تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815623222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار مركزي بر توسعه و گسترش روابط بين استان مركزي و عراق تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: استاندار مركزي بر توسعه و گسترش روابط بين استان مركزي و عراق تاكيد كرد
استاندار مركزي در ديدار با معاون وزير صنايع عراق بر توسعه مناسبات و همكاري هاي دو جانبه تاكيد كرد.


به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از استانداري مركزي، علي اكبر شعباني فرد در نشست مشتركي با معاون وزير صنايع عراق كه در استانداري برگزار شد، گفت:
استان مركزي آماده است تا با دعوت دوباره از مسوولان، صنعگران و تجار عراق زمينه بازديد از صنايع اين استان و توسعه مناسبات اقتصادي دو جانبه را فراهم كند.
وي بيان كرد:‌ ايران حامي عراق است و استان مركزي آمادگي راه اندازي خطوط توليد همه صنايع خود در آن كشور را دارد.
شعباني فرد در تشريح ويژگي هاي استان مركزي عنوان كرد:اين استان زادگاه امام خميني(ره) و بسياري از بزرگان ايران است و هم اكنون 10 درصد از جمعيت يك ميليون و چهارصد هزار نفري آن دانشجو هستند.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به اتصال خط ريلي ايران به استان بصره عراق مي توان محصولات مورد نياز را در كمترين زمان با هزينه پايين جا به جا كرد.
استاندار اظهار كرد: استان مركزي دو هزار و 700 واحد صنعتي كوچك و بزرگ، 19 شهرك صنعتي، دو نيروگاه دو هزار و 500 مگاواتي برق، چهار خط لوله بزرگ انتقال گاز به ساير نقاط ايران و اروپا، كارخانه توليد شمش آلومينيوم، دو پالايشگاه و پتروشيمي دارد.
شعباني فرد بيان كرد: كشورهاي زيادي قصد فعاليت در عراق را دارند اما هم زمان به دنبال گسترش سلطه گري خود در اين كشور نيز هستند ولي ايران با ايجاد بستر همكاري مشترك بين بخش خصوصي دو طرف، زمينه استقلال بيشتر عراق را فراهم مي كند.

معاون وزير صنايع عراق، ايران را اولويت اول توسعه روابط تجاي با كشورش عنوان كرد و گفت: روابط سياسي دو كشور همسايه نيز در حد خوبي است.
مكي حمودالديري افزود: طبق ارزيابي كارشناسان عراقي توان تجاري و صنعتي اين استان مطلوب برآورد شده و اميدواريم از اين ظرفيت براي گسترش بيش از پيش مناسبات اقتصادي دو جانبه استفاده شود.
وي، هدف از سفر يك روزه به استان مركزي را بازديد از شركت توليد تجهيرات سنگين اراك(هپكو) بيان كرد و ادامه داد: طبق بررسي هاي انجام شده ظرفيت و فناوري شركت هپكو مورد قبول كشورعراق است و تفاهم نامه اي براي ايجاد يك شركت توليد ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين در عراق با سرمايه گذاري مشترك منعقد مي شود.
معاون وزير صنايع عراق بيان كرد: مشاركت با ساير صنايع استان مركزي در اولويت هاي بعدي تجار و صنعگران عراق قرار دارد./ر

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن