تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804768320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش بانك مركزي از تحولات اقتصادي سال 86 - 3رشد 7/8 درصدي بخش صنعت و معدن در سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش بانك مركزي از تحولات اقتصادي سال 86 - 3رشد 7/8 درصدي بخش صنعت و معدن در سال گذشته
خبرگزاري فارس: بر اساس برآوردهاي اوليه حساب‌هاي ملي در سال گذشته، ارزش افزوده بخش صنعت و معدن كشور از رشد 7/8 درصدي برخوردار بود و بر اين اساس نرخ رشد سالانه ارزش افزوده در دو بخش صنعت و معدن به ترتيب 3/8 و 7/17 درصد برآورد شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس بر اساس آمار بانك مركزي و بر اساس مستندات قانون برنامه چهارم توسعه، نرخ رشد هدف‌گذاري شده براي بخش‌هاي صنعت و معدن هر كدام 0/11 درصد مي‌باشد.
بر اين اساس رشد 7/32 درصدي توليد محصولات پتروشيمي، رشد توليد نهاده‌هاي مورد نياز صنعت ساختمان (به واسطه رشد قابل ملاحظه عرضه در بخش مسكن) و همچنين رشد توليد محصولات معدني نظير استخراج سنگ مس و سنگ آهن به ترتيب به ميزان 7/22 و 5/18 درصد، در تحقق رشد بالاي بخش‌هاي صنعت و معدن در اين سال موثر بودند.
در سال 86 توليد ورق سرد 4/31 درصد، يخچال و يخچال فريزر 8/20 درصد، شيشه تخت 4/20 درصد، ماشين لباسشويي 20 درصد، سيمان 5/13 درصد، محصولات فولادي 7/9 درصد، كاشي و چيني بهداشتي 4/7 درصد، فولاد خام 1/3 درصد و خودروسواري 7/2 درصد در مقايسه با سال قبل رشد داشت.
بر اساس گزارش وزارت صنايع و معادن در سال 1386، براي راه‌اندازي واحد‌هاي جديد صنعتي و توسعه واحد‌هاي موجود مجموعا 8135 فقره پروانه بهره‌برداري صادر شد كه عملكرد مزبور نسبت به سال قبل از رشد 3/20 درصدي برخوردار بود.
سرمايه‌گذاري مورد نياز و فرصت‌هاي شغلي ايجاد شده بر اساس پروانه‌هاي بهره‌برداري صادره نيز به ترتيب 1/68 و 6/14 درصد رشد داشت.
در سال گذشته سرانه سرمايه‌گذاري صنعتي بر اساس پروانه‌هاي بهره‌برداري صادر شده در كل كشور 8/1 ميليون ريال بود و نسبت بالاترين رقم سرانه به كمترين رقم سرانه سرمايه‌گذاري معادل 3/105 برابر است كه از شكاف عميق سرمايه‌گذاري صنعتي در بين استان‌ها حكايت دارد.
همچنين در سال مورد بررسي تعداد جوازهاي تاسيس واحد‌هاي جديد صنعتي و توسعه واحد‌هاي موجود صادر شده از سوي وزارت صنايع 2/48 هزار فقره بود كه اين عملكرد كاهش 3/11 درصدي را نسبت به سال قبل نشان مي‌دهد.
از سويي سرمايه‌گذاري مورد نياز براي احداث واحد‌هاي مذكور و همچنين فرصت‌هاي شغلي قابل ايجاد (در صورت بهره‌برداري از واحد‌هاي اخذ كننده جواز تاسيس صنعتي) نسبت به سال قبل به ترتيب 2/12 و 3/1 درصد رشد نشان مي‌دهد.
در اين سال مانده تسهيلات اعطايي بانك‌ها و موسسات اعتباري غيربانكي به بخش صنعت و معدن با رشد 8/22 درصدي نسبت به پايان سال 85 به 1/383 هزار ميليارد ريال بالغ گرديد و مانده تسهيلات مزبور در بخش‌هاي غيردولتي و دولتي بخش صنعت و معدن به ترتيب با 4/27 درصد افزايش و 1/49 درصد كاهش همراه بود.
در سال مورد بررسي پرداخت‌هاي عمراني دولت در قالب اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي براي فصل صنعت و معدن و طرح تحقيقات اساسي بخش صنعت و معدن با كاهش همراه بود، بر اساس آمار خزانه‌داري كل در سال گذشته مبلغ 2546 ميليارد ريال براي فصل و طرح مذكور پرداخت شد كه در مقايسه با سال قبل 2/6 درصد كاهش نشان مي‌دهد.
در اين سال مبلغ پرداخت اعتبارات عمراني به بخش صنعت و معدن به قيمت‌هاي ثابت سال 1376 معادل 7/615 ميليارد ريال بود كه نسبت به سال قبل كاهش قابل ملاحظه 7/19 درصدي داشت كه با توجه به اعتبارات عمراني مصوب براي فصل و طرح مورد اشاره به ميزان 3207 ميليارد ريال، در سال 1386 تنها 4/79 درصد از اعتبارات مصوب پرداخت شده است.
در گزارش بانك مركزي آمده است: بر اساس گزارش وزارت صنايع در سال 1386، از محل حساب ذخيره ارزي براي تامين مالي 198 فقره طرح مبلغ 8/3 ميليارد دلار مصوب گرديد و صنايع شيميايي و سلولزي با سهم 8/58 درصدي (2/2 ميليارد دلار) از تسهيلات مصوب، رتبه نخست را در ميان گروه‌هاي اصلي صنعتي و معدني به خود اختصاص داد.
در سال مورد گزارش شاخص بهاي توليد‌كننده (بر پايه سال 1376) در دو بخش محصولات صنعتي و معدني به ترتيب به 2/349 و 4/288 رسيد كه نسبت به سال قبل به ترتيب 4/15 و 6/7 درصد افزايش نشان مي‌دهد. رشد مزبور در مقايسه با تغييرات شاخص كل بهاي توليد‌كننده به ميزان 8/16 درصد، در سطح پايين‌تري قرار دارد.
شاخص قيمت سهام شركت‌هاي توليدي (شاخص صنعت) در پايان اسفند‌ماه سال 86 نسبت به پايان اسفند سال 85 حدود 8/2 درصد افزايش داشت.
در همين دوره شاخص كل قيمت و بازده سهام 6/17 درصد افزايش داشت و مجموعا بالغ بر 4/6 ميليون تن كالاي فلزي به ارزش 0/58 هزار ميليارد ريال در بورس كالاي ايران معامله انجام شد.
بر اين اساس انواع محصولات فولادي به لحاظ ارزش و وزن به ترتيب 8/72 و 8/94 درصد از كل معاملات در بورس كالاي ايران را به خود اختصاص دادند.
علاوه بر اين صادرات صنعتي كشور در سال گذشته به لحاظ وزن و ارزش به 9/21 ميليون تن و 6/11 ميليارد دلار رسيد كه نسبت به سال قبل از ان به ترتيب با رشد 0/13 و 1/20 درصدي همراه بود.
در اين سال سهم صادرات صنعتي از كل صادرات غيرنفتي به لحاظ وزن و ارزش به ترتيب به 1/68 و 8/75 درصد رسيد.
انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن