تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814732247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان ملل در هفته گذشته /اعتراض ايران به اقدام اروپا درباره منافقين/ تداوم تلاشها درباره كمك به ملت فلسطين


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سازمان ملل در هفته گذشته /اعتراض ايران به اقدام اروپا درباره منافقين/ تداوم تلاشها درباره كمك به ملت فلسطين
خبرگزاري مهر-گروه بين الملل: اعتراض ايران به اقدام اروپا درباره گروهك منافقين و تداوم تلاشها براي كمك به فلسطيني ها و محكوميت جنايات اسرائيل در غزه از مسائل مطرح در قسمتهاي مختلف سازمان ملل در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرگزاري مهر تقويم روزمره سازمان ملل در هفته گذشته چنين بود:

در روز دوشنبه 26 ژانويه يك گروه كاري به منظور بررسي برابري در سازمان ملل وافزايش اعضاي شوراي امنيت تشكيل جلسه دادند.

از ساعت 10 صبح تا يك بعد از ظهر در اتاق شوراي اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل، تركيب كميسيون صلح بروندي بررسي شد.

در همين روز، كميته مشورتي شوراي حقوق بشر در ژنو دومين جلسه خود را برگزار كرد.

در روز سه شنبه 27 ژانويه نيز دبيركل سازمان ملل در مادريد اسپانيا در نشستي به ميزباني دولت اين كشور با موضوع "امنيت غذايي براي همه" شركت كرد.

بعد از ظهر همين روز، شوراي امنيت قرار است براي بررسي مسائل خاورميانه با كميسارياي كمك رساني و اشتغال آوارگان فلسطيني (آنروا) و همچنين اداره هماهنگي هاي امور بشردوستانه به شور برود.

همچنين در اين روز كنفرانسي به مناسبت هولوكاست در سازمان ملل با حمايت لابي صهيونيستي در آمريكا در اين روز كه روز هولوكاست ناميده شده است، برگزار شد.

روز چهارشنبه 28 ژانويه نيز بان كي مون دبيركل سازمان ملل در نشست جهاني اقتصاد در داووس سوئد شركت كرد.

در همين روز موسسه سياست هاي جهاني سازمان ملل از شروع بكار ائتلاف جامعه مدني جهاني براي حفاظت از حقوق مدني خبر داد.

در روز پنج شنبه 29 ژانويه هم شوراي امنيت نشست غيرعلني اي را براي بررسي صلح و امنيت بين الملل و احترام به حقوق بشر برگزار كرد.

مدير خاورميانه برنامه جهاني غذا نطقي را درباره اقدامات سازمان در مناطق اشغالي فلسطين ارائه كرد.

در تورين ايتاليا هم موسسه تحقيقات قضايي و جنايي بين الملل سازمان ملل، يك نشست نگهدارنده براي سازماندهي مبارزه با دزدي دريايي تشكيل داد.

اعتراض رسمي ايران به خروج گروهك منافقين از ليست تروريستي اروپا

محمد خزاعي سفير ايران در سازمان ملل متحد در هفته گذشته طي نامه اي به دبيركل اين سازمان و رئيس شوراي امنيت اقدام اتحاديه اروپا در خارج كردن نام گروهك منافقين از فهرست گروههاي تروريستي اين اتحاديه را موجب جريحه دار شدن قلوب 14 هزار بازمانده اقدامات تروريستي اين گروهك دانست.

در اين هفته، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در مصاحبه با يك هفته نامه غربي با اشاره به ناكارآمدي تهديدها عليه ايران گفت: هم اكنون زمان انجام مذاكرات واقعي ميان غرب و ايران است.

جان بولتون سفير سابق آمريكا در سازمان ملل و از رهبران نئومحافظه كار دوران بوش نيز اذعان كرد كه ايالات متحده بازنده اصلي نبرد هسته اي با ايران بوده است.

نماينده جديد آمريكا در سازمان ملل در مقابل اعلام كرد كه دولت "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا از "ديپلماسي مستقيم" در قبال ايران استفاده خواهد كرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه آلمان هم از برگزاري نشست نمايندگان پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان( 1+5 ) براي بررسي آخرين تحولات فعاليتهاي هسته اي صلح آميز ايران در چهارشنبه هفته بعد خبر داد.

دفتر نخست وزير لبنان نيز در واكنش به سخنان دبيركل حزب الله در بيانيه اي از پيگيري پرونده ديپلماتهاي ربوده شده ايراني در اين كشور، از طريق رايزني با سازمان ملل متحد خبر داد.

اتحاديه عرب پس از مدتها فراموشي و خواب اعلام كرد بر آن است تا با تسليم دادخواست فرجام از سازمان مل متحد بخواهد تا به جنايات رژيم اسرائيل در نوارغزه رسيدگي كند.

سازمان ملل متحد هم كه هنوز ابزار قدرتها براي تحميل خواسته هاي خود به جامعه ملل است، اعلام كرد كه با وجود درخواست اين سازمان براي دسترسي به كمك ها همچنان هزاران نفر از مردم غزه در وضعيت بي خانماني بسر مي برند.

ديگر خبرها

در پي افزايش دوباره تنشها در منطقه قفقاز، گرجستان با ارائه نامه اي به دبيركل سازمان ملل متحد خواستار استقرار فوري ناظران بين المللي در اوستياي جنوبي و آبخازيا شد.

سازمان ملل متحد ضمن تاكيد بر برقراري هرچه سريعتر صلح در ساحل عاج، اعلام كرد كه سال 2009 ميلادي سالي سرنوشت ساز براي صلح در اين كشور به شمار مي رود.

مخبر ويژه سازمان ملل در امور شكنجه اعلام كرد كه هم اكنون مدرك كافي براي پيگرد "دونالد رامسفلد" وزير دفاع سابق آمريكا به دليل دستور وي براي شكنجه زندانيان گوانتانامو وجود دارد.

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن