تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815502238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي طرح ايمني غنچه هاي شهر بهشت/ برگزاري پروژه سفيران ايمني در مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اجراي طرح "ايمني غنچه هاي شهر بهشت"/ برگزاري پروژه سفيران ايمني در مشهد
اجراي طرح "ايمني غنچه هاي شهر بهشت"/ برگزاري پروژه سفيران ايمني در مشهد
مشهد - خبرگزاري مهر: اجراي طرح "ايمني غنچه هاي شهر بهشت"، برگزاري پروژه سفيران ايمني با محوريت تربيت مربي و تاكيد بر اجراي طرح كوچه خوشبختي در نهادهاي دولتي از جمله اخبار فرهنگسراهاي مشهد هستند.

به گزارش خبرگزاري مهر، مدير فرهنگسراي ايمني مشهد از آشنايي كودكان اين شهر با نكات ايمني در قالب اجراي طرح"ايمني غنچه هاي شهر بهشت" خبر داد.

حسين باغگلي در رابطه با اجراي طرح ايمني غنچه هاي شهر بهشت در اين فرهنگسرا اظهار داشت: اين پروژه از هفت مهر ماه در مهد كودك ايستگاه پنج آتش نشاني واقع در سه راه آب و برق آغاز شده است و روزانه 3 تا 6 مهد از آموزش هاي اين مكان استفاده مي كنند.

باغگلي بيان كرد: از ابتداي اجراي طرح به صورت عملي بيش از 250 مهد تحت آموزش قرار گرفته اند كه تا چهارم اسفند ماه ضمن ادامه همين روند پيش بيني مي شود كه 50 مهد ديگر حضور پيدا مي كنند.

وي ياد آور شد: بازسازي و نوسازي مهد كودك را تا اواخر اسفند پيگيري خواهيم كرد و از 30 فروردين ماه تا اواخر خرداد پذيراي 100 مهد كودك ديگر خواهيم بود.

وي اضافه كرد: هماهنگي هايي با سازمان بهزيستي انجام شده كه بعد از بازسازي ايستگاه آموزش، مهد كودك هاي آنها نيز در اين مهد حضور پيدا كنند.

مدير فرهنگسراي ايمني گفت: در اين طرح كودكان مقطع پيش دبستاني آموزش كمك هاي اوليه، طريقه خاموش كردن آتش، آشنايي با شماره آتش نشاني، شناخت فعاليت هاي كلي آتش نشاني، نحوه آدرس دادن صحيح، عدم مزاحمت تلفني، شناخت حوادث خطر ناك و حفظ خونسردي و توجه به نكات ايمني جهت حفظ سلامتي را فرا مي گيرند.

وي با اشاره به اهدا بسته هاي فرهنگي به كودكان افزود: در پايان بازديد كودكان در صورت تمايل با عنوان همياران آتش نشان با سازمان آتش نشاني همكاري خواهند كرد.

اجراي طرح كوچه خوشبختي در نهادهاي دولتي انجام شود

مسئول كميته انجمن جرم شناسي شرق كشور گفت: اجراي طرح كوچه خوشبختي بايستي براي كارمندان نهادهاي دولتي انجام شود.

عليرضا نبي در حاشيه همايش كوچه خوشبختي كه ويژه زوجين نيروي انتظامي در فرهنگسراي خانواده برگزار شد اظهار داشت: كارمندان به دليل اينكه بيشتر در معرض شكست و آسيب پذيري قرار دارند بايستي آموزش هاي خانواده را زودتر از سايرين فرا گيرند و اين امر به صورت الزام و بايد مطرح است.

وي با اشاره به اينكه دوا و درمان جهل روشنايي است ادامه داد: همان طور كه الماس با شيشه بريده مي شود جهل نيز با درمان برطرف مي شود، وقتي خواسته باشيم جهل برطرف شود و خانه هاي ارام وجود داشته باشد بايستي آموزش به افراد داده شود.

وي ارزيابي خود را از رضايتمندي زوجين از طرح كوچه خوشبختي و چنين برنامه هايي را 90 درصد دانست.

وي با اشاره بر اينكه همانطور كه برپايي چنين مراسمي تجربه مثبت و موفقي در شهر تهران بوده است بر پيگيري مستمر و استمرار بخشيدن به چنين مراسم هاي تاكيد كرد و گفت: اين طرح ها تنها با استمرار جواب خواهد داد.

پروژه سفيران ايمني در مشهد برگزار مي شود

مدير فرهنگسراي ايمني مشهد از برگزاري پروژه سفيران ايمني با محوريت تربيت مربي شامل آموزش هاي آتش نشاني به صورت تئوري و عملي در مشهد خبر داد.

محمد باغگلي افزود: اين آموزش ها شامل تئوري هاي حريق، تجهيزات حريق، تجهيزات نجات، آبرساني و عمليات اطفاء حريق، اصول ايمني، پيشگيري از حوادث، آشنايي با سيستم هاي اعلام و اطفا حريق و ايمني در برق است.

وي اظهار داشت: متقاضيان اين طرح بايد داراي مدرك ديپلم يا تحصيلات دانشگاهي باشند ضمن اينكه محدوديت جنسي و سني نيز مطرح نمي باشد ضمن اينكه در پي تصويب اين طرح در سازمان فرهنگي و تفريحي شهرداي مشهد، اين طرح در قالب 10 دوره برگزار مي شود.

باغگلي ضمن اعلام هفته اينده به عنوان شروع دوره سوم گفت: هر دوره 20 روز كاري به طول مي انجامد كه پيرو همين موضوع اين هفته آزمون دوره دوم را از داوطلبان اخذ مي كنيم.

وي با اشاره به برگزاري آزمون دوره ها 20 روز بعد از اتمام كلاس ها گفت: هم اكنون تا دوره هفتم ثبت نام ها تكميل و آزمون دوره اول اخذ شده است.

مدير فرهنگسراي ايمني افزود: در پايان كلاس ها و بعد از برگزاري آزمون، گواهينامه مربي گري عمومي آتش نشاني به همراه درج ساعت آموزشي و نمره ارائه مي شود كه پيرو آن فرهنگسراي ايمني اين افراد را به عنوان مربي به مكان هاي مختلف جهت آموزش هاي عمومي اعزام مي نمايد.

وي گفت: حضور دراين كلاس ها و دريافت گواهينامه جنبه استخدامي ندارد ولي در صورت اعزام جهت آموزش ضمن بستن قرار داد، فرد به عنوان نيروي قرار دادي شناخته مي شود.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن