تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813257356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در روسيه:چشم انداز مناسبات تهران - مسكو روشن است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفير ايران در روسيه:چشم انداز مناسبات تهران - مسكو روشن است
مسكو- "محمود رضا سجادي" سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه گفت: چشم انداز روشني براي گسترش مناسبات ايران و روسيه در تمامي زمينه هاي منطقه اي و بين المللي با توجه به ديدگاه هاي مشترك ميان دو كشور وجود دارد كه براي فعال سازي كليه زمينه ها مصمم هستيم.


به گزارش ايرنا از مسكو، سجادي روز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاري اينترنتي "اينفو رو" روسيه با اشاره به روابط بسيار خوب ايران و روسيه گفت: دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران خواستار توسعه و گسترش مناسبات و همكاري هاي مشترك ميان ايران و روسيه است .
وي افزود: نكته مهمي كه تاثير بسياري بر روابط دوجانبه مي گذارد اين است كه در هنگام حوادث گرجستان، دوستان و دشمنان واقعي روسيه معلوم شدند و بسياري از سياستمداران روسيه به نقش بسيار مهم و راهبردي كشور قوي و مستقلي، چون ايران پي بردند. آنها متوجه شدند كه ايران نقش بسيار مهمي در برقراري امنيت در منطقه ايفا مي كند.
سفير ايران گفت: ايران و روسيه در حال حاضر دوستان و دشمنان خود را بخوبي مي شناسند و اين امر باعث شد تا دو كشور بيش از هر زماني به يكديگر نزديك شوند.
سجادي با اشاره به وجود زمينه هاي فراوان براي مشاركت فعالانه ايران و روسيه درعرصه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي گفت: اما متاسفانه هنوز نتوانسته ايم از تمامي ظرفيت ها براي گسترش و تعميق روابط استفاده كنيم.
وي گفت: در زمينه اقتصادي بطور جدي علاقه مند به همكاري در تمامي زمينه ها به ويژه در امور زير بنايي، انرژي و هوا فضا هستيم.
سجادي افزود: مايلم بگويم كه در ايران قرارداد ساخت هواپيماهاي مسافربري به مبلغ 5 ميليارد دلار در حال بررسي است. در مورد ماهواره هاي ارتباطاتي و آب و هواشناسي مي توانيم قراردادي به مبلغ يك ميليارد دلار منعقد كنيم. ما مذاكرات بسياري در زمينه حمل و نقل دريائي و ريلي انجام داده ايم.
سفير ايران با اشاره به اين كه روسيه توليد كننده عمده غلات در جهان است، گفت: مي توانيم با توجه به تجربه و بهره برداري از دانش و تخصص روسيه در امور كشاورزي و جنگلداري همكاري هاي پرباري داشته باشيم.
وي در ادامه اين مصاحبه ضمن اشاره به خودكفايي ايران در زمينه تامين نيازمندي هاي دفاعي خود گفت: ولي علاقه منديم با كشور هاي مستقل در راستاي تكميل برخي پروژه هاي صرفا دفاعي وبازدارنده مشاركت نمائيم. فدراسيون روسيه نيز در اولويت برنامه همكاري هاي دفاعي ما قرار دارد.
سجادي با اشاره به مخالفت برخي كشورها با همكاري ايران و روسيه در زمينه دفاعي گفت: تسليحاتي كه ايران از روسيه تامين مي كندصرفا نقش بازدارندگي و دفاعي دارد و همانند جليقه ضد گلوله است.
وي با اشاره به توانايي جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با هر نيروي متجاوزي گفت: اين امر در جنگ تحميلي صدام عليه ايران كه تمام جهان در حمايت از دشمن ما بسيج شده بود، اثبات شد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه با اشاره به قدرت عظيم مردم ايران گفت: اين قدرت مربوط به 70 ميليون انسان متحد و معتقد به اصول اسلامي است، انسانهايي كه تحت مديريت رهبر ديني هستند و رهبران سياسي و اجرايي خود را در انتخابات دمكراتيك و آزاد گزينش كرده اند و آماده اند براي حفظ دستاورد هاي سي ساله و دفاع از كشور و آرمان هاي اصيل آن از جان و مال خود مايه گذارند.
وي در قسمت ديگري از اين مصاحبه با يادآوري اين كه شوروي با وجود دراختيار داشتن سلاح هسته اي فراوان فرو پاشيد ، گفت: آمريكا و اروپا هم داراي سلاح هاي هسته اي فراوان و تسليحات كشتار جمعي هستند ولي با تمام قدرت و قوت و با بكارگيري تجهيزات فوق پيشرفته خود نتوانسته اند از باتلاق ويتنام، عراق و افغانستان پيروز خارج شوند.
سجادي گفت: رژيم صهيونيستي كه تا بن دندان مسلح است و بيش از 200 كلاهك هسته اي در اختيار دارد، درسال 2006 در لبنان در مواجهه با جوانان حزب الله طي 33 روز جنگ نابرابر شكست خورد و اخيرا هم در مواجهه با زنان و كودكان بي دفاع غزه در زنداني بدون سقف و راه گريز با بكارگيري هزاران تن بمب و سلاح هاي مخوف و ممنوعه شكست خورد.
وي اين پيروزي را نتيجه ايمان به خدا، اتحاد مردم و همراهي آنها با دولت هاي منتخب شان عنوان كرد و گفت: بمب و موشك و سلاح اتمي قادر به فراهم آوردن چنين موفقيتي نيست .
سجادي با اشاره به تاريخ سراسر ظلم و جور رژيم صهيونيستي بر مردم فلسطين و كشتار انسانهاي بيگناه در اين سرزمين گفت: پيروزي مردم غزه را در واقع بعنوان نمونه اي از پيروزي مردم مظلوم جهان ارزيابي مي كنم.
وي با اشاره به استفاده نيروهاي صهيونيستي از سلاحهاي ممنوعه در جنگ غزه خواستار تشكيل دادگاه بين المللي براي رسيدگي به اين جنايات جنگي و مجازات جنايتكاران صهيونيست شد.
سفير ايران سپس بر موضع رسمي كشورمان براي حمايت از تمام مظلومين جهان ازجمله مردم غزه و فلسطين تاكيد كرد و افزود، قوي ترين سلاح فلسطين اتحاد است. مردم غزه نيازي به سلاح ايران ندارند.
وي سپس از خبرنگار سوال كرد كه آمريكا به چه دليل مقادير متنابهي سلاح و مهمات همزمان با درگيري ها به اسرائيل ارسال كرد و اسرائيل نيز از آنها در كشتار زنان و كودكان و مردم مظلوم غزه استفاده كرد؟ آيا ارائه سلاح براي مردم مظلوم بي دفاع جهت دفاع از جان خود عمل زشتي است، اما ارسال سلاح براي متجاوز و تروريست جنايت كار كه راه فرار را هم براي قربانيان خود بسته كار درستي است؟
سفير ايران با اشاره به بيداري افكار عمومي جهان در بر اثر جنايات صهيونيست ها گفت: مردم فلسطين اعم ازمسلمان، مسيحي و يهودي در انتخابات آزاد به دولت مردمي راي خواهند داد و صهيونيسم با ديدگاه جنايتكارانه و نژاد پرستانه در فلسطين جابي نخواهد داشت.
اروپام**2242**1773**1553

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن