تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814735975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردار مومني خبر داد: كاهش 14 درصدي تلفات حوادث رانندگي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: سردار مومني خبر داد: كاهش 14 درصدي تلفات حوادث رانندگي
رئيس پليس راهور با اعلام اينكه در 9 ماهه اول امسال دو هزار و 739 نفر در حوادث رانندگي كمتر كشته شده اند گفت: اين آمار كاهش 14/3 درصدي تلفات رانندگي را نشان مي دهد.
به گزارش مهر، سردار اسكندر مومني پيش از ظهر سه شنبه در نشست خبري با اشاره به كاهش 14.3 درصدي كشته هاي حوادث رانندگي، گفت: در 9 ماهه اول امسال يك ميليون و 340 هزار خودرو جديد به همراه 789 هزار موتورسيكلت وارد ناوگان حمل و نقل كشور شد. اين در حاليست كه 841 هزار نفر نيز گواهينامه جديد دريافت كردند. البته در اين مدت 181 هزار خودرو فرسوده اسقاط شد كه اين آمار نسبت به سال گذشته كاهش 10 درصدي را نشان مي دهد.
وي ادامه داد: در اين مدت 2 هزار و 739 نفر در حوادث رانندگي كمتر كشده اند كه اين آمار كاهش 14/3 درصدي تلفات رانندگي را نشات مي دهد. همچنين در تصادفات رانندگي اين مدت 15 هزار و 613 نفر كمتر مجروح شدند كه كاهش 6/2 درصدي را نشان مي دهد. البته در اين مدت ميزان تصادفات نيز 85 هزار فقره كاهش يافته است.
وي با اعلام كاهش 8 درصدي واريز جرائم رانندگي به خزانه كشور در ديماه، گفت: با توجه به افزايش مبلغ جريمه هاي رانندگي در دي ماه شاهد كاهش واريز جريمه به حساب خزانه بوديم. البته اميدواريم ديگر ريالي جريمه به خزانه واريز نشود.
سردار مومني از كاهش 15 درصدي تخلف سرعت غيرمجاز خبر داد و تاكيد كرد: از ابتداي دي ماه تا كنون تخلف حركت با دنده عقب در بزرگراه 8 درصد، انجام حركات آكروباتيك و خطرناك 19 درصد و عبور از چراغ قرمز 20 درصد كاهش يافته است.
وي عنوان كرد: بر اساس آخرين بررسي هاي انجام شده در سال 83، در رابطه با تاثير تصادفات و وارد آمدن خسارت به كشور خوشبختانه با كاهش يافتن تصادفات رانندگي امسال 10 هزار ميليارد تومان كمتر خسارت به كشور وارد شد كه بر اين اساس سرانه هر ايراني 120 هزار تومان شده است.
سردار مومني با اشاره به افزايش شدت تصادفات، گفت: سال گذشته به ازاي هر يكصد تصادف 43 نفر كشته مي شدند كه اين آمار امسال به 52 نفر افزايش يافته است. خوشبختانه در همه بخش ها براي كاهش تصادفات رشد داشته ايم اما متاسفانه شدت تصادفات افزايش چشم گيري داشت.
رئيس پليس راهور با اعلام اينكه موضوع ترافيك و انضباط بخشي يك پديده تك بعدي نيست افزود: همه مردم درگير تصادفات هستند و اقدامات خوبي در اين رابطه انجام شده است. امسال از آخرين فناوري هوشمند دنيا استفاده شده است و در مركز اطلاعات و كنترل ترافيك در تمامي ساعات شبانه روز جاده هاي كشور تحت نظارت است. در اين مركز تمام جاده هاي كشور به صورت آنلاين بررسي و متخلفان جريمه مي شوند.
وي با اشاره به افزايش تصادفات اتوبوس هاي مسافربري، گفت: در دوماهه آذر و دي بر اثر تصادفات اتوبوس ها 66 نفر كشته و 220 نفر نيز مجروح شدند به همين منظور طرح ويژه اي را براي كنترل ناوگان حمل و نقل عمومي از 15 بهمن آغاز مي كنيم تا ايمني سفر افزايش يابد. همچنين علاوه بر بررسي صحنه تصادف زمينه هاي ديگر موثر در تصادفات از جمله نقش تعاوني ها، پايانه هاي حمل و نقل و ماموران پليس راه بررسي مي شود.
مومني با اعلام اينكه 6 نوع گواهينامه هم اكنون در كشور صادر مي شود و افراد براي دريافت آن بايد 6 نوع آزمون بدهند، افزود: گواهينامه هاي كشور از اين پس به پايه 3، پايه 2 و پايه يك مخصوص خودروهاي سبك، نيمه سنگين و سنگين تغيير مي كند ضمن اينكه در آموزش و آزمون هنرجويان نيز شاهد سخت گيري و افزايش كنترل ها خواهيم بود.

عبور از چراغ قرمز
بيشترين تخلف رانندگان تهراني

جانشين رئيس پليس راهور تهران گفت: عبور از چراغ قرمز بيشترين تخلف رانندگان تهراني است كه جريمه يك ميليون ريالي به همراه دارد.
سرهنگ جمال بذرافشان در گفت و گو با مهر اظهار داشت: براساس قانون جديد راهنمايي و رانندگي در صورتي كه راننده اي به علت انجام تخلفات حادثه ساز به 30 نمره منفي برسد گواهينامه اش به مدت سه ماه توقيف و از رانندگي محروم مي شود.
وي ادامه داد: هم اكنون علاوه بر خودروهاي شخصي، خودروهاي عمومي نيز توسط دوربين ها يا ماموران اعمال قانون شده و رانندگان اين وسايل نمره منفي دريافت مي كنند.

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن