تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815164144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس گروه مشاوره اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس گروه مشاوره اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه خبر داد
خبرگزاري فارس: رئيس گروه مشاوره اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه گفت: طرح توانمندسازي رواني، رفتاري دانش‌آموزان كرمانشاهي با محوريت پيشگيري و كاهش رفتارهاي پرخاشگرانه به تصويب رسيد.


زري كهريزي در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در كرمانشاه اظهار كرد: افزايش چشمگير آسيب‌هاي رواني، اجتماعي از قبيل پرخاشگري، خودكشي، فرار از خانه، بزهكاري، ترك تحصيل، افت تحصيلي، افسردگي، اضطراب و ... ضرورت مصون‌سازي دانش‌آموزان در برابر اين گونه مشكلات و مقابله با آن‌ها را جدي مي‌سازد؛ به عبارت ديگر ايجاد شرايط مناسب براي ارتقاي بهداشت روان و توانمندسازي دانش‌آموزان در برابر مشكلات مذكور از رسالت‌هاي پيشگيرانه به شمار مي‌رود.

وي تصريح كرد: فقدان منابع كافي، اجراي برنامه‌هاي پيشگيرانه در مدارس كشور را با مشكل مواجه كرده است.

كهريزي ادامه داد: اين گونه برنامه‌ها هزينه‌بر هستند و چون پيامدهاي آن در بلند مدت ظاهر مي‌شود، معمولا كسي آن را اجرا نمي‌كند.

اين مقام مسئول تاكيد كرد: طراحي و تدوين يك برنامه جامع مستلزم پيشگيري، شناخت درست وضع موجود، اتخاذ استراتژي مناسب براساس مشكلات حاضر و هماهنگي ساير دستگاه‌ها و نهادهاي اجتماعي با آموزش و پرورش است.

رئيس گروه مشاوره اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه افزود: بررسي‌هاي انجام شده در خصوص دانش‌آموزان حاكي از آن است كه 20 تا 30 درصد دانش‌آموزان دچار افت تحصيلي و انواع مشكلات رواني، رفتاري هستند.

كهريزي خاطرنشان كرد: بررسي گزارش‌هاي آماري مراجعان به مركز مشاوره و خدمات روانشناختي و هسته‌هاي مشاوره نيز مويد اين مسئله است؛ لذا مصون‌سازي و توانمندسازي دانش‌آموزان در اين زمينه ضروري به نظر مي‌رسد.

وي با اشاره به اينكه براساس تحقيقات علمي انجام شده در دنيا شيوع پرخاشگري در نوجوانان بين 2 تا 16 درصد است، افزود: شيوع پرخاشگري در پسران بيش از دختران است.

رئيس گروه مشاوره اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه گفت: آمار پرخاشگري در نوجوانان مراجعه‌كننده به مركز مشاوره دانش‌آموزي در استان كرمانشاه بين 10 تا 30 درصد است.

وي با بيان اينكه هدف اين طرح ارتقاي سطح سلامت رواني، رفتاري دانش‌آموزان، والدين و معلمان است، تاكيد كرد: ايجاد و ارتقاي مهارت‌هاي ارتباطي و كنترل خشم از ديگر اهداف اجراي اين طرح در مدارس استان كرمانشاه خواهد بود.

كهريزي اضافه كرد: افزايش مهارت‌هاي اجتماعي و فرهنگي، كاهش ميزان شيوع آسيب‌هاي اجتماعي با محوريت پرخاشگري، ارتقاي وضعيت تحصيلي و درسي دانش‌آموزان از طريق كاهش عوامل آسيب‌آفرين، ايجاد تغييرات مثبت در دانش‌آموزان، نگرش رفتارهاي والدين و دانش‌آموزان و افزايش ظرفيت رواني براي مقابله با عوامل تهديدآميز بهداشت روان از اهداف جانبي اين طرح است.

وي تعداد جمعيت دانش‌آموزان پسر در مقاطع تحصيلي راهنمايي و متوسطه استان كرمانشاه را 102هزار و 550 نفر عنوان كرد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود يك سوم از اين جمعيت در معرض آسيب باشند كه نياز به تشكيل 8 كارگاه 30 نفري ديده مي‌شود.

كهريزي با بيان اينكه اين طرح در چهار فاز اجرا مي‌شود، اظهار كرد: فاز اول اين طرح شيوع‌شناسي پرخاشگري در دانش‌آموزان بوده و فاز دوم برگزاري دوره تربيت مدرس با محوريت كنترل خشم، مقابله با استرس و ... است كه مشاوران مدارس را در بر مي‌گيرد.

وي فاز سوم طرح را برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي دانش‌آموزان و فاز چهارم را دوره‌هايي براي والدين دانش‌آموزان دانست.

رئيس گروه مشاوره اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه در پايان خاطرنشان كرد: هزينه اجراي اين طرح در استان كرمانشاه 175 ميليون تومان است كه در مدت 6 ماه قابل اجرا خواهد بود.

انتهاي پيام/ي20

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن