايت اين 10 مرگ انتخاب نكرده است، اظهار داشت: اگر به سمت دفاع مقدس مي رفتم، براي گفتن برخي مسائل، با مشكل مواجه مي شدم و اين موضوع دست گروه نويسندگان را هم مي بست.برخي نكات منفي در جنگ وجود دارد كه با اشاره مستقيم به دفاع مقدس، بيان اين نكات ممكن نمي شد كه در اين صورت مجموع كار خوشايند من و گروهم نبود.
در نمايش "ابرها" امين طباطبايي، محمدرضا علي‌اكبري، فربد فرهنگ، مهناز ذبيحي، آيدا صادقي، گلنوش مؤمني، محمد الله دادي، عباس جمالي، حميد رحيمي و شيما فرهمند به ايفاي نقش مي پردازند.

روياي تفتيده
"روياي تفتيده" نوشته حسين ابراهيمي و به عبدالمحمد سالاري از ديگر نمايش هاي است كه در اولين روز از سي امين جشنواره تئاتر فجر به صحنه مي رود.
اين نمايش كه كاري از گروه تئاتر نيم رخ از شهر بيرجند است، در دو سانس 16 و 19 در تماشاخانه مهر حوزه هنري به صحنه مي رود.

ژوكاست
نمايش "ژوكاست" نوشته مسعود شاه كرمي و كيومرث قنبري آذر است كه توسط پويان پيوسته كارگرداني مي شود.
اين نمايش ساعت هاي 17 و 20 در تالار تازه تاسيس حافظ به روي صحنه مي رود.

همزمان با آغار اجراي نمايش هاي بخش صحنه اي سي امين جشنواره تئاتر فجر، 5 نمايش خياباني نيز در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر، باغ هنر و پاركينگ تالار وحدت اجرا مي شود.

در اين روز، نمايش خياباني "سواركاران" نوشته و كار "ژاك لوك پرووست" ساعت 16:30 و نمايش "پينوكيو" اثر علي نوريان ساعت 17 در تئاترشهر، نمايش "زندگي در چند نگاه" از امير شاه علي ساعت 16:30 و نمايش "سراي من" از مژگام معقولي ساعت 17 در باغ هنر اجرا مي شوند. پاركينگ تالار وحدت نيز ساعت 18:30 ميزبان نمايش "هيس" به كارگرداني اميرحسين شفيعي خواهد بود.

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 539]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن