تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815465472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات لايحه ضد ايراني كميته بانكداري سناي آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جزئيات لايحه ضد ايراني كميته بانكداري سناي آمريكا
خبرگزاري فارس: كميته بانكداري سناي آمريكا با ادعاي سرپيچي ادامه‌دار ايران از انجام تعهدات قانوني و بين المللي و امتناع از شفاف سازي برنامه هسته اي تهران، جزئيات لايحه تحريم بخش انرژي ايران را ارائه كرد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري "رويترز"، قانونگذاران كميته بانكداري سناي آمريكا در نظر دارند لايحه اعمال دور جديد تحريم ها عليه بخش انرژي ايران را به راي بگذارند؛ لايحه اي كه با هدف حذف بودجه هايي طراحي شده است كه بنا بر ادعاي غرب تهران از اين بودجه براي پيشبرد برنامه ساخت تسليحات هسته اي خود استفاده مي‌كند.

كميته بانكداري سناي آمريكا اواخر روز گذشته جزئيات لايحه ضد ايراني 61 صفحه اي تنظيم شده توسط دو حزب جمهوريخواه و دموكرات آمريكا خود را ارائه كرد و به اين ترتيب بررسي اين لايحه و راي گيري درباره آن در جلسه روز پنج شنبه هفته جاري برگزار خواهد شد.

"تيم جانسون" رئيس دموكرات كميته بانكداري سناي آمريكا مدعي شده است: سرپيچي ادامه دار ايران از انجام تعهدات قانوني و بين المللي اش و امتناع از شفاف سازي برنامه هسته اي تهران بر ضرورت منزوي كردن بيشتر ايران و رهبران آن تاكيد مي كند.

در حاليكه ايران بارها و بارها با رد ادعاهاي غرب در رابطه با وجود بعد نظامي در برنامه هسته اي اش تاكيد كرده است كه برنامه هسته اي شفاف و با مقاصد صلح آميز دارد، جانسون و "ريچارد شلبي" جمهوريخواه ارشد كميته بانكداري سنا مدعي‌اند: تحريم هاي موجود موفقيت چنداني در تحت فشار قرار دادن ايران براي متوقف كردن برنامه ساخت بمب هسته اي نداشته است.

پيش نويس اين قانون ضد ايراني سنا،‌ دولت آمريكا را ملزم مي كند تا در مدت 90 روز مقامات، شركت هاي وابسته و عوامل سپاه پاسداران انقلاب ايران را شناسايي و آنها را براي اعمال تحريم ها تعيين كند.

"مارك دوبوويتز" مدير اجرايي بنياد دفاع از دموكراسي اعلام كرد: اين لايحه پيشنهادي شركت هايي را كه با سپاه پاسداران، كه نقش مهمي در بخش انرژي ايران دارند، معامله مي كنند را هدف قرار مي دهد.

مدير اجرايي بنياد دفاع از دموكراسي در مصاحبه اي اعلام كرد كه اين لايحه به معناي آن است كه آمريكا و مقامات قانوني آن درصدد تحريم آن دسته از شركت هاي خارجي هستند كه از شركت نفت ملي ايران (NIOC) نفت خريداري مي كنند و يا اينكه اين نفت را از طريق شركت ملي نفتكش ايران (NITC) منتقل مي كنند.

دوبوويتز در ادامه ابراز اميدواري كرد كه اصلاحيه هايي به اين لايحه افزوده شود كه بر اساس آن شركت هاي نفتي ملزم شوند تضمين كنند كه محصولات تصفيه شده اي كه وارد آمريكا مي كنند، مانند بنزين، شامل نفت خام ايران نمي شود.

رويترز در خبر خود نوشت: لايحه پيشنهادي كميته بانكداري سنا آن دسته از شركت هاي آمريكايي را كه شركت هاي تابع خارجي آنها به معامله با ايران ادامه مي دهند و همچنين سرمايه گذاري هاي مشتركي در استخراج اورانيوم در ساير جاهاي جهان با تهران دارند را جريمه خواهد كرد.

علاوه بر اين، شركت هايي كه در سرمايه گذاري هاي مشترك جديد مربوط به بخش انرژي در ساير كشورها با ايران همكاري دارند نيز بر اساس اين لايحه تحريم خواهند شد كه البته در اين مورد پروژه گاز طبيعي "شاه دنيز" آذربايجان از اعمال تحريم‌هاي غرب معاف است.

بر اساس نوشته رويترز،‌ در پيش نويس اين لايحه آمده است كه شركت هايي كه در بورس آمريكا مشغول تجارت هستند نيز بايد هرگونه فعاليتي را كه در ايران دارند براي كميسيون بورس و اوراق بهادار علني كنند كه اين امر نيز به اعمال تحريم هاي بيشتر مي انجامد.

رويترز نوشت: اين لايحه شركت هايي كه تجهيزاتي از قبيل تجهيزات مخابراتي را براي ايران تامين مي كنند را نيز تحريم خواهد كرد.

كشورهاي غربي و در رأس آنها آمريكا تا كنون تحريم‌هاي يك جانبه بسياري را عليه ايران به بهانه متوقف كردن برنامه هسته‌اي كاملا صلح آميز تهران تصويب كرده‌اند، اما اين تحريم‌ها بيش از اينكه به عنوان يك عامل بازدارنده عمل كند، نه تنها موفق نبوده بلكه به شكوفايي و خودكفايي بيشتر ايران نيز انجاميده است.

علاوه براين، جمهوري اسلامي ايران تاكنون همكاري كامل و همه‌جانبه‌اي را با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي داشته و آژانس نيز در گزارش‌هاي مكرر خود درباره برنامه هسته‌اي ايران، بر عدم انحراف اين برنامه و تطابق كامل آن با توافقات بين‌المللي تأكيد كرده است.

انتهاي پيام/ن.ص

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن