تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815182714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

1369‌ پروژه عمراني استان اصفهان آماده بهره‌برداري است‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: 1369‌ پروژه عمراني استان اصفهان آماده بهره‌برداري است‌


اصفهان - خبرنگار اطلاعات: 1369 پروژه كوچك و بزرگ عمراني با هزينه 520 ميليارد تومان در سطح استان اصفهان آماده بهره‌برداري است.‌

جعفر عليزاده معاون امور عمراني استانداري اصفهان در نشستي خبري اعلام كرد: امسال از بودجه عمومي دولت براي پروژه‌هاي عمراني سهم استان اصفهان حدود 376 ميليارد تومان براي اجراي 4300 پروژه بود كه بيش از 53 درصد اين بودجه عمراني محقق شد.

وي گفت: بزودي 30 پروژه عمراني استان اصفهان با 194 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي با اشاره به برخي از پروژه‌هاي مهم و آماده بهره‌برداري امسال گفت: تا پايان امسال 22 روستاي استان با 5290 خانوار زير پوشش شبكه توزيع آب روستايي قرار خواهند گرفت.

عليزاده برق‌رساني به 35 روستاي استان و پوشش 100 درصد برق‌رساني روستايي استان، بهره‌برداري از طرح‌ هادي 22 روستاي استان، بهره‌برداري از 40 واحد آموزشي با 304 كلاس درس، بهره‌برداري از 444 پروژه مخابراتي، توسعه تلفن‌هاي همراه و سايت‌‌ ‌‌ ‌BTS و ‌‌ICT روستايي و مقاوم‌سازي مدارس و بازسازي كلاس‌هاي درس را از جمله پروژه‌هاي آماده بهره‌برداري اعلام كرد.

وي افزود: در سه سال اخير از محل لايحه مقاوم‌سازي مدارس 87 ميليارد تومان براي تخريب و بازسازي 1400 كلاس درس اختصاص يافت.‌

او همچنين با اشاره به جايگاه ويژه حمل و نقل استان اصفهان و بهره‌برداري از 63 پروژه راه و ترابري با 43 ميليارد تومان هزينه، گفت: استان اصفهان دو هزار كيلومتر راههاي ملي و شرياني دارد و در حمل و نقل كالا با توجه به جابجايي سالانه 40 ميليون تن كالا رتبه نخست را دارد و در جابجايي مسافر با 18 ميليون نفر جابجايي در مكان چهارم است.

عليزاده يكي از بزرگترين چالش‌هاي اساسي توسعه استان اصفهان را كمبود آب دانست و افزود: سد كوچك و نك سميرم با تنظيم 5/5 ميليون مترمكعب آب و زيرپوشش قراردادن 750 هكتار از زمين‌هاي استان و سد كوچك در فريدن با قدرت تنظيم‌ 3 ميليون مترمكعب آب هم اكنون آماده بهره‌برداري است.

وي گفت: سد كمانه با هزينه 4/6 ميليارد تومان و سد آغچه با 8/4 ميليارد تومان به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي آبرساني به شهر سميرم با حدود 8/6 ميليارد تومان هزينه و شبكه آبياري و زهكشي پادناي سميرم با هزينه 2/4 ميليارد تومان را از جمله پروژه‌هاي مهم شركت آب منطقه‌اي اعلام كرد كه آماده بهره‌برداري است.

وي همچنين با اشاره به رشد جمعيت شهرنشين استان اصفهان نسبت به جمعيت روستايي، گفت: براساس آمار سالهاي 75 تا 85، رشد جمعيت شهرنشين استان 44 درصد و رشد جمعيت روستايي استان منهاي 35درصد است.او افزود: 277 پروژه شهرداري‌هاي استان نيز با 128 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي گفت: در سطح استان اصفهان 43 پروژه آتش‌نشاني با مشاركت شهرداري، استانداري و وزارت كشور در دست اجرا است كه تاكنون 5/2 ميليارد تومان هزينه داشته است و تا پايان سال آينده تمامي شهرهاي استان اصفهان داراي ايستگاه آتش‌نشاني مي‌شوند.

معاون امور عمراني استانداري اصفهان همچنين با اشاره به وجود 905 گلزار شهدا در استان، گفت: تاكنون 190 گلزار بازسازي شده و 95 گلزار نيز در دست بازسازي و ساماندهي است و 27 گلزار هم به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداري مي‌رسد.

عليزاده درباره پروژه مهم قطار شهري اصفهان و عبور مترو از چهارباغ، گفت: پروژه قطار شهري اصفهان بسيار حائز اهميت است و اينكه مترو اصفهان از چهارباغ عبور بكند يا نكند يك كار كارشناسي است كه بايد بررسي شود و علم امروز و فناوري نوين به ما اعلام خواهد كرد كه آيا عبور مترو در مسير چهار باغ به آثار تاريخي آسيب مي‌رساند يا نمي‌رساند.وي تصريح كرد: چهارباغ از جمله معدود خيابانهاي تاريخي كشور است كه فضاي عبور و مرور پياده در آن پيش‌بيني شده است و ما نيز اميدواريم بتوانيم ترافيك اين مسير را كاملاً قطع و كل مسير را به پياده‌رو تبديل كنيم.‌





چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن