تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815060905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازار كتاب دانشجويي از سي بهمن تا سوم اسفند برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بازار كتاب دانشجويي از سي بهمن تا سوم اسفند برگزار مي شود
مدير باشگاه مجازي دانشجويان ايران از برگزاري بازارچه كتاب‌هاي دانشجويي دست دوم خبر داد و گفت: اين جشنواره با هدف ترغيب دانشجويان به مطالعه بيشتر با كاهش هزينه خريد كتاب و ترويج فرهنگ استفاده صحيح از كتاب از 30 بهمن تا سوم اسفندماه سال جاري در مقابل دانشكده كاآفريني دانشگاه تهران داير است.


به گزارش خبرنگار سرويس دانشگاه برنا، محسن انصاري، در نشست خبري "همايش تحولات دانشگاه هاي ايران و چشم اندازي به سوي كارآفريني" كه امروز سه شنبه با حضور رييس دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران، معاونت كارآفريني، مدير يونسكو در ايران و دبير اجرايي همايش در دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران برگزار شد گفت: از آنجا كه بالارفتن قيمت كتاب عامل بازدارنده اي براي دانشجويان محسوب مي شود لذا در راستاي برگزاري اين همايش بازارچه كتاب و محصولات فرهنگي هنري دست دوم دانشجويي به همت باشگاه مجازي دانشجويان ايران (باشگاه توسعه دانش) از سي بهمن تا سوم اسفند برگزار مي شود.

مدير باشگاه مجازي دانشجويان ايران به اهداف برگزاري اين بازارچه اشاره كرد و گفت: ترغيب دانشجويان به مطالعه بيشتر با كاهش هزينه خريد كتاب ترويج فرهنگ استفاده صحيح از كتاب، ايجاد فرصتي براي عرضه مستقيم محصولات فرهنگي و هنري دانشجويي، فراهم ساختن فرصتي براي گردش كتب دانشجويي، ايجاد فرصتي براي تبديل محصولات بلا استفاده و بدون نياز به وجه نقد و ترويج فرهنگ كارآفريني در بين دانشجويان از مهمترين اهداف برگزاري اين جشنواره و بازارچه كتاب است.

انصاري همچنين افزود: علاقه مندان و دانشجويان مي توانند كتب دست دوم خود را كه به آن نيازي ندارند تا 29 بهمن به محل اين باشگاه واقع در خيابان كارگر شمالي ابتداي خيابان راهنما پلاك 26 طبقه سوم ارايه دهند.

وي در خصوص همكاران برگزاري اين جشنواره گفت: سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و شهرداري منطقه 6 تهران با همكاري دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران اين بازارچه را برگزار مي كنند اين بازارچه از پياده روي دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران تا دانشكده تربيت بدني به مدت 4 روز داير خواهد بود.

چالش هاي بومي ايران در زمينه كارآفريني شناسايي مي‌شود

همچنين دبير كل كميسيون ملي يونسكو در ايران در ادامه اين نشست گفت:با اشاره به 60مين سال تاسيس كميسيون يونسكو در ايران گفت: به مناسبت شصتمين سالگرد اين همايش با حضور اساتيد حوزه هاي مديريت، كارآفريني و اقتصاد برگزار مي شود.

محمدرضا سعيدآبادي در ادامه به پنج كاركرد مهم يونسكو اشاره كرد و گفت: يونسكو آزمايشگاه عقايد و افكار جهاني محسوب مي شود و محفلي است تا كشورهاي مختلف دغدغه ها و انگيزه هاي خود را در معرض ديد ديگران قرار دهند. كاركرد ديگر يونسكو هنجار سازي و استاندارد سازي است كه در قالب كنوانسيون هاي پنجگانه بررسي مي كند اين كنوانسيون ها در حوزه هاي آموزش، علوم طبيعي، اجتماعي و انساني، فرهنگ، ارتباطات است و معتقد است كه در اين 5 حوزه مي توان به صلح و امنيت بيشتر دست يافت و حضور كشورها در تكريم و تكامل اين كنوانسيون ها بسيار مهم است.

دبير كل كميسيون ملي يونسكو در ايران به كاركرد سوم يونسكو اشاره كرد و گفت: تبادل تجربيات و مستند سازي دستاوردها و تجربه هاي كشورهاي گوناگون در حوزه هاي 5 گانه كاركرد سوم يونسكو را شفاف مي كند.
وي همچنين گفت: ظرفيت سازي كاركرد چهارم يونسكو محسوب مي شود و يونسكو تلاش مي كند با توجه به مكانيزم هاي در اختيار در كشورهاي عضو در زمينه هاي آموزش عالي فرهنگ و دانشگاه ظرفيت سازي كند.

سعيدآبادي در خصوص كاركرد پنجم يونسكو تصريح كرد: يونسكو تسهيل كننده همكاري هاي بين المللي است و با توجه به ابزارها و امكانات موجود همكاري هاي بين المللي ميان كشورها و سازمان هاي جهاني را آسان مي سازد. چرا كه اين همكاري ها در زير پرچم يونسكو برد بيشتري دارد. لذا در راستاي اين كاركردها اين همايش در ايران برگزار مي شود و اين كنفرانس گامي خواهد بود تا در خصوص گذشته كارآفريني در ايران و چگونگي سيستم آموزش عالي در ايران متخصصان و صاحب نظران افكار خود را با هم به مشاركت بگذارند.

دبير كل كميسيون ملي يونسكو در ايران در پايان گفت: كنفرانس ها و همايش هايي در نقاط مختلف جهان در اين زمينه برگزار شده است و چالش هاي منطقه اي و بومي در خصوص كارآفريني مورد بررسي قرار گرفته است و اميدواريم متخصصان و سياست گذاران اين حوزه با حضور در اين همايش، چالش هاي بومي ايران را در زمينه كارآفريني ارايه دهند.

دانشگاه‌ها جسارت كارآفريني را در دانشجويان ايجاد كنند
به گزارش خبرنگار برنا، عضو كميته علمي همايش در ادامه اين نشست به ارتباط ميان كارآفريني و دانشگاه و تحولات آن اشاره كرد و گفت: اكتشافات و اختراعات تا زماني كه جنبه عملي پيدا نكند تاثير خود را باقي نمي گذارد و براي اين منظور مي بايست وارد اقتصاد شده و جنبه تجاري پيدا كند.

غلامعلي فرجادي با بيان اينكه كارآفريني در مقايسه با كارمندمنشي و استخدام ريسك بالايي دارد، ادامه داد: نوآوري و كارآفريني نيازهاي جديد جامعه، روش جديد توليد و همچنين سازمان دهي را شناسايي مي كند و در زمان كنوني رشد يك جامعه ديگر روش هاي سنتي استوار نيست. بلكه متكي به رشد علمي و توسعه فن آوري است.
عضو كميته علمي همايش تصريح كرد: اقتصاد امروز به سمت اقتصاد دانش محور حركت مي كند و كارآفريني ارتباط تنگاتنگ با تكنولوژي و دانش دارد. لذا در گروه هاي مختلف اجتماعي و شاغلان، بيشترين سهام داران كارآفريني در كشور كساني هستند كه با يافته هاي علمي سر و كار داشته و دانش آموختگان حوزه آموزش عالي محسوب مي شوند.
وي در ادامه با استناد به تحقيقات انجام شده در كشورهاي پيشرفته تصريح كرد: يك‌سوم تا يك‌دوم رشد اقتصادي كشورهاي پيشرفته در گرو كارآفريني بوده است و اين مساله نيازمند آزادي فعاليت كسب و كار است كه خود در گرو امنيت سرمايه گذاري و برخورداري از حقوق مالكيت مادي، معنوي و فكري است كه به رشد كارآفريني كمك مي كند و براي اين منظور اصلاحات نهادهايي كه در دولت ها تاثير گذارند بايد مورد توجه قرار گيرد.
فرجادي همچنين گفت: توجه به نقش دانشگاه ها در كارآفريني، سوق دادن دانشجويان به سوي اشتغال زايي و فراهم كردن شرايطي كه دانشجويان بتوانند جسارت لازم براي كارآفريني را كسب كنند از اهداف برگزاري اين همايش است.

عضو كميته علمي همايش در پايان گفت: دانش آموختگان آموزش عالي در جامعه ما نقش برجسته اي در كارآفريني ندارند چرا كه كارآفرينان به طور عمده در بنگاه هايي نيستند كه توليداتشان مبتني بر فرآيند دانش محور باشد.

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن