تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812753688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرايط مطلوب بنادر ايران در رعايت استانداردهاي ايمني


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: شرايط مطلوب بنادر ايران در رعايت استانداردهاي ايمني
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با مطلوب ارزيابي كردن شرايط بنادر به لحاظ رعايت استانداردهاي ايمني در جا به جايي كالاهاي خطرناك و با بيان اينكه 93 درصد صادرات و واردات كشور از طريق بنادر و حمل و نقل دريايي انجام مي شود، از ارتقاي 25 درصدي ايمني تا پايان برنامه پنجم خبر داد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، معاون وزير راه و شهرسازي كه در كارگاه آموزشي تخصصي مديريت عمليات بندري كالاهاي خطرناك سخن مي گفت، با اعلام ضرورت برگزاري اين‌گونه آموزش ها و توسعه منابع انساني و تداوم آن به صورت برنامه ريزي شده و مشخص، از فراهم بودن تجهيزات، امكانات و تأسيسات زيربنايي و سخت افزاري مورد نياز در بنادر خبر داد و گفت : در مقايسه با ابتداي انقلاب اسلامي كه ظرفيت و عملكرد بنادر به ترتيب 15 ميليون و 12 ميليون تن بوده، امروز ظرفيت بنادر كشور به 165 ميليون تن و عملكرد سال گذشته بنادر به 141 ميليون تن افزايش يافته است، كه نشان دهنده 12 برابر شدن عملكرد و 11 برابر شدن ظرفيت بنادر است.
عطاء اله صدر در ادامه با اعلام 60 برابر شدن ظرفيت كانتينري بنادر در مقايسه با ظرفيت 100 هزار TEU اوايل انقلاب، از افزايش ظرفيت كانتينري بندر شهيد رجايي تا 6 ميليون TEU در فاز سوم توسعه اين بندر خبر داد و در ادامه نتيجه گيري كرد : اين حجم عمليات در بنادر و با در نظر گرفتن برنامه توسعه اي و كشور طي 5 سال آينده، حاكي از رعايت استانداردهاي ايمني و تأمين امنيت در بنادر و حمل و نقل دريايي كشور است.
وي با بيان اينكه رعايت نكات ايمني تنها مختص بخش بندري نيست، بر ضرورت اجراي موارد ايمني در بخش دريايي تأكيد كرد و اظهار داشت : در حال حاضر ظرفيت ناوگان نفتي كشور نزديك به 12 ميليون تن است كه با توجه به حجم قابل توجه تردد شناورهاي نفتكش در منطقه خليج فارس، نكات ايمني و رعايت استانداردها با جديت بيشتري در اين بخش دنبال مي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه ظرفيت بنادر تا پايان برنامه پنجم توسعه، 210 ميليون تن و در بخش كانتينري به 8 ميليون TEU افزايش مي يابد، افزايش حمل و نقل كالاها را با مخاطرات و پيچيدگي هاي ناشي از كالاهاي خطرزا همراه دانست و استدلال كرد : با برنامه هاي توسعه اي پيش رو، ابتدا بايد تجهيزات و سخت افزارهاي مورد نياز تأمين شود و همچنين در بخش نرم افزاري با جذب نيروهاي متخصص و آموزش مستمر جهت ارتقاي سطح دانش افراد فعال اقدام شود.
صدر با بيان اينكه با توسعه پسكرانه ها و سرمايه گذاري هاي بخش خصوصي در بنادر، چنانچه حادثه اي در بنادر رخ دهد تأسيسات شهري و زيربنايي با خسارات جبران ناپذيري مواجه خواهند شد، گفت : امروزه بنادر در كنار شهرهاي بزرگ قرار دارند كه تأسيسات زيربنايي مهمي را در خود جا داده اند. به عنوان مثال، در بندر شهيدرجايي در استان هرمزگان علاوه بر جا به جايي كالاهاي خطرناك، پايشگاه هاي بزرگ قرار دارد. در بندر امام خميني (ره) در استان خوزستان، پايشگاه نفت و تأسيسات پتروشيمي وجود دارد.
معاون وزير راه و شهرسازي با مثبت خواندن كارگاه آموزشي كالاهاي خطرناك به عنوان گام اساسي و اقدام مبنايي، بر تداوم اين گونه برنامه هاي آموزشي و توسعه منابع انساني تأكيد كرد و شرايط فعلي بنادر و حمل و نقل دريايي كشور به لحاظ رعايت ايمني و جا به جايي ايمني كالاهاي خطرناك، را مطلوب ارزيابي كرد.
به گفته وي، مباحث آموزشي و ارتقاي دانش نيروهاي انساني با توجه به حضور چشم گير بخش خصوصي در بنادر از اهميت دوچندان برخوردار است.
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اينكه بخش هاي خصوصي با سرمايه گذاري در حوزه هاي ترانزيت غلات، تصفيه شكر و روغن، بانكرينگ، گچ و كاغذ و غيره در شمال و جنوب كشور سرمايه گذاري قابل توجهي انجام داده، برگزاري دوره آموزشي كاربردي براي فعالان امور بندري و دريايي و برنامه ريزي فراگير جهت توسعه نيروي انساني فعال در اين زمينه را حائز اهميت دانست.

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن