تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815407079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردار انصاري برنامه‌هاي كميته ايثارگران دهه فجر را تشريح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سردار انصاري برنامه‌هاي كميته ايثارگران دهه فجر را تشريح كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و حماسه

نشست خبري تشريح برنامه‌هاي كميته ايثارگران ستاد بزرگداشت سي و سومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي امروز در محل معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس فرهنگ و حماسه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار محسن انصاري قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين نشست خبري گفت: بزرگداشت ياد و خاطره شهداء و تكريم خانواده‌هاي ايثارگران يكي از برنامه‌هاي كميته ايثارگران است و در اين راستا،‌ برنامه‌هايي همچون «ميهماني لاله‌ها» در روز 13 بهمن‌ماه كه روز «ايمان‌، جهاد و شهادت» ناميده شده است‌، برگزار خواهد شد. شبيه اين مراسم در 18 هزار گلزار شهيد ديگر نيز اجرا مي‌شود. همچنين در 18 استان كشور و در صورت وجود موقعيت پروازي‌، گلزار شهيدان به وسيله هلي‌كوپتر گلباران خواهد شد.

به گفته وي، تعويض علائم و پرچم‌هاي گلزارهاي شهيد و برگزاري مراسم ميهماني لاله‌ها در گلزارهاي شهداي اقليت‌هاي ديني نيز از ديگر برنامه‌ها در اين بخش به شمار مي‌رود.

سرپرست معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران در ادامه، برگزاري نخستين كنگره بزرگداشت 2100 شهيد زير 15 سال با حضور يك هزار نوجوان فرزند شهيد‌، تجليل از 33 خانواده شهيد نوجوان با ويژگي‌هاي خاص و برگزاري 210 يادواره‌ شهيد را در سراسر كشور از ديگر برنامه‌هاي كميته ايثارگران برشمرد.

به گفته سردار انصاري، در دهه فجر انقلاب اسلامي، 800 نمايشگاه در 370 مركز شهرستان و 430 شهر با محتواي آثار هنري فجرآفرينان و ايثارگران از قبيل نقاشي‌، گرافيك و عكس برپا مي‌شود. مشابه اين نمايشگاه در 60 كشور خارجي هم برپا خواهد شد. همچنين 25 موزه شهيد از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر با روايت زندانيان سياسي و همچنين نقالي وقايع انقلاب، ميزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران يادآور شد: افرادي با نام «پيام آوران ايثار» تربيت شده‌اند كه 400 نفر از آنها جانباز و فرزند شهيد هستند و در دهه فجر با حضور در مدارس‌، دانشگاه‌ها و مساجد در مورد انقلاب اسلامي سخنراني و روايتگري خواهند كرد. همچنين 95 مركز كانون فرهنگي شاهد سراسر كشور نيز نمايشگاه عكس ايثارگران را برپا خواهند كرد.

سردار انصاري در اين نشست خبري يادآور شد: بهره‌برداري از 164 گلزار شهيد ساماندهي شده و آغاز ساماندهي 41 گلزار شهيد‌، كلنگ‌زني محل نصب تنديس «حاج ذبيح‌الله بخشي»‌، پرده‌برداري از «سرديس» شهيد باهنر در كرمان‌ و انتشار تمبر يادبود 22 شهيد دوران انقلاب و افتتاح 18 باب حسينيه شهيد در مراكز فرهنگي گلزارهاي شهيد نيز از ديگر برنامه‌هاي مدنظر كميته ايثارگران دهه فجر انقلاب اسلامي به شمار مي‌روند.

وي انتشار 21 عنوان كتاب از جمله كتاب شش جلدي «يادگاران انقلاب» را هم از ديگر برنامه‌هاي اين كميته اعلام كرد.

سردار انصاري برگزاري چهارمين جشنواره تئاتر ايثار را از ديگر برنامه‌ها برشمرد و توضيح داد:‌ پس از فراخوان انجام شده، 420 اثر به دبيرخانه جشنواره رسيد كه از بين اين تعداد، 80 اثر انتخاب شدند و در نهايت داوران 30 اثر برتر را انتخاب مي‌كنند و بنياد شهيد علاوه بر اعطاي جايزه به اين 30 اثر زمينه اجراي آنها را در 30 استان فراهم مي‌كند. از بين اين آثار نيز پنج اثر جهت توليد تله تئاتر انتخاب خواهند شد.

وي در ادامه با اشاره به موفقيت سريال «شوق پرواز» و اكران فيلم سينمايي «شب واقعه» گفت: فيلم كوتاه هفت دقيقه‌اي رئال نيز در مورد انقلاب تهيه شده است كه براي پخش در اختيار صدا و سيما قرار مي‌گيرد. همچنين در جهت حمايت از آثار مرتبط با ايثار و شهادت از سه فيلم برتر جشنواره فيلم فجر در حوزه ايثار و شهادت تجليل خواهد شد.

به گفته سردار انصاري همچنين در دهه فجر كار تحقيق و نگارش فيلم سينمايي «رازهاي خليج فارس» فيلم مبارزات عشاير خوزستان و فيلم سينمايي «پل قطور» آغاز خواهد شد. اجراي 29 نمايش خياباني با موضوع انقلاب هم در دستور كار كميته ايثار گران قرار دارد.

سردار انصاري برپايي غرفه «باباي من يك قهرمان است» در طول مسير راهپيمايي 22 بهمن‌ را هم از برنامه‌هاي اين كميته نام برد.

وي همچنين اظهار كرد:‌تا كنون 818 نشان ملي به خانواده‌هاي شهداء و ايثارگران اعطاء شده است و اين نشان به همسران شهيدي كه فرزندان فرهيخته‌اي تربيت كرده‌اند نيز اعطاء خواهد شد.

سردار انصاري در پايان گفت:‌سند راهبردي حوزه ايثار و شهادت نيز در حال تدوين است و ظرف دو ماه آينده پايان مي‌يابد.

در پايان اين نشست خبري، مستند «لاله‌هاي لؤ لؤ» كاري از جوانان بحريني رونمايي شد.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن