تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813048748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمدرضا ساكت :خصوصي سازي الزامي و اجتناب ناپذير است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: محمدرضا ساكت :خصوصي سازي الزامي و اجتناب ناپذير است
خبرگزاري موج - مديرعامل باشگاه فولاد مباركه سپاهان در ديدار اعضاي اتحاديه و مديران باشگاهها با دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:بحث خصوصي سازي الزامي و اجتناب ناپذير است در عين حال قابل اجرا به نظر مي رسد.


به گزارش موج از اصفهان،ساكت مديرعامل سپاهان با بيان اين مطلب اظهار داشت:متاسفانه در بحث ورزش بيشتر جنبه هاي اجرايي ظاهري و نمايشي اجرايي شده اما بخش اصلي و كلان مانده است. امروز به جايي رسيده ايم كه هزينه ها در ورزش حرفه اي جهان هر روز بيشتر مي شود اما مشكلات اقتصاد وجود دارد و مشكل منابع مالي را نتوانستيم حل كنيم.
ساكت گفت: ما در فوتبال يك سبد هزينه و درآمد داريم. هزينه براي همه يكسان است. اما در سبد درآمد آن چيزهايي كه مرسوم است نداريم. در عرصه بين المللي اسپانسر لباس ، تبليغات و جوايز عنوان ها منابع باشگاه هستند .در كنار اينها نياز به منابع حمايتي دولت هم وجود دارد. مبحث خصوصي شدن كه مطرح شده در عرصه بين المللي هم جواب داده اما براي اجراي آن ، طرح جامع خصوصي سازي لازم است كه در آن منابع مالي هم روشن شود.
مديرعامل سپاهان افزود: بوندس ليگاي آلمان سال 2007 ،480 ميليون يورو درآمد از تبليغات داشته و 65 ميليون يورو از بازرگاني. قانون كپي رايت اين بخش ها همه فراهم شده تا فعاليت تيم ها به شكل خصوصي دنبال شود. مشكل ما اين است كه اقتصاد فوتبال را نتوانستيم اصلاح كنيم. فرآيند تعريف شده اي نيست. الگوهايي كه در آسياي شرقي ، اروپا ،‌تركيه و حتي خليج فارس مي بينيم اينطور نيست. دولت از بخش خصوصي در فوتبال حمايت مي كند. ما در جلسه اي كه با مسئولان فنرباغچه داشتيم اين مسائل مطرح شد. آنها گفتند دولت به ما مي گويد ما براي شما دوچرخه اي فراهم مي كنيم ولي خودتان بايد حركت كنيد. ابتدا دولت طرح جامع شهري را به ما داد. بعد وام دادند. امروز معافيت هاي مالياتي و سازه هاي ورزشي اهميت بسيار زيادي دارد. بخش عمده اي از تاسيساتي كه دراختيار سازمان ورزش هست فرسوده شده چون در نگهداري آن دچار مشكل هستند و بودجه اي براي نگهداري نيست. در خليج فارس اين مجموعه ها را به باشگاهها وگذار كردند در كنار آن حمايت دولت هم وجود دارد.
ساكت در پايان گفت: در يك كلام بحث خصوصي سازي الزامي و اجتناب ناپذير است در عين حال قابل اجرا به نظر مي رسد. اما تدوين طرح جامعي كه همه چيز را هم در نظر داشته باشد در اين بين ضروري به نظر مي رسد.

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن