تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806783522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خالد مشعل در مجلس /‌٣/: ‌ كشورهاي اروپايي بايد به دولت جديد آمريكا فشار بياورند تا اشتباهات دولت‌هاي گذشته را تكرار نكند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خالد مشعل در مجلس /‌٣/: ‌ كشورهاي اروپايي بايد به دولت جديد آمريكا فشار بياورند تا اشتباهات دولت‌هاي گذشته را تكرار نكند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس دفتر سياسي حماس در ادامه با بيان اين كه امروز صداهايي در امت ما شنيده مي‌شود كه مي‌خواهد ميان نقش عربي و اسلامي تفرقه ايجاد كند، تصريح كرد:‌ آن‌ها از هر گونه نقش اسلامي ‌ناراحت مي‌شوند و مي‌ترسند كه نقش اسلامي نقش عربي را به حاشيه براند، اما ما مي‌گوييم هيچ درگيري و كشمكشي ميان نقش عربي و اسلامي نيست، بلكه اين دو نقش مكمل يكديگر هستند.

وي با اشاره به اين كه ما در فلسطين نيازمند نقش عربي هستيم، همچنان كه نيازمند نقش اسلامي و مسلمانان نيز هستيم،‌ گفت:‌ از امت عرب با تمام كشورهايش و با تمام رژيم‌هايش مي‌خواهيم كه نقش مسلمانان و كشورهاي اسلامي را نقشي به نفع خود بدانند، نه عليه خود.

خالد مشعل تاكيد كرد: امروز وقتي ايران و تركيه در كنار آرمان فلسطين مي‌ايستد، اين تقويت آرمان ما و نقش ملت فلسطين است و تضاد آن‌ها با دولت آمريكا و با كساني است كه در كنار اسراييل هستند.

وي خاطر نشان كرد:‌ ما از كساني كه در كنار آرمان ما بايستند، استقبال مي‌كنيم و از كشورهاي ونزوئلا، بوليوي و كشورهاي آمريكاي لاتين و آزادگان جهان قدرداني و از آن‌ها استقبال مي‌كنيم، پس چگونه مي‌توانيم از نقش دولت‌هاي اسلامي حمايت نكنيم.

رييس دفتر سياسي حماس با بيان اين كه ما در حماس و فلسطين نقش كشورهاي اسلامي و عربي را به صورت هم‌افزا و مكمل در خدمت امت فلسطين مي‌دانيم، اظهارداشت:‌ ما و شما به طور بديهي درسي از جنگ اخير گرفتيم و آن شناخت كساني بود كه در رژيم صهيونيستي بوده‌اند و هنوز هم بر روي نقش اسراييل در منطقه حساب مي‌كنند و فكر مي‌كنند اسراييل چماقي است كه سياست‌هاي استعماري به وسيله آن مردم منطقه را ادب مي‌كند.

خالد مشعل گفت:‌ ما مي‌گوييم ستمگران مغرور در جهان و آمريكا ديگر قادر نيستند كه ملت فلسطين را شكست دهند، پس چگونه مي‌توانند كشورهاي عربي را شكست دهند.

وي همچنين با ابراز اميداواري نسبت به اين‌كه انشاءالله اسراييل سقوط خواهد كرد، افزود :اين كار شرع شده و اسراييل در ورطه خود غرق خواهد شد.

خالد مشعل در ادامه با خطاب به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد : برادران و خواهران اسراييل ديگر توانايي شكست ملت فلسطين را ندارد و نمي‌تواند مقاومت فلسطين را شكست دهد، قدرت اسراييل بر اساس ويرانگري و قتل عام است و اين قدرت ديگر امنيتي براي اسراييل فراهم نمي‌كند، چرا كه با وجود اشغال و تجاوز امنيت و آينده‌اي براي رژيم صهونيستي وجود ندارد.

رييس دفتر سياسي حماس، چهارمين درس جنگ 22 روزه را پذيرفته شدن واقعيت مقاومت فلسطين در خاك اين كشور عنوان كرد و گفت:‌ امروز حماس و به طور كلي مقاومت در خاك فلسطين يك واقعيت است و چه آمريكايي‌ها، اسراييلي‌ها و تباني كنندگان بخواهند يا نه ما يك واقعيت هستيم.

وي خاطر نشان كرد: ما با پاكيزگي و صلابت خودمان و با صندوق‌هاي انتخابات مشروعيت را به دست آورديم، به طوري كه مشروعيت مبارزه انتفاضه، صلابت و خدمت به مردم خودمان را داشتيم.

خالد مشعل در ادامه با بيان اين كه با اين وضع برخي اين واقعيت را انكار مي‌كنند، اما ما مي‌گوييم مقاومت فلسطين خود را از تمام دروازه‌هاي مشروعيت بر همه تحميل كرده است، گفت:‌ خطاب ما به اروپاييان اين است كه منتظريم كه آن‌ها نقش ديگري بازي كنند، نقش ديگري بر اساس تاريخ گذشته طولاني خودشان با جهان عرب و با تكيه بر تجربه‌اي كه دارند بازي كنند، ما هنوز منتظريم كه اروپايي‌ها نقش متفاوتي بر عهده بگيرند و شايد با آمدن دولت جديد آمريكا اين فرصتي براي اروپا و جهان غرب باشد كه سياست‌هاي خود تغيير دهند.

وي اضافه كرد:‌ كشورهاي اروپايي بايد به دولت جديد آمريكا فشار بياورند تا اشتباهات دولت‌هاي گذشته را تكرار نكند و اگر آن‌ها بخواهند ما صحنه تازه‌اي باز مي‌كنيم. ولي جهان غرب بايد خوب بداند كه بايد با اعراب و مسلمانان از طريق احترام و به رسميت شناختن حقوق ما و كنار گذاشتن روش سلطه گري تعامل كند.

رييس دفتر سياسي حماس در عين حال خاطر نشان كرد:‌ كسي كه به ما احترام نگذارد، ما هم به او احترام نمي‌گذاريم؛ چرا كه با رابطه با هيچ كس گدايي نمي‌كنيم و در ديدارهايي كه با شخصيت‌هاي اروپايي داشته‌ايم اين موضوع را گفته‌ايم كه ما در روابط گدايي نمي‌كنيم، بلكه ما به خودمان افتخار مي‌كنيم. و ما يك امت سربلند هستيم كه هر كس با ما مصالحه كند با وي مصالحه مي‌كنيم و با هر كسي كه با دشمن باشد با او مي‌جنگيم.

خالد مشعل در ادامه با بيان اين كه ما برخي از اهداف خود را از نبرد غزه تحقق بخشيديم، گفت:‌ ما تجاوز را بدون قيد و شرط متوقف كرديم و اسراييل مجبور شد تا غزه عقب نشيني كند و اين امري فوق العاده مهم است.

وي ادامه داد: اما برادران شما در خاك فلسطين هنوز در حال نبرد شكستن محاصره غزه و گشودن گذرگاه‌ها هستند و ما از برادران ايراني خود مي‌خواهيم كه به موضع خود در جانب داري از ما ادامه دهند تا بتوانيم اين محاصره را بشكنيم و گذرگاه‌ها را باز كنيم تا در اين نبرد سياسي نيز پيروز شويم.

وي ملت فلسطين را ملتي صبور، با اراده و با ايمان‌ دانست كه مصداق اين آيه قرآن كه خداوند فرموده است "‌اي مومنان شكيبايي پيشه كنيد تا رستگار شويد "، هستند.

خالد مشعل همچنين با اشاره به اين كه ما در حال بازسازي غزه هستيم تا زخم‌هاي مردم آنجا را التيام بخشيم و به داد زخمي‌ها و خانواده‌هاي شهدا و اسرا برسيم، گفت:‌ اين نبرد همچنان در داخل غزه براي بازسازي ويراني‌ها منازل، مدارس،‌ بيمارستان‌ها و گشودن گذرگاه‌ها ادامه داد.

رييس دفتر سياسي حماس،‌ همچنين از رهبري،‌دولت، مجلس،‌ و مردم ايران براي حمايت‌هاي خالصانه از مردم غزه سپاسگذاري كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران در امر سازندگي غزه نيز در كنار ما ايستاده است و از ما حمايت مي‌كند و تلاش مي‌كند كه كنفرانس‌هايي را براي بازسازي غزه برگزار كند.

وي خاطرنشان كرد:‌از خداوند مي‌خواهم كه شما را به خاطر حمايت، برادري،‌ ياري و طرفداري كه از ما كرديد حفظ كند و اين را بدانيد كه برادران شما در فلسطين براي هر پيش آمد غيرمنتظره آماده هستند، چرا كه ما در موسوم مزايده‌هايي انتخاباتي اسراييل هستيم كه المرت، باراك،‌ ليوني و ناتانياهو براي ترساندن و تحريم ما مسابقه گذاشته‌اند.

خالد مشعل با بيان اين‌كه آن‌ها راحت‌ترين راه را براي پيروزي در انتخابات اسراييل ريختن خون فلسطيني‌ها و تجاوز به غزه مي‌دانند متذكر شد:‌ از نظر ما كوتاه ترين راه براي نابودي و شكست آن‌ها همين هدف قرار دادن ملت فلسطين است و هر كس بخواهد مرگ خود را ببيند و آينده سياسي خود را نابود كند، در برابر مقاومت فلسطين بايستد.

ادامه دارد...

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن