تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815402413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عباسي: امام حقيقتي كه براي هميشه تاريخ زنده است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: عباسي: امام حقيقتي كه براي هميشه تاريخ زنده است
آفتاب: دكتر اسدا... عباسي نماينده مجلس شوراي اسلامي ‌و رئيس كميسيون گردشگري با حضور در استوديوي پخش زنده برنامه «مجله آفريقا» به تهيه‌كنندگي «جليل مقدادي»، شخصيت حضرت امام خميني(ره) و نقش ‌ايشان در پيروزي انقلاب اسلامي ‌را مورد تحليل و بررسي قرار داد.

به گزارش سرويس سياسي آفتاب، در ابتداي برنامه «عباسي» در پاسخ به پرسش «نيما نيكجو» كارشناس و مجري برنامه مبني بر نقش و جايگاه حضرت امام(ره) در رهبري و پيروزي انقلاب و ارتباط حضرت امام(ره) با توده‌هاي مردم عنوان كرد: «ارتباط امام خميني(ره) با مردم، ارتباط يك رهبر سياسي با تابعين خود نبود بلكه ارتباط مريد و مراد بود به نحوي كه مردمي ‌بودن امام(ره) و شخصيت فقهي ‌ايشان به عنوان مرجع تقليد در سطح جامعه و با توده‌هاي مردم در جهت بيداري افكار عمومي ‌و همچنين حركتي كه حضرت امام(ره) از سال 1342 عليه نظام استبدادي حاكم شروع و مبارزه‌اي كه عليه تصويب لايحه ‌ايالتي و ولايتي(انقلاب سفيد) آغاز كردند و نيز اعتراض و مبارزه ‌ايشان عليه كاپيتولاسيون در سال 1343 كه منجر به تبعيد معظم‌له به تركيه و سپس عراق شد و جدا نبودن امام(ره) از توده‌هاي مردم در تمامي ‌مراحل باعث شد تا توده‌هاي مختلف مردم با ‌ايشان ارتباط معنوي و دروني نزديكي برقرار كنند و در پيشبرد حركت‌هاي انقلابي حامي‌حضرت امام (ره) باشند تا آنكه سرانجام با ورود حضرت امام(ره) از پاريس به ‌ايران در 12 بهمن 1357 و تشكيل دولت موقت در 15 بهمن همان سال، پيروزي انقلاب اسلامي ‌ايران رقم خورد».

عباسي، با اعلام ‌اينكه حركت حضرت امام(ره)، يك حركت مذهبي و مردمي ‌بوده كه پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ‌را در سايه ‌ايمان مردم به خدا، جهاد و شهادت در راه حق و وحدت و اتحاد به دنبال داشت، عنوان كرد: «حضرت امام (ره) هيچگاه حزب تشكيل نداد بلكه هميشه با مردم بود و نخستين بحثي نيز كه حضرت امام(ره) پس از پيروزي انقلاب مطرح كردند، بحث پايه‌گذاري نظام جمهوري اسلامي ‌بر پايه اسلاميت اتفاق ملي بود كه 98% مردم به آن راي مثبت دادند و سپس تدوين قانون اساسي و تشكيل مجلس شوراي اسلامي‌كه حضرت امام(ره) پايه‌گذار و بنيانگذار آن بود».

در ادامه ‌اين گفتگو، عباسي با بيان ‌اينكه شخصيت حضرت امام(ره) هر روز در جهان شناخته تر مي‌شود و در ‌آينده چهره محبوب ‌ايشان و نقش بزرگي كه در جهت آگاهي افكار عمومي ‌جهان ‌ايفا كردند، بيشتر به جهانيان و امت اسلامي‌ و غير مسلمانان دنيا شناسانده مي‌شود، اضافه كرد: «هدف حضرت امام(ره) الهي و رفتار او ‌ايماني و عمل ‌ايشان صالح بوده چرا كه از خود عبور كرده و براي خدا تلاش مي‌كردند و در تمامي‌حركت‌هاي خود از خداوند متعال الهام مي‌گرفتند وي اضافه كرد: «امام(ره) بر اساس همين احكام الهي مي‌توانستند خط‌مشي جهاني و افق ‌آينده جامعه را كاملا ببينند؛ همانطور كه فرمايش ‌ايشان در خصوص جنگ سرد و نظام دو قطبي كاملا به حقيقت پيوست».

عباسي همچنين با اشاره به ‌اين فرمايش مقام معظم رهبري كه امام(ره) حقيقت هميشه زنده تاريخ است، افزود: «هر روز كه مي‌گذرد شخصيت حضرت امام(ره) براي جهانيان بزرگتر و ملموس‌تر مي‌شود چرا كه امام(ره) توانست، موج اسلام‌خواهي و آزاديخواهي را در همه جهان ‌ايجاد و گسترش دهد به طوري كه توده‌هاي مختلف مردم جهان به ‌اين بينش دست يافتند كه مي‌توانند خود را باور كرده و با اعتماد به نفس ارزش‌هاي اصيل خود را احياء كنند».

در ادامه ‌اين برنامه نيكجو از دستاوردهاي انقلاب اسلامي ‌در 30 سال اخير پرسيد كه عباسي چنين گفت: «كشور ما پيش از ‌اين در تمامي‌زمينه‌ها اعم از نظامي، نفتي، آموزشي و... وابسته به كشورهاي خارجي بود و اكثر دانشگاه‌هاي ما توسعه نيافته بودند و ما مجبور بوديم دانشجويان ‌ايراني را براي تحصيلات تكميلي، به خارج از كشور اعزام كنيم ولي اكنون بدون هيچگونه وابستگي به كشورهاي ديگر دانشجويان ما در دانشگاه‌هاي كشور در سطح دكترا تعليم مي‌بينند. همچنين در مباحث و رشته‌هاي ديگر اعم از پژوهشي و تحقيقاتي، انرزي هسته‌اي، هوافضا، پرتاب كاوشگر و ... تلاش مي‌شود تا رتبه پيشروي را كسب كرده و جايگاه خود را تثبيت كنيم وي افزود: «مردم ‌ايران با اعاده هويت و بازگشت به اصل خود كه امام(ره) در وجود ‌ايشان و تمامي‌مردم دنيا زنده كرد و با باور توانمندي‌هاي خود در زمينه‌هاي بسياري به استقلال و خودكفايي رسيدند و حاكميتي جز حاكميت الهي را كه جزو آرمان‌هاي اصلي حضرت امام(ره) نيز بوده، بر خود برنمي‌تابند همچنانكه پس از رحلت حضرت امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري نيز راه ‌ايشان را با صلابت و اقتدار ادامه داده‌اند و ادامه ‌اين مسير افقي روشن را رقم مي‌زند».

عباسي در انتها با خاطرنشان كردن‌ اين مطلب كه امام خميني(ره) روح اميد را بر كالبد بي‌جان حركت‌هاي اسلامي‌ دميد و تاثير بسيار شگرفي بر كشورهاي عربي منطقه خاورميانه، آسياي ميانه و قفقاز و... گذارد، يادآور شد: «در حال حاضر مردم ما خود مي‌توانند فارغ از پذيرش سلطه و حاكميت استعمار، از توانمندي‌هاي خود براي سازندگي و استقلال و خودكفايي كشور استفاده كنند كه ‌اين نكته مهمي ‌بوده كه حضرت امام(ره) به ‌ايشان الهام كرده است؛ در‌اين راستا مجلس شوراي اسلامي‌ نيز سعي مي‌كند تا با تمام انگيزه و توان خود در خدمت مردم و نظام باشد و از آرمان‌ها و ارزش‌هاي نظام ج.ا.ا. پاسداري و حفاظت نمايد. خوشبختانه در 30 سال اخير نيز قوانين بسيار مهمي ‌در مجلس شوراي اسلامي ‌به تصويب رسيده كه از آن جمله مي‌توان به تشويق و حمايت سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي، قانون اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 و ... اشاره كرد. همچنين بيش از 2500 قانون كاربردي در طي‌ اين 30 سال به تصويب رسيده كه قانون بخش تعاون، قانون عمليات بانكي بدون ربا، قانون مطبوعات، قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، تاسيس برخي وزارتخانه‌ها كه طي 30 سال به تصويب رسيده و نظارت بر اجراي همه ‌اين قوانين از آن جمله است».

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن