تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804755640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وقتي سود 25 درصدي مردم 6 درصد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وقتي سود 25 درصدي مردم 6 درصد مي‌شود
خبرگزاري فارس: شهريورماه 6 ميليون نفر براي سفر حج عمره ثبت نام و بيش از 5 هزار ميليارد تومان به حساب دو بانك ملي و ملت واريز كردند حال كه 5 ماه از آن تاريخ گذشته قرار است اين دو بانك تنها 6 درصد سود به اين سپرده ها اختصاص دهند.


به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري فارس به نقل از سايت خبري مشرق ، گويا هماهنگي ويژه اي با سازمان حج و زيارت شده تا سودهاي كلاني از جيب حجاج به صندوق بانك ها واريز شود.

اين گزارش حاكي است خريدن زمان براي قرعه كشي و اعلام نتايج آن در اسفند ماه ابهامات بيشماري را براي مردم در پي داشته كه شنيده شده برخي مسئولين به اين شيوه ثبت نام و قرعه كشي اعتراض هايي هم داشته اند اما مسئولين سازمان حج و زيارت توجهي به توصيه ها و اعتراض ها ندارند .

گزارش ها حكايت از آن دارد كه با مراجعه مردم به شعب بانك هاي ملي و ملت براي با خبر شدن از نتيجه ثبت نام خود با پاسخ هايي مبني بر عدم اعلام نتايج از سوي سازمان حج و زيارت روبه رو مي شوند .

بر اساس اين گزارش بعد از ثبت نام شش‌ميليون و ۵۶۶هزار و ۲۰۳ نفر و پرداخت 800 هزار تومان براي هر نفر جمعا مبلغي برابر با000/400/962/252/5 ميليارد تومان به خزانه اين دو بانك واريزشد ، مديران سازمان حج و زيارت از پرداخت سود 6 درصدي به سپرده گذاران حج عمره خبر دادند .

اين گزارش مي افزايد : در حالي كه بانك ها براي پرداخت تسهيلات عقود مشاركتي سودي را برابر با 25 درصد از مردم دريافت مي كنند اما براي اين سپرده گذاران ، 6 درصد در نظر گرفته اند.

با يك حساب سرانگشتي مي توان دريافت كه اين اختلاف 19 درصدي ، فقط در اين 6 ماهه از تاريخ 24/06/90 لغايت 24/12/90 كه قرار است نتايج اعلام گردد، حدود 500 ميليارد تومان براي اين بانك ها سود در پي خواهد داشت .

حال كه قرار است اولين اعزام اين ثبت نام كنندگان در سال 1393 باشد ، ميزان سپرده اين افراد بايد حداقل 3 سال در بانك بماند كه بعد از سه سال بيش از سه هزار و 500 ميليارد تومان سود(سود مركب) نصيب اين بانك ها مي شود در حالي كه به مردم معادل هزار ميليارد تومان پرداخت مي شود .

البته از قرار معلوم اعزام اين تعداد از حجاج ده سالي زمان خواهد برد كه در اين صورت سود دريافتي بانكها از اين سپرده به نظر به ده ها ميليارد تومان نيز خواهد رسيد.

نكته قابل توجه در اين ميان از بين رفتن ارزش پول اين افراد است. چرا كه در شرايط تورمي و در حالي كه متوسط تورم در كشور 20 درصد است، اگر به سپرده گذاران 6 درصد سود داده شود در حقيقت سالي 14 درصد از ارزش پول آنها كاسته مي شود.

در مراسمي كه ديروز با حضورنمايندگان رييس‌جمهور، سازمان بازرسي كل كشور، اعضاي هيأت مديره‌ بانك‌هاي ملي و ملت و همچنين جمعي از مسئولان سازمان حج و زيارت برگزار شد ، ۳۰۰ اولويت از ميان شش‌ميليون و ۵۶۶هزار و ۲۰۳ نفر كه از ۲۴ شهريور تا ۲۴ مهرماه امسال در بانك‌هاي ملي و ملت ثبت نام كرده بودند، تعيين شد.

علي ليالي در پايان اين مراسم با حضور در جمع خبرنگاران در حالي كه آن‌ها از رييس سازمان حج و زيارت مي‌خواستند توضيح شفاف‌تري درباره‌ وضعيت نزديك به شش‌ميليون و ۶۰۰ هزار نفري كه اولويت‌بندي شده‌اند و زمان اعزام آن‌ها و همچنين اظهارات قبلي‌اش درباره‌ تعيين دوميليون و ۴۰۰هزار اولويت و حذف بقيه افراد دهد، گفت: همه قرعه‌كشي شدند و نتيجه توسط بانك‌ها اعلام خواهد شد.

به گفته‌ او، نتيجه‌ قرعه‌كشي از چهار روش فرستادن پيامك، ارسال مكتوب نتيجه‌ قرعه‌كشي، انتشار اطلاعات قرعه‌كشي در سايت بانك‌ها و مراجعه به شعبات بانك‌ها اعلام خواهد شد.

ليالي اظهار كرد: چاپ نتيجه‌ قرعه‌كشي نزديك به شش‌ميليون و ۶۰۰هزار نفر قطعا به زمان مكفي نياز دارد و اين كار بلافاصله امكان‌پذير نيست؛ اما به‌طور قطع، تا پيش از پايان سال، نتيجه به مردم اعلام خواهد شد.

البته ما تلاش مي‌كنيم اين زمان خيلي دير نشود. او همچنين گفت: براساس برآورد اوليه و آماري كه در موجودي ثبت نام‌هاي قبلي داشتيم، اعلام كرده بوديم كه اعزام اولويت‌هاي جديد از سال ۱۳۹۳ خواهد بود؛ ولي با توجه به شرايط كنوني و مراجعه نكردن جمعيت زيادي براي عمره‌ ۱۳۹۱، به احتمال زياد اعزام بخشي از اولويت‌هاي جديد از سال ۱۳۹۲ آغاز مي‌شود.

رئيس سازمان حج و زيارت در پاسخ به اين پرسش كه چرا زمان اعزام اين اولويت‌ها مشخص نيست، گفت: اين مدل براي نخستين‌بار اجرا نمي‌شود، چون عدد اعزامي‌ها هر سال معلوم نيست، نمي‌توان زمان دقيق اعزام را اعلام كرد.

شنيده شده حجت‌الاسلام قاضي عسگر نماينده‌ ولي فقيه در سازمان حج و زيارت، با اين روش سپرده گذاري براي حج عمره موافق نبودند اما ليالي گفت: اين موضوع را اصلا قبول ندارم، چنين مساله‌اي اصلا مطرح نبوده است و قرعه‌كشي با موافقت وي انجام شده است.

نكته مهم: درج مطالب وبلاگ‌ها و سايت‌ها لزوماً به معناي تأييد محتواي آنها از سوي خبرگزاري فارس نيست.

انتهاي پيام/

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن