تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806763899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي ايرنا/ بيش از 3000 مركزخدمات كشاورزي در كشور ايجاد شد - 3


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي ايرنا/ بيش از 3000 مركزخدمات كشاورزي در كشور ايجاد شد - 3
وزير جهادكشاورزي اعلام كرد: براي كمك به پيشبرد طرح‌هاي مربوط به بهداشت دام و طيور در كشور در سال‌هاي اخير بيش از 3000 آزمايشگاه و كلينيك و مركز خدمات كشاورزي توسط بخش خصوصي در سراسر كشور ايجاد شده است.


مهندس "محمد رضا اسكندري "‌روز سه شنبه در ادامه گفت وگويش با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: همچنين پيش بيني مي شود با اجراي برخي طرح هاي زيربنايي مانند تجهيز و نوسازي اراضي كشاورزي، توسعه سامانه هاي آبياري تحت فشار، لايروبي قنات ها و آب بندان ها و نوين سازي شبكه‌ هاي آبياري و افزايش بازده مصرف آب در بخش كشاورزي و همچنين توسعه مكانيزاسيون و تسريع در انتقال دانش فني به مزارع ، گام هاي بلندي جهت فاصله گرفتن از كشاورزي سنتي و رسيدن به كشاورزي نوين و داراي بازده اقتصادي برداشته شود.

** توليد محصولات كشاورزي از رشد پايدار برخوردار است
وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد:برنامه ريزي هاي يادشده، باعث شده كه توليد محصولات كشاورزي در ايران از رشدي پايدار و روز افزون برخوردار شود و اكنون با افتخار بايد گفت كه توليد محصولات زراعي ايران هم اكنون به 76 ميليون تن، محصولات دامي به 8/11 ميليون تن و توليد ماهي و ميگوي كشور به 675 هزار تن رسيده است .همچنين توليدات باغي نيز با عبور از مرز 5/16 ميليون تن به يك ركورد بي سابقه رسيده ،‌به طوري كه ايران را در رديف هشت كشور بزرگ توليد كننده ميوه در جهان قرار داده است.
اسكندري افزود: ايران كماكان 95 درصد زعفران و 99 درصد زرشك و بيش از نيمي از پسته جهان را توليد مي‌كند و از جايگاه جهاني بسيار بالا در توليد ميوه هايي چون سيب، انگور، مركبات و گردو برخوردار است . ضمن آنكه توليد انواع سبزي و صيفي نيز در طول هشت سال گذشته با بيش از دو برابر افزايش به 22 ميليون تن رسيده است كه بخشي از آن به ديگر كشورها از جمله كشورهاي همسايه صادر مي شود.

** توسعه دستاوردهاي بخش كشاورزي بدون بسط فعاليت هاي تحقيقاتي ميسر نيست
اسكندري اظهار داشت: بدون ترديد تحقق دستاوردهاي وزارت جهاد كشاورزي در عرصه توليد محصولات كشاورزي بدون توسعه فعاليت‌ها در موسسه هاي تحقيقاتي، ترويج و آموزش ميسر نيست و در سايه فعاليت‌هاي جهادي اين مؤسسه ها دستاوردهايي چون تسطيح ليزري اراضي كشاورزي، توليد بذرهاي مقاوم به خشكي و شوري با استفاده از انرژي هسته اي، افزايش عمر انبارداري محصولات كشاورزي با استفاده از پرتو افشاني هاي اتمي، تبديل صدها كيلومتر سواحل جنوبي و شمالي به مزارع پرورش آبزيان، شناسايي شش ميليون هكتار از اراضي شيبدار براي توسعه باغ هاي ديم و آبي، توليدجلبك هاي دريايي در سواحل جنوبي براي تغذيه دام،توليد ماهيان خاوياري پرورشي و ... حاصل شده است .
وي افزود:آبخيزداري و توزيع منابع آب،توليد انواع داروهاي گياهي براي درمان برخي بيماري هاي صعب العلاج از جمله ايدز و انواع سرطان‌ها و هپاتيت،توليد قند رژيمي از آب پنير ضايعاتي كارخانه هاي توليد كننده مواد لبني، توليد چوب MDF از شاخه هاي هرس شده نخل و ساقه هاي باگاس نيشكر و توانمندي‌هاي يكسان و مقاوم به انواع بيماري‌ها با بكارگيري تكنولوژي كشت بافت و توليد بذر سيب زميني به روش آزمايشگاهي موسوم به ميني‌ تيوبر و ...از جمله دستاوردهاي تحقيقاتي اين بخش است .
وزير جهاد كشاورزي در ادامه با اشاره به دستاوردهاي وزارت جهاد كشاورزي در عرصه بهداشت دام و طيور و مقابله با انواع آفات گياهي و دامي و بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام، گفت: در سايه تلاش‌هاي علمي و اجرايي سازمان دامپزشكي كشور كه تحت پوشش وزارت جهاد كشاورزي است، فعاليت بهداشت و سلامت دام در ايران به عنوان يك الگو در بين كشورهاي منطقه مطرح است.

** استفاده از شيوه هاي نوين مبارزه با آفات گياهي
وزيرجهاد كشاورزي گفت:درعرصه مبارزه با آفات گياهي نيز با بكارگيري شيوه هاي نوين مبارزه تلفيقي با اين آفات ضمن كاهش 60 درصدي مصرف سم گام هاي مؤثري در جهت كاهش تعداد اين آفات برداشته شده و نكته مهم آنكه در سال هاي اخير از محل صرفه جويي يك تريليون و 300 ميليارد ريال در مصرف سموم ضد آفات گياهي بيش از 2500 آزمايشگاه تشخيص بيماري هاي گياهي و خدمات گياهپزشكي در سراسر كشور توسط دانش آموختگان كشاورزي ايجاد شده است.
اسكندري تصريح كرد: اجراي اين طرح علاوه بر كاهش خطرهاي مصرف بي رويه سم در عرصه كشاورزي، باعث توسعه اشتغالزايي و افزايش دسترسي كشاورزان به انواع خدمات علمي و فني شده و به تحقق برنامه هاي وزارت جهاد كشاورزي براي توليد محصولات سالم و عاري از بقاياي سم و كود و موسوم به محصولات ارگانيك كمك مي كند.

** صيانت از بيش از 100 ميليون هكتار جنگل ، مرتع و بيابان
وزير جهاد كشاورزي سپس با بيان آنكه اين وزارتخانه مسئوليت صيانت از بيش از 100 ميليون هكتار از جنگل‌ها و مراتع و بيابان‌هاي ايران را به عنوان يكي از سرمايه هاي بزرگ ملي كشور برعهده دارد، گفت: در اين راستا طرح‌هاي بزرگ و پرهزينه اي چون خروج دام از جنگل‌ ها، ايجاد تعادل در چراي دام‌ها در مراتع و جلوگيري از پيشروي بيابان‌ها از طريق تثبيت شن‌ هاي روان و كاشت درختان و گياهان علوفه اي مقاوم به خشكي و شوري و مهار نزولات آسماني به مورد اجرا گذاشته شده اند و مشاركت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري وزارت جهاد كشاورزي در اجراي طرح هاي بزرگي چون احداث باغ ها در اراضي شيبدار توسط معاونت توليدات گياهي در همين راستا صورت مي‌گيرد.
اسكندري پيش بيني كرد: طي پنج سال آينده حداقل يك ميليون هكتار از اين اراضي به باغ هاي مثمر و غيرمثمر از جمله باغ هاي زيتون، پسته، بادام و انگور تبديل شوند كه اين اقدام علاوه بر افزايش سطح باغ ها، نقش بسزايي در جلوگيري از فرسايش خاك و بروز سيل هاي مخرب در مناطق سيل خير خواهد داشت.

** اجراي 600 طرح بزرگ آبخيزداري در كشور
اسكندري افزود: بعلاوه با اجراي طرح جامع آبخيزداري توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري وزارت جهاد كشاورزي پيش بيني مي شود در سا‌ل هاي آينده حداقل 600 طرح بزرگ آبخيزداري در وسعت ده ها ميليون هكتار در نقاط مختلف كشور با هزينه نزديك به 10 تريليون ريال به مورد اجرا گذاشته شود كه با اجراي اين طرح بزرگ ملي انتظار مي رود هر ساله ميلياردها متر مكعب آب حاصل از بارندگي براي مصارف كشاورزي و آب شرب شهرها در سفرهاي زير زميني ذخيره شود.
وزير جهاد كشاورزي همچنين رسيدگي به امور عشاير و روستاييان رايكي از فعاليت‌هاي كليدي و در عين حال گسترده وزارت جهاد كشاورزي نام برد و گفت: جمعيت هاي عشايري و روستايي به عنوان قطب هاي توليد محصولات كشاورزي تحت پوشش سازمان‌هاي تعاون روستايي و امور عشايري قرار دارند.

** فعاليت شش هزار شركت تعاوني روستايي در بخش كشاورزي
به گفته اسكندري، سازمان مركزي تعاون روستايي با تحت پوشش قرار دادن بيش از شش هزار شركت تعاوني روستايي نقش كليدي را در توزيع نهاده ها و خدمات كشاورزي و خريداري محصولات كشاورزي كشاورزان بر عهده دارد و مراكز تحت پوشش اين سازمان هر ساله ميليون‌ ها تن كود و بذر، نهال و ديگر نهاده هاي كشاورزي را بين بيش از چهار ميليون بهره بردار كشاورزي توزيع و ميليون‌ها تن محصولات كشاورزي توليد شده توسط بهره‌ برداران را به صورت هاي تصميني و توافقي خريداري مي كنند.
اسكندري اظهار داشت: اين سازمان با ايفاي نقش كليدي خود، به عنوان پل ارتباطي بين كشاورزان و وزارت جهاد كشاورزي عمل مي كند و نقش بسيار مؤثري در ساماندهي فعاليت‌هاي كشاورزي در سراسر كشور دارد.

**‌جمعيت عشايري كشور بيش از يك ميليون و 200 هزار نفر است
وزير جهاد كشاورزي در مصاحبه با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: سازمان امور عشايري نيز با تحت پوشش قرار دادن بيش از يك ميليون و 200 هزار نفر جمعيت عشايري كشور، وظيفه اصلي ساماندهي فعاليت‌هاي اين قشر اصيل و زحمتكش را برعهده دارد و اجراي طرح‌هاي بزرگي چون صيانت از مسيرهاي كوچ عشاير و تأمين شرايط لازم براي اسكان آنان در مناطق ييلاقي و قشلاقي، تأمين نيازهاي اساسي همچون سوخت فسيلي و امكانات بهداشتي براي عشاير از جمله اقدام هاي اساسي اين سازمان به شمار مي رود.
به گفته اسكندري، اين سازمان حتي مسئوليت تهيه آب و علوفه يارانه دار و خريداري دام‌هاي مازاد عشاير در شرايط ويژه مانند خشكسالي را با كمك ديگر واحدهاي ذيربط همچون شركت پشتيباني امور دام بر عهده مي گيرد و از اين طريق توانسته است خود را به عنوان يك پشتوانه مستحكم و قابل اتكا براي جمعيت عشاير كه در سراسر ايران زمين پراكنده هستند و بيش از 25 درصد گوشت قرمز كشور را توليد مي كنند، مطرح كند.

** وزارت جهادكشاورزي امكان هدايت كشور را به سوي كشاورزي پايدار دارد
وزير جهاد كشاورزي در پايان با تشريح برخي از شاخص هاي عملكردي و اقتصادي بخش كشاورزي، اظهار داشت: وزارت جهادكشاورزي براساس آمارهاي موجود نشان داده كه در گستره توسعه ملي روندي رو به رشد ايجاد كرده و در واقع با تهيه و تنظيم برنامه‌هاي كوتاه ،ميان و بلندمدت و نيز اعمال سياست‌هاي توسعه، امكان هدايت كشور را به سوي كشاورزي پايدار به عنوان يكي از بخش‌هاي مهم اقتصادي كشور فراهم كرده است.
اقتصام **‌ 9134**

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن