تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815548966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجلاس شكرانه اتحاد/ لاريجاني: حفظ عزتمندي نظام در گرو استقامت، تدبير، عقلانيت و همگرايي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اجلاس شكرانه اتحاد/ لاريجاني: حفظ عزتمندي نظام در گرو استقامت، تدبير، عقلانيت و همگرايي است
رييس مجلس شوراي اسلامي ولايت فقيه را مظهر وحدت ملي و فكري جامعه خواند و تاكيد كرد: حفظ عزتمندي و حركت تكاملي نظام در گرو استقامت، تدبير، عقلانيت و همگرايي است.


به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، علي لاريجاني كه سه‌شنبه شب در "اجلاس شكرانه اتحاد" با حضور رييس‌ جمهور، رييس قوه قضاييه و مديران قواي سه‌گانه در صحن علني مجلس شوراي اسلامي سخن مي‌‌گفت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با ارائه سياست هاي اصل 44 صراط مستقيم را نشان دادند و ولايت فقيه هميشه چنين نقشي را در نظام داشته اند.
لاريجاني با اشاره به علل مبقيه تداوم انقلاب اسلامي تصريح كرد: تداوم اين علل در گرو استقامت و همگرايي همه دست‌اندركاران كشور است.
وي ابراز اميدواري كرد كه نيك‌انديشي، اخلاص در عمل مجاهدت و استقامت اهداف انقلاب اسلامي و امام در ثمربخشي و اثربخشي اين انقلاب را بيش از پيش محقق كند.
رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ملت ايران طي سي سال گذشته در زمينه پيشرفت‌هاي علمي گام‌هاي بلندي برداشته است، اظهار داشت: فناوري هسته‌اي به‌دليل لج‌بازي غرب بيشتر نمايان شد وگرنه ملت ايران در ساير شئون نيز گام‌هاي موثر و ماندگاري برداشته است و از اين روست كه طراز جمهوري اسلامي تغيير يافت و اين امر در لسان مقامات كشورهاي ديگر نيز مشهود است.
رييس مجلس شوراي اسلامي مردم‌سالاري ديني را برخواسته از مكتب اسلامي برشمرد و گفت: بايد همواره از جمهوريت و اسلاميت نظام پيوسته مراقبت كرد تا شرايط تصادم جمهوريت و اسلاميت نظام فراهم نشود.
لاريجاني كه در جمع مديران قواي مجريه، مقننه و قضاييه سخن مي‌گفت، افزود: امروز با گذشت سي سال از پيروزي انقلاب اسلامي جواني، شادابي و تحرك منبع سازي انقلاب نمايانگر است امواج پرتحرك حركت امام در عالم اسلام و در سطح بين‌المللي اذهان تيزبينان را به خود جلب كرده است.
رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مقاومت 22 روزه مردم غزه اظهار داشت: هنوز ابعاد حماسه حماس به طور كامل كشف نشده و همه ما مي‌دانيم كه اين حماسه وجهي از ثمربخشي انقلاب اسلامي است.
رييس مجلس شوراي اسلامي روح انقلاب اسلامي را در كشف من و خود انساني خواند و گفت: مسلمانان كه در ساخت تمدن براي بشريت پيشرو بودند و حكمت و علم مسلمانان در فكر غرب تحول ايجاد كرد به‌دو دليل با ركود مواجه شدند.
لاريجاني دليل اول را زور سلطه‌گران برشمرد و گفت: ابرقدرت‌ها در جهت سركوب استعدادها و چپاول ثروت‌هاي كشورهاي اسلامي برنامه‌ها طراحي اجرا كرده‌اند.
رييس مجلس شوراي اسلامي غربزدگي و خودباختگي ملي را دليل دوم عنوان كرد و گفت: اين جريان در ايران پس از مشروطه به صورت جدي تحرك يافت و در ساير كشورها نيز با تفاوت زماني اندك به شيوه هاي گوناگون در زندگي فردي و اجتماعي مسلمانان سايه گسترانيد.
لاريجاني انقلاب اسلامي را نتيجه بازگشت به خويش در جوامع خواند و آثار آن را در عراق، لبنان، فلسطين ، افغانستان و ساير كشورها يادآور شد و گفت: هر چند اين كشورهاي استبداد زده اكنون از نعمت بيداري و يافتن خويش برخور دار شده اند.
وي كه در اجلاس شكرانه اتحاد سخن مي‌گفت، دستيابي به استقلال فرهنگي، سياسي و اقتصادي در شرايط نظام سلطه را از پايه‌هاي انقلاب اسلامي خواند و با اشاره به نقش بي‌دليل امام خميني در اين زمينه گفت: ارائه الگوي جديد شجاعت و مايه‌هاي فكري قوي مي‌خواست كه فكر اجتهادي حوزه در بسياري از اركان جامعه در اين بخش مددرسان شد.
رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: امام خميني به پشتيباني ملت به امپرياليسم غرب و شوروي سابق دست رد زد و اين الگوي برتر سياسي جوامع اسلامي و پاراداگم مسلط و مستقل بسياري از جوامع شد.
لاريجاني افزود: امروز روشنفكران و ملت‌هاي اسلامي با تمسك به اين شعار نفرت خود را از تسلط آمريكا به نمايش مي‌گذارند و سياستمداران عالم اسلام نمايشي از استقلال را نشان مي‌دهند.
رييس مجلس شوراي اسلامي به بحران مالي آمريكا و غرب اشاره و تصريح كرد: اين بحران تضاد و نقايص نظام ‌هاي سرمايه‌داري را نشان مي‌دهد در حالي كه امروز صحت تفكر استقلال اقتصادي به‌وضوح نمايان شده است.
رييس مجلس شوراي اسلامي سه مقوله استقلال فرهنگي، سياسي و اقتصادي و مردم‌سالاري ديني را مبتني بر عدالت اجتماعي دانست و مباني متافيزيكي آن را به شناخت انساني مربوط خواند.
وي با بيان اينكه استعدادها به صورت دستوري بالفعل نمي‌شوند رقابت و آزادي را شرط بالفعل شدن آنها برشمرد و گفت: مدينه فاضله بر ركن عدالت استوار است و بستر چنين فضايي را فراهم مي‌كند.
رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه منظور ما آزادي انساني و نه حيواني است تصريح كرد: آزادي انساني ريشه در مكتب‌گرايي، آرمان‌خواهي و هدفمندي دارد و آزادي حيواني نفس‌گرا و هوس‌گرا است.
لاريجاني توجه به نقش زن را در اين زمينه از وجوه بارز و متمايز انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: در تفكر انقلابي نقش زن منطبق بر اعتدال است، نقش زن پرده نشيني نيست اما اختلاط‌ گرا هم نمي‌باشد.
وي در پايان اين اجلاس ابراز اميدواري كرد حفظ عزتمندي و حركت تكاملي نظام همراه با تدبير، عقلانيت و همگرايي مسوولان كشور توشه راه براي مبارزه با ظلم و نجات مسلمين قرار گيرد.
اين نشست همچنان ادامه دارد.
سيام/ 7432/ 1965

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن