تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815404769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كميته ايثارگران ستاد دهه فجر خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس كميته ايثارگران ستاد دهه فجر خبر داد
خبرگزاري فارس: رئيس كميته ايثارگران ستاد دهه فجر با اعلام خبر برگزاري نخستين كنگره ملي شهداي نوجوان انقلاب و دفاع مقدس به مناسبت سي‌وسومين سالگرد پيروزي انقلاب، گفت: با همكاري وزارت امور خارجه در 60 كشور جهان نمايشگاه عكس‌هاي انقلاب اسلامي برپا مي‌شود.


به گزارش خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا»، نشست خبري تبيين و تشريح برنامه‌هاي كميته ايثارگران ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامي با حضور محسن انصاري قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران، حسن خسروآبادي مديركل روابط عمومي و اسكندر يارنسب مديركل مراكز فرهنگي و تبليغات بنياد شهيد و امور ايثارگران در ساختمان معاونت پژوهش اين بنياد برگزار شد.

انصاري با تبريك سي‌وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بيان داشت: مسئوليت كميته ايثارگران ستاد بزرگداشت دهه فجر همچون سنوات گذشته برعهده بنياد شهيد و امور ايثارگران است.

وي، دهه فجر را دهه تجديد آرمان‌هاي ملت با آرمان‌هاي امام خميني (ره)‌و شهدا خواند و گفت: ماندگاري جمهوري اسلامي ايران نشانه كارآمدي دين در قرن 21 است و استكبار جهاني كه طي 33 سال گذشته هر بار در مقابل نظام اسلامي ايران ايستاده حقير شده است، در آينده نيز به ويژه در ادامه بيداري اسلامي ايجاد شده در منطقه و جهان بازهم ذليل خواهد شد.

وي بيان داشت: اميدواريم امانت نظام مقدس جمهوري اسلامي را بتوانيم به خوبي حفظ كرده و آن را با همين ويژگي الگو بودن به ظهور حضرت حجت برسانيم.

*18 هزار گلزار شهدا غبارروبي و گلباران مي‌شود

قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين نشست برنامه‌هاي كميته ايثارگران ستاد دهه فجر را در 6 بخش دسته‌بندي كرده و گفت: بزرگداشت ياد و خاطره شهدا و تكريم خانواده شهدا نخستين برنامه‌ ستاد ايثارگران است كه در اين بخش مي‌توان به برگزاري ميهماني لاله‌ها در روز پنجشنبه 13 بهمن همزمان با روز «ايمان جهاد شهادت» اشاره كرد؛ همچنين در اين روز مانند سال‌هاي گذشته در 18 هزار گلزار شهيد سراسر كشور مزار شهدا غبارروبي شده و توسط بالگردهاي هوانيروز، سپاه و ناجا مزار شهدا در 18 استان گلباران مي‌شود. علاوه‌بر ين، برنامه ويژه ميهماني لاله‌ها در گلزار شهداي اقليت‌هاي مذهبي همچون شهداي ارامنه، زرتشت، كليميان و آشوري‌ها غبارروبي، عطرافشاني و گلباران خواهد شد.

انصاري از برگزاري نخستين كنگره ملي بزرگداشت شهداي نوجوان انقلاب و دفاع مقدس خبر داد و افزود: اين برنامه به منظور گراميداشت ياد و خاطره 1200 شهيد نوجوان زير 15 سال كشور برگزار مي‌شود كه در آن از نوادگان و فرزندان نوجوان شهداي اخير دعوت به عمل خواهد آمد و علاوه‌براين از خانواده 33 شهيد شاخص نوجوان نيز تجليل به عمل خواهد آمد.

وي ادامه داد: 210 يادواره شهيد در طول دهه فجر در سراسر كشور برگزار مي‌شود كه از ميان آنها مي‌توان به يادواره شهداي دانش‌آموز و دانشجو در استان‌هاي زنجان، خراسان شمالي و ايلام، يادواره شهداي انقلاب در خوزستان، خراسان شمالي، قم، گيلان، سيستان و بلوچستان، قزوين و اصفهان؛ يادواره شهداي خلبان در استان‌هاي ايلام، اصفهان، كرمان و گلستان؛ شهداي جهاد كشاورزي در استان‌هاي خراسان شمالي و اصفهان؛ شهداي كارگر و اصناف در استان‌هاي لرستان و خراسان شمالي و يادواره شهداي اهل تسنن در استان‌هاي كرمانشاه اشاره كرد.

رئيس كميته ايثارگران ستاد دهه فجر سومين بخش برنامه‌هاي اين ستاد را برگزاري نمايشگاه‌ها، موزه‌ها و روايتگري تاريخ انقلاب اسلامي عنوان كرد و گفت: امسال 800 نمايشگاه در 430 شهر و 370 شهرستان برپا مي‌شود. همچنين آثار هنري و تجسمي از فجرآفرينان در بخش‌هاي گرافيك نقاشي و عكس در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.

*نمايشگاه عكس‌هاي انقلاب در 60 كشور جهان

وي گفت: اين نمايشگاه‌ها به صورت پكيج‌هاي 85 عكسي است و حدود 60 پكيج نيز در اختيار وزارت امور خارجه قرار خواهد گرفت تا در 60 كشور جهان به نمايش در آيد.

انصاري با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌شود در ايام دهه فجر 50 هزار نفر از موزه‌ها بازديد خواهند كرد، اظهار داشت: طبق برنامه‌هاي پيش‌بييني شده زندانيان سياسي مسلمان برخي كشورها در ايام دهه فجر در موزه‌هاي شهيد حضور يافته و به روايتگري خاطرات دوران اسارت خود و همرزمانشان مي‌پردازند. اين برنامه در 25 موزه شهيد سراسر كشور اجرا مي‌شود.

قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: به منظور انتقال پيام ايثارگران و شهدا به ساير آحاد جامعه حدود 400 نفر از روايان به عنوان پيام‌آوران ايثار كه شامل جانبازان و ايثارگران و فرزندان شهدا مي‌شود با حضور در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها به روايتگري خواهند پرداخت.

*بهره‌برداري از 164 گلزار شهيد

وي با تشريح بخش چهارم كميته ايثارگران ستاد دهه فجر بيان داشت: ضمن اينكه همه دستگاه‌ها برنامه‌هاي عمراني و ساختماني خود را در دهه فجر با عنوان شهداي آن سازمان و وزارتخانه افتتاح خواهند كرد، 164 گلزار مناطق شهري و روستايي در استان‌هاي بوشهر، مازندران، گيلان، مركزي، خوزستان، كرمان، خراسان جنوبي و آذربايجان غربي افتتاح خواهد شد و 41 گلزار جديد نيز در استان‌ها خراسان شمالي، بوشهر و البرز كنگ‌زني مي‌شود.

انصاري با بيان اينكه تنديس «حاج ذبيح‌الله بخشي» در بهترين نقطه كرج نصب خواهد شد، گفت: همچنين از سرديس شهيد باهنر و تمبر يادبود 22 شهيد استان كرمان نيز رونمايي مي‌شود.

*رونمايي از 21 كتاب در حوزه ايثار و شهادت

سرپرست معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران خاطرنشان كرد: 18 باب حسينيه شهيد و مركز فرهنگي گلزار شهدا راه‌اندازي مي‌شود و در 1200 حسينيه شهيد سراسر كشور با حضور خانواده معظم شهدا و ايثارگران برنامه‌هاي گراميداشت پيروزي انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود.

رئيس كميته ايثارگران ستاد بزرگداشت دهه فجر از انتشار 21 عنوان كتاب داستان، مستند و مجموعه خاطره به مناسبت دهه فجر خبر داد و افزود: در اين ايام از كتاب شش جلدي يادگاران انقلاب كه خاطران زندانيان سياسي قبل از انقلاب است، رونمايي خواهد شد.

وي همچنين به برگزاري چهارمين جشنواره تئاتر ايثار خبر داد و گفت: از ميان 420 اثر ارسال شده به دبيرخانه جشنواره، با نظر هيئت داوران 80 اثر برگزيده شده‌اند كه از اين ميان در مرحله نهايي 30 اثر مورد تجليل قرار خواهند گرفت و با حمايت بنياد شهيد امكان اجراي اين 30 اثر در 30 استان كشور فراهم خواهد شد؛ همچنين تمهيداتي انديشيده شده تا از 5 اثر برگزيده تله تئاتر نيز توليد و پخش شود.

انصاري با اشاره به اكران فيلم «شب واقعه»‌ در سينماهاي كشور، گفت: 7 فيلم كوتاه مستند از زندگي و مبارزات زندانيان سياسي شاخص و مستندهايي از زندگي و ابعاد شخصيتي سردمداران و فجرآفرينان شاخص انقلاب ساخته شده كه براي پخش در اختيار صدا و سيما قرار خواهد گرفت.

*تجليل از فيلم‌هاي سينمايي برتر جشنواره فجر با موضوع ايثار و شهادت

قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران به حمايت اين بنياد از توليد فيلم‌هاي سينمايي با موضوع ايثار و شهادت اشاره كرد و افزود: به همين منظور داوراني از بنياد شهيد در سي‌وسومين جشنواره فيلم فجر نيز حضور خواهند يافت و از ميان فيلم‌هاي شركت‌كننده 3 فيلم برتر كه به موضوع ايثار پرداخته باشد از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگران مورد تجليل قرار خواهد گرفت.

انصاري همچنين از توليد فيلم‌هاي جديد بنياد شهيد با موضوع ايثار، شهادت و مقاومت با مشاركت صدا و سيما خبر داد و گفت:‌ كار تحقيق و نگارش فيلمنامه فيلم سينمايي «رازهاي خليج فارس» با موضع رشادت‌هاي دلامردهاي ارتش و سپاه در جنگ دريا، سريال تلويزيوني مبارزات عشاير خوزستان و فيلم سينمايي «پل قُطُور» كه يكي از پل‌هاي استراتژيك كشور در دوران دفاع مقدس بوده است، آغاز مي‌شود.

وي اظهار داشت: در ايام دهه مبارك فجر 29 تئاتر خياباني نيز با موضوع انقلاب و امام خميني (ره)‌ در تهران و ساير استان‌هاي كشور به نمايش درخواهد آمد.

انصاري با اشاره به آخرين بخش برنامه‌هاي كميته ايثارگران ستاد بزگداشت دهه فجر بيان داشت: روز 22 بهمن در مسير راهپيمايي مردم، غرفه‌اي با عنوان «باباي من يك قهرمان است» به همت بنياد شهيد و امور ايثارگران راه‌اندازي خواهد شد كه در اين غرفه برنامه‌هاي ويژه‌اي براي كودكان و نوجوانان و فرزندان شهدا و ايثارگران به اجرا درخواهد آمد.

انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن