تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815295033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان بنياد شهيد كردستان: نظام اسلامي در تكريم خانواده شهدا فروگذار نكرده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان بنياد شهيد كردستان: نظام اسلامي در تكريم خانواده شهدا فروگذار نكرده است
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثار‌گران كردستان گفت: نظام اسلامي ايران در راستاي تكريم شهدا، ايثارگران و خانواده معظم آنان تاكنون از هيچ تلاشي فروگذار نكرده است.


محمد سليماني امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به خدمات نظام اسلامي در بخش‌هاي مختلف فرهنگي، پژوهش، مشاوره درمان، مسكن و عمران اين سازمان در طول سه دهه از عمر با بركت اين نظام اظهار داشت: از ابتدا انقلاب اسلامي تاكنون در بخش فرهنگي به امر تحصيلي فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان، همسران و فرزندان آنان رسيدگي شده است.
وي افزود: در دوران 30 ساله نظام اسلامي در بخش فرهنگي 16 هزار و 251 نفر از فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان استان كردستان در مقطع آموزشي عمومي مشغول به تحصيل شدند كه از اين تعداد 9 هزار و 725 نفر از آنان به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي راه يافته و 7 هزار و 781 نفر آنان فارغ التحصيل شدند.
وي با اشاره به تشكيل ستاد اجرايي رسيدگي به امور تحصيلي و تربيتي فرزندان معظم شاهد و ايثار‌گران مبني بر صدور فرمان امام راحل در ششم فروردين سال 1365 اظهار داشت: بر اساس تشكيل اين ستاد 36 مدرسه شاهد به صورت نيمه متمركز در مقطع آموزش عمومي و انتخاب بهترين عوامل اجرايي از ميان مديران، معلمان و دبيران مجرب آموزش و پرورش در سطح استان ايجاد شد.
رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثار‌گران كردستان به برگزاري 2 هزار و 742 دوره اردوهاي علمي، فرهنگي، تفريحي و زيارتي با حضور 191 هزار و 940 نفر از فرزندان شاهد و ايثار‌گر كردستان در طول سه دهه از عمر با بركت نظام اسلامي اشاره كرد.
سليماني با اشاره به برگزاري يك‌هزار و 267 دوره كلاس‌هاي آموزش قرآن و احكام براي 38 هزار و 10 نفر از فرزندان شاهد و ايثار‌گر استان در طول 30 ساله نظام اسلامي گفت: تشكيل انجمن‌هاي ادبي، هنري، ورزشي و قرآني و برگزاري يك‌هزار و 847 جلسه هماهنگي و اجرايي براي فرزندان شاهد و ايثار‌گر استان از ديگر فعاليت‌هاي دوران انقلاب اسلامي بوده است.
وي به اجراي فعاليت‌هاي ورزشي در قالب تمرين و مسابقه در رشته‌هاي مختلف ورزشي فوتبال، فوتسال، واليبال، كاراته، كشتي، آمادگي جسماني، دو و ميداني و كوهنوردي اشاره كرد و افزود: در طول 30 ساله نظام اسلامي 57 هزار و 245 نفر از فرزندان شاهد، ايثار‌گران و جانبازان استان كردستان با عضويت در اين رشته‌ها فعاليت داشتند.
سليماني شناسايي، جذب و هدايت سرآمدان و نخبگان علمي، تحصيلي، ورزشي و هنري را از دستاوردهاي نظام اسلامي در طول سه دهه انقلاب اسلامي عنوان كرد.
وي به برگزاري 13 هزار و 284 مراسم تجليل و تكريم از مقام شامخ شهيدان در قالب يادواره در طول دوران انقلاب اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: نامگذاري 3 هزار و 587 مورد از اماكن، معابر، ميادين، پروژه‌ها در راستاي زنده نگه داشتن ياد و نام آنان از ديگر فعاليت‌هاي اين سازمان در كردستان است.
سليماني در ادامه به تهيه 2 ميليون و 755 هزار و 731 اقلام تبليغي در قالب جريده، تراكت، پلاكارد و پوستر در دوران انقلاب اسلامي اشاره و اضافه كرد: در دوران 30 ساله نظام اسلامي همچنين آثار فرهنگي، ديداري و شنيداري 5 هزار و 200 نفر از شهيدان و ايثار‌گران استان كردستان جمع‌آوري، حفظ و نگهداري شده است.
وي با اشاره به تهيه 75 هزار و 382 دقيقه برنامه‌هاي راديويي در راستاي ترويج فرهنگ و شهادت در دوران انقلالب اسلامي يادآور شد: انجام 20 مورد كارهاي پژوهشي و پايان نامه‌هاي دانشجويي با موضوع شهيد، شهادت و خانواده‌هاي شهيد از ديگر دستاوردهاي نظام اسلامي در استان كردستان است.
رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كردستان يكي ديگر از خدمات و دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي را انجام خدمات مشاوره درمان و معيشت به خانواده‌هاي معظم شاهد، ايثارگران و جانبازان استان دانست و گفت: در دوران انقلاب اسلامي 47 هزار و 576 مورد خدمات مشاوره‌اي در زمينه‌هاي ازدواج، خانواده، استقلال و مددكاري به خانواده‌هاي معظم شاهد، ايثارگر و جانبازان كردستان ارائه شده است.
سليماني در ادامه افزود: در دوران 30 ساله انقلاب اسلامي تاكنون 129 ميليارد و 250 ميليون ريال وام تبصره‌اي اشتغال به فرزندان شاهد و ايثارگر كردستان پرداخت شده است.
وي با اشاره به اينكه در دوران 30 ساله انقلاب اسلامي براي 38 هزار و 504 نفر از خانواده‌هاي معظم شاهد و ايثارگر كردستان دفترچه بيمه خدمات درماني و تكميلي با تمديد ساليانه صادر شده است، گفت: همچنين در دوران انقلاب اسلامي بيش از 4 هزار نفر در ادارات دولتي استان استخدام شده‌اند.
رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كردستان برگزاري كميسيون‌هاي پزشكي تعيين درصد 25 هزار و 134 نفر از جانبازان و ايثارگران استان را از خدمات دوران 30 ساله انقلاب اسلامي دانست و افزود: در اين مدت دارو و تجهيزات پزشكي بيش از 882 هزار نفر از جانبازان و خانواده معظم و شاهد استان تأمين و بيش از 446 هزار نفر از خدمات كلينيكي و پارا كلينكي استان بهره‌مند شده‌اند.
سليماني به دستاوردهاي نظام اسلامي در بخش مسكن و عمران سازمان بنياد شهيد استان اشاره كرد و افزود: در طول عمر 30 ساله نظام بيش از 8 هزار و 500 مورد وام تبصره‌اي مسكن به متقاضيان و خانواده‌هاي شهدا پرداخت شده است.
وي خريد، احداث، تكميل و واگذاري مسكن به 4 هزار و 513 نفر از متقاضيان و مناسب‌سازي مسكن 3 هزار و 700 نفر از جانبازان استان را از فعاليت‌هاي نظام اسلامي در استان كردستان دانست و تصريح كرد: در دوران انقلاب اسلامي تاكنون 14 هزار و 621 متر مربع زمين مسكوني به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران اين استان واگذار شده است.
سليماني در پايان از ساماندهي 438 گلزار مطهر شهدا با 8 هزار و 296 مزار شهدا استان در دوران 30 ساله انقلاب اسلامي خبر داد.
انتهاي پيام/ل10

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن