تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815504189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بدليل حمايت عراق از سوريه،


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بدليل حمايت عراق از سوريه،
خبرگزاري فارس: يك روزنامه فرامنطقه‌اي نوشت كه دبيركل اتحاديه عرب، عراق را تهديد كرده است كه در صورت تداوم حمايت از دمشق، هيچ يك از حكام عربي در نشست سران به ميزباني بغداد شركت نخواهند كرد.


به گزارش فارس، روزنامه فرامنطقه‌اي "الحياة"، چاپ لندن در خبري نوشت كه بر اساس اطلاعات بدست آمده "نبيل العربي" دبيركل اتحاديه عرب در گفت‌وگوي هفته گذشته‌اش با "علي الدباغ" سخنگوي دولت عراق در قاهره به او اعلام كرده است كه بدليل مواضع عراق در قبال بحران سوريه، بسيار دشوار به نظر مي رسد كه مقامات عربي در نشست آتي سران اتحاديه عرب كه قرار است بهار آينده در بغداد برگزار شود، حضور يابند.

يك مقام بلندپايه در اين باره گفت: العربي به هيئت عراقي كه به قاهره آمده بود اعلام كرد كه تعدادي از دولت‌هاي عربي تاثيرگذار از مواضع عراق و حمايت آن از حق سوريه راضي نيستند.

اين منبع افزود: دباغ نيز نارضايتي خود از ادبياتي كه العربي با آن سخن مي‌گفت را پنهان نكرد. بويژه اين‌كه العربي به صراحت گفت كه اگر شما همچنان همين مئاضع را دنبال كنيد در نشست سران كسي غير از دمشق حاضر نخواهد شد.

اين نشست قرار بود سال گذشته در بغداد برگزار شود اما بدليل بيداري اسلامي كه در منطقه آغاز شد، برخي دولت‌هاي عربي و از جمله عربستان اين نشست را به تاخير انداختند.

نبيل العربي معاون خود را امروز به بغداد مي‌فرستد

خبرگزاري براثا نيز نوشت كه قرار است "احمد بن حلي" معاون دبيركل اتحاديه عرب امروز به بغداد خواهد رفت و طي سفري دوروزه به بررسي قضاياي مربوط به امور كشورهاي عربي و زمينه‌سازي براي برگزاري نشست سران اتحاديه عرب در بغداد خواهد پرداخت.

بر اساس اين گزارش، بن حلي در راس يك هيئت ديپلماتيك اتحاديه عرب با "نوري المالكي" نخست‌وزير، "جلال طالباني" رئيس جمهوري و برخي مقامات سياسي عراق ديدار و گفت‌وگو خواهد كرد.

معاون دبيركل اتحاديه عرب قرار بود دو هفته پيش به عراق سفر كند اما بدليل مسائل سوريه وي اين سفر را به تاخير انداخت و امروز عازم عراق مي شود.

احتمال تاخير مجدد نشست سران اتحاديه عرب در بغداد

هنوز موضع نهايي اعضاي اتحاديه عرب در خصوص مشاركت در نشستي كه قرار است ماه مارس در بغداد برگزار شود مشخص نيست، اما ناظران سياسي پيش بيني مي‌كنند كه تعدادي از اين كشورها كه سفارت آنان دربغداد گشايش نيافته است و موضع محتاطانه‌اي در قبال نظام حاكم در عراق اتخاذ كرده اند، اين نشست را تحريم كنند.

اما ائتلاف دولت قانون به رهبري مالكي اعلام مي‌كند كه عراق خواهان برگزاري اين نشست در زمان تعيين شده است.

"علي الشلاة" عضو فراكسيون پارلماني ائتلاف دولت قانون گفته است: به نفع عراق و ديگر كشورهاي عربي است كه سران عرب در نخستين نشست خود پس از بهار عربي، شركت كنند، زيرا اين نشست فرصتي براي حل مشكلات برخي كشورها به ويژه سوريه است.

وي آمادگي دولت عراق را براي ميزباني نشست اتحاديه عرب اعلام و تاكيد كرد كه تشكل هاي سياسي در مورد زمان برگزاري نشست و خودداري از به تاخير افتادن آن توافق كرده اند.

اما در عين حال گفته مي شود شوراي همكاري خليج فارس احتمالا به تاخير افتادن اين نشست را از اتحاديه عرب درخواست كند.

انتهاي پيام/.

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن