تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815412888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي نقش انقلاب اسلامي ايران در گسترش فرهنگ انقلابي در جهان(3)رايزن ايران در كرواسي:ايران پس از انقلاب اسلامي به قدرتي جهاني تبديل‌ شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: بررسي نقش انقلاب اسلامي ايران در گسترش فرهنگ انقلابي در جهان(3)رايزن ايران در كرواسي:ايران پس از انقلاب اسلامي به قدرتي جهاني تبديل‌ شد
گروه بين‌الملل: ايران پس از انقلاب اسلامي با حركت در مسير استقلال‌طلبي، ايستادگي و توانمندي به قدرت منطقه‌اي و بلكه جهاني تبديل ‌شد.
«سيد احسان قاضي‌زاده» رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كرواسي، طي گفت‌‌و‌گوي تلفني با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) ضمن بيان اين مطلب گفت: ايران پس از انقلاب اسلامي از سوي جوامع بين‌المللي تحت فشارهاي شديدي چون تحريم‌هاي اقتصادي، اقدامات سياسي مختلف، تهاجم فرهنگي و جنگ تحميلي قرارگرفت كه اين مسائل سبب‌شد كشور در مسير استقلال‌طلبي، ايستادگي و توانمندي نيروهاي خود پيش‌برود و از استعدادهاي بالقوه خود استفاده‌كند و خوشبختانه اين روند در نهايت منجر به اين شد كه كشورمان به قدرتي برتر در منطقه و جهان تبديل‌شود.

وي با اشاره به تأثير انقلاب اسلامي ايران بر ملل آزادي‌خواه و استقلال‌طلب گفت: انقلاب اسلامي ايران موج و حركت جديدي را در عرصه جهاني به‌وجود آورد و ارتعاش اين امواج به همه كشورها به ويژه ملل مسلمان رسيد و روحيه ايستادگي و مردم‌گرايي در اين كشورها گسترش يافت و نقش و قدرت مردم به عنوان يك عامل انكارناپذير مورد توجه قرارگرفت.

قاضي‌زاده افزود: ما اكنون تأثير انقلاب ايران را بر جنبش‌هايي كه امروزه در كشورهاي اسلامي آسيا و آفريقا رخ مي‌دهد، مشاهده مي‌كنيم و شاهد حضور رو به رشد مردم در عرصه‌هاي عمومي و اجتماعي در اين كشورها هستيم.

وي در ادامه درباره دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران در رهايي از سيطره قدرت‌هاي برتر جهاني گفت: در اين عصر كه نظام قدرت جهاني نظام سلطه است و كشورهايي مثل آمريكا مي‌خواهند همه اعضاي جامعه جهاني، بله قربان‌گوي بي چون‌وچراي آنان باشند و خواست ملت‌ها و مردم براي آنان اهميتي ندارد، انقلاب اسلامي ايران باعث ‌شد كه افق جديدي براي نظام‌هاي آزادي‌خواه جهان باز شود و آن‌ها با اتكا به مردم و قدرت آن‌ها در جهت تحقق خواسته‌هاي خود گام بردارند و تجربه انقلاب اسلامي ايران را تكراركنند.

رايزن ايران در كرواسي توضيح داد: اين دقيقاً همان چيزي است كه كشورهاي سلطه‌گر از آن هراس دارند و از هر راهي وارد مي‌شوند تا اين انقلاب به كشورهاي ديگر صادرنشود و از تكرار آن جلوگيري كنند و به همين دليل است كه آنان از 22 بهمن57 تاكنون با نظام جمهوري اسلامي ايران مقابله مي‌كنند.

قاضي‌زاده ايران را الگويي براي آزادي‌خواهان جهان دانست و گفت: انقلاب اسلامي ايران موجب خيزش و افزايش حضور مسلمانان آزادي‌خواه جهان در توليد انديشه‌هاي جديد اسلامي در عرصه‌هاي مختلف شده‌است، همچنين گفتار و شيوه عملكرد امام خميني(ره) در تاريخ ماندگار و به قالبي تبديل شده كه از سوي آزادي‌خواهان مورد استفاده قرارمي‌گيرد، و اكنون اين وظيفه ماست كه با عملكرد صحيح اين انقلاب ارزشمند را حفظ كنيم.

اين مسئول فرهنگي در ادامه افزود: انقلاب اسلامي ايران به دليل به‌كارگيري اصول اسلامي تأثير زيادي بر احياي دين و معنويت در دوراني كه ماديات و انديشه‌هاي ضدمعنوي جامعه بشري را در بر گرفته، گذارده‌است زيرا ماهيت دين اسلام را انديشه‌هاي والاي معنوي تشكيل مي‌دهد و انقلاب ايران نيز بر پايه اصول اسلام استوار شده است.

وي با اشاره به نقش انقلاب اسلامي در ايجاد عزت نفس مسلمانان جهان گفت: بعد از انقلاب اسلامي ايران، جنبش‌ها و حركت‌هاي جديدي در افغانستان، عراق، تركيه، پاكستان، لبنان، فلسطين و حتي برخي كشورهاي عربي شكل گرفت كه پيش از آن خبري از آن‌ها نبود و اين امر نشان‌دهنده تأثير انقلاب اسلامي ايران در افزايش اعتماد به ‌نفس ميان مسلمانان اين كشورهاست.

سيد احسان قاضي‌زاده، رايزن فرهنگي ايران در كرواسي، در پايان با اشاره به فعاليت‌هاي رايزني ايران در كرواسي در ايام دهه فجر گفت: برنامه‌هاي زيادي به مناسبت دهه فجر در نظر گرفته شده كه با آغاز هفته فرهنگي از امروز، چهارشنبه، 16 بهمن، شروع مي‌شوند و تا روز سه‌شنبه، 22 بهمن، ادامه خواهندداشت؛ همچنين نمايشگاهي با مشاركت وزارت علوم و موزه هنرهاي معاصر در كرواسي ترتيب داده‌شده كه در آن گروهي از هنرمندان ايراني نيز شركت خواهندداشت.

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن